|
|
|
Diiana
Beginnende vlieger
| Bubba eet z'n poep op! |
|
|
z'n poep op! Wat moet ik nou doen?? Dit is toch super slecht.. |
Zondag 7 September 2008 6:34 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Ow, ik dacht goed nieuws of zo maareuh, dit heb ik nog nooit echt meegemaakt. Niet erg goed lijkt me zo. Weet ff niet goed hoe je dit kan oplossen of wat daar de oorzaak kan van zijn.
Jos heeft wel eens per ongeluk een poepje als snoepje gezien maar was snel genoeg om dat langs alle kanten weg te slingeren en als een gek te gaan drinken. Maar bewust poep eten? Geen idee, was het een hond had ik verschillende ideetjes maar bij een gaaitje???????? |
Zondag 7 September 2008 6:47 pm |
|
|
Diiana
Beginnende vlieger
Ja kon er ook niks over vinden op internet. Maar hij slaapt nu, heb maar een bakje eivoer in zn couveuse erbij gezet. Mocht ie honger hebben dan hopelijk gaat hij dat eten inplaats van zijn ontlasting.. Maar het lijkt me ook sterk dat hij honger heeft, want hij krijgt altijd 3, soms nog 4 voedingen per dag. Hoop niet dat hij er ziek van wordt ofzo..
Of misschien verveelt hij zich? Hij heeft wel een knuffel in zn couveuse waar hij op gaat zitten en aan loopt te knabbelen. Maar als we thuis zijn wil hij super graag de couveuse uit en knuffelen. Toch kan ik hem nog niet in zn kooi doen want hij is pas 7 weken.. Maar als hij poepjes blijft eten, dan kan ik het beste toch maar Bubbaatje in zijn kooi doen ofniet? Het wordt 's nachts zo'n 19 graden in de woonkamer. |
Zondag 7 September 2008 7:32 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Heeft ie al veertjes? Want ik weet wel toen we onze Jos gingen halen had hij al wel goed wat veren maar nog niet overal en toen was ons meegegeven van de kweker dat we moesten zorgen voor een constante temperatuur van minstens 18°c dus normaal moet dat volstaan. Misschien dat ie inderdaad vanalles probeert te knabbelen, proeven. Ik gok maar wat hoor want is niet simpel. Of misschien proberen een aantal uurtjes per dag in de kooi te houden zodat ie moe genoeg is, maar dit dan als het om de "verveling" zou gaan natuurlijk want mocht het een andere oorzaak zijn dan lost het natuurlijk nog niks op. Hou jong is hij nu? |
Zondag 7 September 2008 8:14 pm |
|
|
Diiana
Beginnende vlieger
Hij wordt woensdag 8 weken. En hij heeft zo goed als alle veren. |
Maandag 8 September 2008 4:30 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Hoi Diiana.. Eet hij echt doelbewust zijn poep op? Of is het gewoon per ongeluk? Hier knabbelt Scuttle wel eens per ongeluk aan een poepje. (Is dan aan zijn poot blijven kleven of ligt daar zo lief naar hem te lonken..) |
Maandag 8 September 2008 7:08 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Ik denk wel dat hij dan op 8 weken en goed in de veren zit toch al in de kooi mag hoor, misschien kan je een lamp of zo zetten om toch bij te warmen als je daar zeker van wil zijn.
Maar misschien kan je inderdaad zoals Sue zegt eerst nog ff bekijken of hij het wel doelbewust doet. |
Maandag 8 September 2008 8:36 am |
|
|
lien
Fladderaar
hoi Diiana,
ik heb hetzelfde gehad met Timo. die at ook zijn poep op. ik probeerde dan zoveel mogelijk om alle poepjes te verwijderen voordat hij ze kon opeten. eerst dacht ik dat hij het per ongeluk deed maar hij bleef het doen.
ik kan ook niet zeggen waarom hij dat deed of wat de oorzaak er van was. |
Maandag 8 September 2008 8:49 am |
|
|
Joyce
Beginnende vlieger
Kan het niet zijn dat ze dit doen omdat ze een stofje uit de poep nodig hebben? Het lijkt me niet dat het kwaad kan, eerder een heel natuurlijk iets. Net zoiets als een dier dat net een jong heeft gehad en de moederkoek opeet?! |
Maandag 8 September 2008 12:05 pm |
|
|
|
|
Diiana
Beginnende vlieger
Bubba eet heel bewust zijn poep op.. Ik betrapte hem net weer, hij was weer lekker van zn poep aan t smikkellen.. Misschien is het wel iets natuurlijks van caiques aangezien Timo het ook deed.. want mn baby boertjes en meyertjes heb ik nog nooit betrapt op poepeten.. |
Maandag 8 September 2008 1:00 pm |
|
|
millie
Kamikaze piloot
Hallo diana, Bubba kan allang al in een kooi hoor, wanneer ze volledig in de veren zitten hoeven ze ook niet meer warm gehouden te worden.
Tara is een grijsje van 4 weken dus een donsje, als ik haar onder de lamp heb heeft ze het veel te warm, het is hier nu 23 graden in huis en Tara doet het super.
Poep eten heb ik geen ervaring mee, heb je wel pellets bij hem staan en trostgiers.
Ik denk ook dat het misschien een beetje verveling is in een couveuse.
Ik zou hem in een kooi doen:) |
Maandag 8 September 2008 1:13 pm |
|
|
Diiana
Beginnende vlieger
Nou ik heb Bubba net in zijn kooi geplaats, met een dekentje en zijn knuffel. Hij lijkt nog zo klein voor z'n kooi. Maar als het te koud is gaat hij wel rillen ofzo toch? Dan kan ik hem weer in de couveuse doen.
Hij vind het wel spannend z'n kooi. Hij zit echt om zich heen te kijken van wat is dit nou allemaal?? Nou hoop dat het goed komt met m'n kleine man, hij kan in ieder geval nu niet meer zijn poepjes opeten. |
Maandag 8 September 2008 1:27 pm |
|
|
|
|
Diiana
Beginnende vlieger
Zou ik anders een kruik erbij leggen, voor als hij het koud krijgt? |
Maandag 8 September 2008 1:28 pm |
|
|
millie
Kamikaze piloot
Hij krijgt het niet koud hoor hihih hij heeft al een veren pak hihih
Wat moet Tara dan wel niet. Als ze het koud hebben dan voel je dat dan is zijn lijfje koud. Trillen kan namelijk ook van de spanning komen.
Tara zijn voetjes zijn ook heel warm, en zij heeft nog maar dons. ALs ik een lamp of een kruik neer leg gaat ze helemaal hijgen.
Je kan natuurlijk voor de zekerheid en voor een gerust gevoel altijd een kruikje neerleggen:)
Ik zal ook al pellets aanbieden, als je dat wil voeren:) |
Maandag 8 September 2008 1:34 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Misschien kan je ook buiten de knuffel al enkele kleine speeltjes erbij leggen, gewoon speeltjes waar hij niet echt kan in verstrengeld raken maar wel op onderzoek kan gaan gewoon kwestie van zijn nieuwsgierigheid en aandacht op iets anders te vestigen. Zijn knuffel kan zijn dat hij die echt gebruikt om te slapen maar voor de rest van de dag misschien minder interesse in heeft. Daarom zou ik er toch wat speeltjes inleggen, stimuleert en pakt zeker verveling weg.
 |
Maandag 8 September 2008 1:54 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:06 pm
|
|
|
|