charlie bijt

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
ikkebianca
Fladderaar

charlie bijt  Reageer met quote  

hallo,
charlie heeft al 2dagen dat hij erg vervelend is. hij zit elke keer zachtjes in mn trui te bijten maar heeft soms mn velletje erbij. dan zeg ik boos nee. charlie begint dan te bijten in het eerste wat hij tegenkomt.bv vinger.
ook is hij erg aan het schreeuwen. gaat dan zelf ondersteboven aan een speeltje hangen en begint dan te schreeuwen.echt heel hard.
wie weet wat ik hiermee kan.
Bericht Woensdag 19 December 2007 2:48 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: charlie bijt  Reageer met quote  

Dat schreeuwen ondersteboven aan z'n speeltje.. Is 'ie dan aan het spelen? Of doet hij het echt om te plagen denk je? Als het het eerste is dan kan je er weinig aan doen. Er is toch niets leukers dan gaaitjes die het naar hun zin hebben?

Dat bijten is wel iets minder.. Sad Ik zou niet zeggen dat hij het niet mag doen maar hem afleiden en als hij niet bijt belonen.
Ben je bekend met de vijf stapjes? Ze staan op dit forum + voorbeelden.
Bericht Woensdag 19 December 2007 10:30 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
ikkebianca
Fladderaar

Reageer met quote  

k heb eigenlijk niet echt het gevoel dat het plagen is. ik weet het niet. vind het wel moeilijk. want hij gaat zelf op de kop hangen.maar schreeuwt dan op een gegeven moment echt super hard. je oren die piepen ervan.
zo schreeuwde hij ook toen zijn veren werden geknipt. dat vond hij niet leuk.

en dat bijten is echt hard. maar het is dus als ik iets bestraf wat hij leuk vind om te doen. maar het doet mij pijn. dus dan kan ik hem beter belonen als hij het niet doet.
die 5 stapjes ben ik niet mee bekend maar zal dat eens goed aan lezen.
heel erg bedankt.
Bericht Donderdag 20 December 2007 1:16 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hmmm volgens mij schreeuwen grijsjes ook behoorlijk hard tegen speeltjes. Heb het niet vaak gehoord, maar het was geen fijn geluid, dat geef ik toe. Maar als 'ie lol heeft??

Wanneer bijt hij vooral? Zie je patroon? ('s avonds, als hij langer dan 1 uur bij je zit, dat soort dingen?)
Bericht Donderdag 20 December 2007 11:49 am
ikkebianca
Fladderaar

Reageer met quote  

het bijten doet hij als hij gewoon bij me komt zitten. maakt niet uit wanneer. ik zie er geen patroon in.
op het moment is charlie weer lekker hard aan het schreeuwen. eerst even praten dan op de kop hangen aan iets en dan echt zo hard schreeuwen. tja misschien heeft hij veel plezier. erg jammer dat hij het zo uit. Confused ik zal eens die stappen lezen.
Bericht Donderdag 20 December 2007 11:55 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Het klinkt alsof hij erg veel lol heeft. Embarassed
Bijt hij trouwens als hij bij je KOMT zitten? Waar zit hij als ik vragen mag? Op je arm?
Bericht Vrijdag 21 December 2007 9:17 am
ikkebianca
Fladderaar

Reageer met quote  

haha ja geloof ook dat hij er veel lol aan beleefd.
ik ben er achter dat hij niet bij elke trui dat doet. hij zit dan op mijn schouder. misschien moet ik dat afleren. dat hij toch het gevoel heeft een machtpositie te hebben. maar ik heb sommige truien met soort kabels ofzo en daar kan hij dan zo met zn snavel tussen. denk dat dat een lekker gevoel geeft ofzo.
haha rare kwast.
ik las al wel eerder dat sommige papegaaien op de schouder de baas te zijn of zo iets.
Bericht Vrijdag 21 December 2007 11:51 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ohhh het is niet echt bijten? Is het meer in je trui happen?
Ik zou 'm inderdaad niet op de schouder laten zitten. Ze zijn dan niet dominant maar gaan defensief gedrag vertonen. Ze gedragen zich ook anders.. (vaak)
Bericht Maandag 24 December 2007 10:58 am
ikkebianca
Fladderaar

Reageer met quote  

ja hij bijt me wel. als hij dat doet in mn trui dan pakt hij elke keer mn velletje en ik kan je zeggen dat is geen fijn gevoel. dus ik wil het niet hebben. dan zeg ik streng nee. maar dan word hij boos ofzo en bijt in het eerste wat hij tegenkomt. dus bv vinger,wang,lippen enz.
Bericht Maandag 24 December 2007 12:00 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Oh jeeeee! Het werkt dus averechts. Ik zou proberen om geen nee meer te zeggen maar iets te gebruiken om 'm af te leiden.
Hoe zeg je nee? Doe je je vinger omhoog?
Bericht Donderdag 27 December 2007 9:52 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:07 pm
  Berichten van afgelopen: