Bonteboertje wil geen tuigje om

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
carlos
Eitje

Bonteboertje wil geen tuigje om  Reageer met quote  

Ik heb een senegal papegaai van 5 maanden...hij is nu een week bij mij thuis. Hij is al goed tam. Alleen is er een probleempje: hij wil absoluut geen tuigje om. Als het uiteindelijk lukt om het om te krijgen probeerd hij al het mogelijke om het tuigje te verwijderen. Voordat ik een tweede poging waag wil ik eerst weten hoe ik dit het beste kan aanpakken. Dus zijn er nog mensen die hier ervaring mee hebben??
Bericht Maandag 12 September 2005 9:19 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

hallo
Ik heb hier niet veel ervaring mee maar ik heb dus ook een bont boertje en die krijg ik wat ik ook probeer geen tuigje aan.
ik heb alles geprobeert maar het lukt me niet.Dus mijn reactie was dan maar kort wieken en dat bevalt me prima moet ik zeggen.
Bericht Maandag 12 September 2005 9:34 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Hoi Carlos, welkom hier én je Senegal papegaai! (bb in de wandelgangen)
Hoe heet hij/zij??
enfin, dat zullen we nog wel eens van je horen..... én fotoooo's graag Very Happy

Ik neem aan dat je dat tuigje hebt om lekker met je bb-tje naar buiten te kunnen om jezelf maar vooral hém een plezier te doen.
Zoals kadoes al zei..... bb-tjes en tuigjes gaan niet echt lekker samen, ze knagen, bijten en proberen er zich vooral uit te frummelen!!!

De meeste bb-tjes die ik ken (zelf heb ik er 2, Tokkie en Roy) zijn gekortwiekt..... dan kun je ze zónder tuigje gewoon op je hand of arm mee naar buiten nemen.
Is dat misschien een optie... kortwieken klinkt misschien eng, maar is het beslist niet! Net zoiets als nagels knippen of even naar de kapper, m.a.w. volledig pijnloos! maar wél effectief!
En je kan dan zóveel meer met je bb-tje! Hij kan immers niet bij je wegvliegen!!
Tam is jouw Senegal al las ik, da's een pluspunt..... wordt-ie zelfs nóg tammer!
Laat het even weten!!

groetjes,
jamy,
Tokkie & Roy
Bericht Maandag 12 September 2005 10:11 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

helemaal mee eens! Wink
Of je moet vaak oefenen en hem direct mee naar buiten nemen of iets anders leuks gaan doen, maar dan nog zou ik hem de eerste tijd voor de zekerheid wieken Wink
Bericht Maandag 12 September 2005 10:23 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Oh ja... Embarassed

WELKOM HIER! Very Happy
Bericht Maandag 12 September 2005 10:24 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Very Happy Laughing welkom hier
hahahah was ik even vergeten sorry
Nog een bb erbij
Volgens mij zijn we al in de meerderheid.
In ieder geval welkom en veel plezier hier
Bericht Maandag 12 September 2005 10:32 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Re: Bonteboertje wil geen tuigje om  Reageer met quote  

Hoi Carlos.. Wat leuk, een bonte boer!
Iago hier weer ook geen tuigje om hoor.. Ook geen flightsuit. Ik heb het wel omgekregen, maar dan wordt 'ie helemaal gek en heeft nergens meer oog voor: Alleen hoe hij het tuigje van zich af kan krijgen! Sad
Bericht Donderdag 15 September 2005 5:39 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:03 pm
  Berichten van afgelopen: