Bonteboertje wil geen tuigje om

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
carlos
Eitje

Bonteboertje wil geen tuigje om  Reageer met quote  

Ik heb een senegal papegaai van 5 maanden...hij is nu een week bij mij thuis. Hij is al goed tam. Alleen is er een probleempje: hij wil absoluut geen tuigje om. Als het uiteindelijk lukt om het om te krijgen probeerd hij al het mogelijke om het tuigje te verwijderen. Voordat ik een tweede poging waag wil ik eerst weten hoe ik dit het beste kan aanpakken. Dus zijn er nog mensen die hier ervaring mee hebben??
Bericht Maandag 12 September 2005 9:19 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

hallo
Ik heb hier niet veel ervaring mee maar ik heb dus ook een bont boertje en die krijg ik wat ik ook probeer geen tuigje aan.
ik heb alles geprobeert maar het lukt me niet.Dus mijn reactie was dan maar kort wieken en dat bevalt me prima moet ik zeggen.
Bericht Maandag 12 September 2005 9:34 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Hoi Carlos, welkom hier én je Senegal papegaai! (bb in de wandelgangen)
Hoe heet hij/zij??
enfin, dat zullen we nog wel eens van je horen..... én fotoooo's graag Very Happy

Ik neem aan dat je dat tuigje hebt om lekker met je bb-tje naar buiten te kunnen om jezelf maar vooral hém een plezier te doen.
Zoals kadoes al zei..... bb-tjes en tuigjes gaan niet echt lekker samen, ze knagen, bijten en proberen er zich vooral uit te frummelen!!!

De meeste bb-tjes die ik ken (zelf heb ik er 2, Tokkie en Roy) zijn gekortwiekt..... dan kun je ze zónder tuigje gewoon op je hand of arm mee naar buiten nemen.