Chico maakt weer 't geluid! Help?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
irene
Vlieger

Chico maakt weer 't geluid! Help?  Reageer met quote  

Hallo mede forum gebruikers!

Aantal weken geleden had ik ook al een topic gestart; ' chico maakt raar geluid als hij mij ziet '

na 2 á 3 weken 'stil' te zijn geweest maakt hij het geluidje weer. Inmiddels woont Chico bij mijn ouders en vriend ( Vanwege dat ik intern slaap op de Vliegbasis & er geen huisdieren mogen komen & me vriend bij me ouders woont vanwege in afachting van een eigen woning.)

chico woont nu een maand bij me ouders. Het gekke is, hij maakt het geluid alleen maar al ik of mijn vriend binnenkomen. Hij hoeft een van ons maar te horen en huppaa daar gaat het iritante geluid weer. Als we er niet zijn, maakt chico het geluid niet.

Ik vind dit erg vervelend, en vraag jullie opnieuw om hulp.

http://smg.photobucket.com/alb.....V00001.flv
^^ is het nieuwe filmpje

http://smg.photobucket.com/alb....._A0055.flv
^^ oud filmpje, zit geen beeld bij
Bericht Dinsdag 11 November 2008 4:40 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

ik heb een vermoede, maar heb hier op het werk geen geluid.
ik zal proberen vanavond thuis even te kijken
Bericht Dinsdag 11 November 2008 4:47 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Chico maakt weer 't geluid! Help?  Reageer met quote  

Het eerste filmpje is volgens mij bedelgedrag. Dit gaat vanzelf over. Het tweede filmpje is volgens mij net iets anders?
Bericht Woensdag 12 November 2008 8:45 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
irene
Vlieger

Reageer met quote  

Het 2e filmpje is van 2,5 maanden geleden, toen is het begonnen.

Via een ander forum heb ik deaze reactie gekregen:

'' Hallo Irene,
ik heb je filmpje gezien en ik moet zeggen mijn grijsje deed precies het zelfde ik heb toen Sjaak van Dieca gebelt en hij kon dat geluid op de achtergrond goed horen en hij zei dat het veel leek op honger hij adviseerde mij om mijn grijsje Paco een keer pap te geven naar behoefte ik gedaan nutriburd twee teelepeltjes at hij en toen was het over een dag later deed hij het weer weer 2 theelepeltjes geven en dat ging met moeite erin daarna heeft hij het niet meer gedaan een hele opluchting want ik werd er horrendol van maar het heeft gewerkt Paco was toen een maand of 8 en is nu bijna 2 jaar ik zou zeggen probeer het mij heeft het goed geholpen ik dacht nog een gaai van 8 maanden dan nog pap succes ''

Ik denk dat we de tip van hier boven maar proberen, maar honger zal chico niet hebben. hij schommelt tussen de 450 en 470 gram.

Chico 'bedelt' nu al 3 á 4 weken als hij ons ziet, wordt er gek van! Hij begint zodra hij ons ziet/ hoort.. en pas als hij ons niet meer ziet/hoort dan is hij weer stil. En 's avonds rond 10 uur is ie weer stil en gaat hij slapen. Bij me ouders doet hij dit geluid echter helemaal niet.

Bericht Woensdag 12 November 2008 9:05 am
gitties
Kuikentje

hall irene  Reageer met quote  

Ik heb net je filmpje gezien, het is bedelgedrag, niets raars voor een jong grijsje. Aangezien ze dit gedrag voornamelijk bij jou doet neem ik aan dat jij een tijd de papvoeding voor je rekening heb genomen. Je grijsje ziet je als een surrugaat ouder zeg maar. Laughing

Als ze voldoende eet dan hoef je haar niet bij te voeren maar soms kan het zijn dat ze ondanks dat ze al zelfstandig eten ze toch niet genoeg binnen krijgen dus zou je eventueel nog sávonds wat papvoeding kunnen geven. Zorg wel dat ze met een volle krop gaan slapen. Wink

Groetjes gitties
Bericht Woensdag 12 November 2008 9:19 am
irene
Vlieger

Re: hall irene  Reageer met quote  

quote:
Originally posted by gitties
Ik heb net je filmpje gezien, het is bedelgedrag, niets raars voor een jong grijsje. Aangezien ze dit gedrag voornamelijk bij jou doet neem ik aan dat jij een tijd de papvoeding voor je rekening heb genomen. Je grijsje ziet je als een surrugaat ouder zeg maar. Laughing

Als ze voldoende eet dan hoef je haar niet bij te voeren maar soms kan het zijn dat ze ondanks dat ze al zelfstandig eten ze toch niet genoeg binnen krijgen dus zou je eventueel nog sávonds wat papvoeding kunnen geven. Zorg wel dat ze met een volle krop gaan slapen. Wink

Groetjes gitties

Ja, ik heb hem van 5 weken met de hand gevoerd en voor hem gezorg tot een maand geleden. Nu zit hij dus bij me vriend en me ouders. Me vriend heeft ook wel eens ( 2 of 3 keer) hem pap gegeven, en me ouders niet. Daarom doet hij het denk ik bij mij en me vriend dat gebedel.

Ik ga het proberen met de papvoeding,
Dankjewel!

Irene
Bericht Woensdag 12 November 2008 9:23 am
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Idd zoals de rest al schreef typisch bedelgedrag.

Als je honder procent zeker weet dat hij voldoende heeft gegeten en het dus aandacht trekken wordt, moet je gaan afleiden.
Bericht Donderdag 13 November 2008 8:08 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Je kan voelen of er wat in de krop zit: net boven het borstbeen moeten er dan harde stukjes zitten.
Bericht Vrijdag 14 November 2008 8:57 am
irene
Vlieger

Reageer met quote  

Het lijkt er op dat het is verholpen!

Ik denk dat chico zo'n zin in pap had, daar alles voor ging doen, en toen ie zijn pap kreeg hem toch niet smaakte; hij rende gelijk naar ze etensbak om verder met z'n pellets te gaan! En hij maakt het geluid nu 3 dagen niet meer.

haha sukkeltje Hartje
Bericht Vrijdag 14 November 2008 9:00 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Laughing Laughing Laughing Mr. Green
Bericht Vrijdag 14 November 2008 11:22 am
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

nou helemaal goed
Bericht Vrijdag 14 November 2008 12:14 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hé, dat is leuk om te horen. Veertje
Bericht Vrijdag 14 November 2008 9:53 pm
hennyj
Net uit het ei

Bedelgedrag  Reageer met quote  

Hoi Irene,

Nou ook onze Tara vertoond dat bedel gedrag en wat ik op de reacties heb gelezen hoeven we ons daar dus geen zorgen om te maken.
Goh jammer dat ze verhiuist is uit Apeldoorn,kunnen we coco geen kennnis laten maken met Tara. Laughing

Groeten Henny ,jacqueline en Tara
Bericht Zondag 23 November 2008 12:41 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk papegaai(en) 
irene
Vlieger

Re: Bedelgedrag  Reageer met quote  

quote:
Originally posted by hennyj
Hoi Irene,

Nou ook onze Tara vertoond dat bedel gedrag en wat ik op de reacties heb gelezen hoeven we ons daar dus geen zorgen om te maken.
Goh jammer dat ze verhiuist is uit Apeldoorn,kunnen we coco geen kennnis laten maken met Tara. Laughing

Groeten Henny ,jacqueline en Tara

Jaa,, me huurprijs ging zoveel omhoog, echt onbetaalbaar voor me! Ik vind het erg jammer, Chico zie ik nu alleen weekend & woon nu op de saaie vliegbasis door de weeks Evil or Very Mad

Gelukkig heb ik geen last meer van bedelgedrag \! hoop dat het bij Tara ook snel ophoud! Very Happy
Bericht Zondag 23 November 2008 11:20 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:07 pm
  Berichten van afgelopen: