|
|
|
mel
Beginnende vlieger
| Braken uit blijdschap??? |
|
|
Hoi allemaal,
Als ik DJ uit zijn kooi haal of al ik lang ben weggeweest en hem dan aandacht geeft, dan gaat hij heel raar met zijn kop ''knikken'' en dan zie je de zaden zo naar boven komen!!
Ik heb hem een tijdje geobserveerd en hij doet dit alleen als ik lang ben weg geweest of als hij uit zijn kooi komt, het lijkt dus dat hij braakt omdat hij erg blij en enthousiast is ...
Ik vind het maar vreemd gedrag en ik heb geen idee wat ik hiermee moet.
Normaal lijkt het me niet toch?... |
Woensdag 12 Augustus 2009 9:38 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Dat is eten bovenhalen, partnergedrag eigenlijk. Mijn BB doet het ook maar ik probeer het gedrag te negeren eigenlijk. Voor mij is het niet zo'n gewenst gedrag. Ik zet hem dan ff op de kooi en draai me om en doe heel ff iets anders, hoeft niet lang te zijn. Dan ga ik terug en is het meestal voorbij en doet hij het ook niet meer zo snel. Dan kan hij ook bij me komen zitten. Doet hij het toch als hij bij me zit dan draai ik mijn hoofd weg.
 |
Woensdag 12 Augustus 2009 10:03 am |
|
|
mel
Beginnende vlieger
Ja, dat had ik ergens gelezen ja, maar ik dacht dat hij daar nog wat jong voor is voor partnergedrag, hij is nu een maandje of 3.
Ik dacht dat partnergedrag pas vanaf de pubertijd op gang kwam, of heb ik dat mis? |
Woensdag 12 Augustus 2009 10:18 am |
|
|
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
Het is een soort van partnergedrag.
Normaal doet moeder dit voor haar kind en vanuit affectie doet je gaaitje het nu naar jou.
het is zeker geen gewenst gedrag. Nu nog niet problematisch, maar als hij gaat puberen wordt dat het wel.
probeer het gedrag te negeren en vooral niet kroelen op plekjes zoals de rug en tussen de poten en onder de vleugel. (kroelen alleen als beloning eigenlijk)
Zodra je merkt dat hij voer ophaalt ga je even wat anders doen. je lijd hem af en als hij het niet meer doet, beloon je hem met een kroeltjke op de kop of een overheerlijk pijnboompitje.
Enne oja, nooit uit je mond laten eten |
Woensdag 12 Augustus 2009 10:26 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Het ophalen van eten doen ze vaak eerder hoor. Staat niet altijd een leeftijd op. Mijn BB deed het ook héél erg vroeg moet ik zeggen. Kan er niet de juiste leeftijd meer opkleven maar was ook heel erg jong. Hij is ook pas een jaartje geweest dus is ook nog heel erg jong maar deed het al heel erg snel na zijn aankomst hier. Denk dat hij hier maar een paar weekjes was. |
Woensdag 12 Augustus 2009 10:26 am |
|
|
mel
Beginnende vlieger
Ok, ben blij dat het beestje een naampje heeft zegmaar:)>
Want op het begin als hij dat deed schrok ik me rot en gaf ik hem juist veel aandacht.
We gaan eraan werken! |
Woensdag 12 Augustus 2009 10:43 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Waarschijnlijk reageer je ook heel enthousiast als je binnenkomt en ernaar toe gaat (wat eigenlijk heel normaal is) maar dat zou de trigger kunnen zijn om het te doen. Onze Fluf die heeft het ook vaak 's morgens vroeg, wil hij mij van mijn ontbijt voorzien denk ik  |
Woensdag 12 Augustus 2009 11:16 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:03 pm
|
|
|
|
|
|