Bubba eet z'n poep op!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
swanny
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Het kan zijn dat hij zijn poepjes eet om het zuurgehalte in zijn krop te verhogen, is maar een gok hoor. je kunt zijn voeding een beetje aanzuren met leksel van biogarde en kijken of hij hierdoor geen poep meer eet. het kan zo wie zo geen kwaad om dat te doen. wel als laatste toevoegen he, dus eerst aanmaken zoals je altijd doet met gekookt afgekoeld water en roeren en dan pas dat leksel erbij doen en op de juiste dikte maken.
je kunt ook appelazijn gebruiken als je dat wel in huis hebt
Bericht Maandag 8 September 2008 3:22 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Diiana
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ik zou eens biogarde erdoorheen doen. Dat heb ik altijd wel in huis voor als de krop slecht leeg zou gaan.

Maar hij zit dus nu in zijn kooi. Al op de stok Mr. Green volgens mij vind hij het wel veel beter in de kooi dan in zijn couveuse. Hij rilt wel een beetje op de stok, maar dat zou vast komen omdat het nog een beetje nieuw is allemaal.
Bericht Maandag 8 September 2008 4:41 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi Swanny.. Waar heb je dat gelezen? Wat doen ze nog meer om het zuurgehalte op peil te houden? Vind het wel een interessant gegeven.
Bericht Dinsdag 9 September 2008 8:38 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
swanny
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

ik heb het nergens gelezen. Het mij is opgevallen bij zelfstandige jonge gaaien die van de ouders gescheiden zitten / waren. Deze jongen poepen vaak in het water (opzettelijk) en maken zo het water zuurder. Dit doen ze vooral als je calci-lux aan het water toevoegd. zodoende dacht ik dat ze dat deden ivm de vertering. ik ben dat soort vogels wat aangezuurd water gaan te geven het gevolg was dat ze direct stopte met in het water te poepen. als ze ouder waren (3 - 4 weken) gaf ik geen aangezuurd water meer en deden ze ook niet meer in het water poepen. zewaren dan "volwassener" geworden.

Mijn vogels zitten op gazen roosters en kunnen dus niet hun poep opeten, vandaar dat ze voor de water varatie kozen denk ik
Bericht Dinsdag 9 September 2008 3:17 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Linde
Vlieger

Reageer met quote  

Hee, wat interessant zeg! Luna deed het ook steeds toen ze net zelfstandig werd! Ik dacht dat het eten dan misschien niet goed genoeg verteerd was, en het nog eens moest verteren.. Maar het is ook gevaarlijk toch, met E. coli bacterien? Mensen worden er in ieder geval wel ziek van, ik dacht dat het voor vogels ook niet goed is. Ik heb bij Luna ook maar een rooster onderin de kooi gedaan. En volgens mij doet zij het nu inderdaad ook niet meer!
Bericht Woensdag 10 September 2008 8:47 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:03 pm
  Berichten van afgelopen: