Catharina parkiet met kale kop

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
irmadejonge
Eitje

Catharina parkiet met kale kop  Reageer met quote  

Hallo,

Ik heb gisteren 3 catherina parkieten gekocht. Eentje ervan heeft een kale kop. Deze heb ik erbij gekregen omdat ze haar toch niet konden verkopen. Het is een super gezond vogeltje. Toen ik ze met z'n drieen in de voliere had gezet begonnen de andere 2 gelijk haar kale kopje te likken. Zou het kunnen dat dit ook de reden is dat haar kopje helemaal kaal is geworden of denken jullie dat het een andere reden kan hebben? Ik heb ze in ieder geval tijdelijk uit elkaar gehaald zodat de veren weer aan kunnen groeien.
Graag jullie mening.

Irma
Bericht Maandag 2 Maart 2009 8:37 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Sue
Moderator
Moderator

Re: Catharina parkiet met kale kop  Reageer met quote  

Ik denk eerlijk gezegd dat haar kopje kaal wordt gepikt. Als het alleen haar kopje is..
Gefeliciteerd met je drie catherina's trouwens! Hoe heten ze? Heb je foto's?
Bericht Dinsdag 3 Maart 2009 6:44 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi, welkom hier.
Zijn het nog jonge vogeltjes??

Dan zou het kunnen dat de ouders haar koppie hebben geplukt en anders de andere vogeltjes. Wink
Bericht Dinsdag 3 Maart 2009 9:34 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
irmadejonge
Eitje

Reageer met quote  

Ik heb geen idee eigenlijk hoe jong of oud de vogels zijn. Ik vermoed dat het redelijk jonge vogels zijn.
Ze heten Lies, Mies en Ties. Misschien niet echt orgineel maar ik heb 2 grasparkieten en die heten Toos en Moos. Binnenkort krijg ik van familie ook nog 2 valkparkieten en die ga ik Guus en Truus noemen.
Het is de bedoeling dat de catharinaparkieten en de valkparkieten bij elkaar in de voliere komen.
Foto's heb ik er nog niet van. Zo snel ik die heb zal ik ze plaatsen. 2 zijn wildkleur en 1 is er turquoise.
Ik begrijp dat jullie denken dat het niet echt kwaad kan. Weten jullie of het lang zal duren voordat deze veertjes weer zijn aangegroeid?

Alvast bedankt voor jullie reactie!!
Bericht Dinsdag 3 Maart 2009 6:38 pm
 Gebruikers profiel bekijken  

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:06 pm
  Berichten van afgelopen: