|
|
|
irene
Vlieger
| Chico plukt donsveertjes van zijn borst |
|
|
Hallo allemaal,
Sinds een paar dagen plukt chico zijn donsveertjes van zijn borst, echt alleen zijn donsveeren, niet de dekveren. Wat kan dit zijn? Zijn eerste rui, parasieten ed.? Chico is van mei 2008, dus nu een jaar oud.
Irene
|
Zondag 7 Juni 2009 3:04 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Het zou best kunnen dat het de rui is, wat plukken is best iets moeilijks als het al plukken is dan.
Mocht je twijfelen kan je altijd ff een check-up laten doen om zeker te zijn. |
Zondag 7 Juni 2009 4:35 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Chico plukt donsveertjes van zijn borst |
|
|
Plukken is een complex iets. Soms heeft het lichamelijke orzaken, soms psychische. Alvorens aan de gang te gaan met evt psychische oorzaken zou ik hem eerst een keer grondig laten onderzoeken door een vogelarts. (Niet zomaar met middeltjes tegen parasieten enzo aan de gang gaan hoor. )
Probeer er in de tussentijd zo weinig mogelijk aandacht aan te geven, want dat kan het plukken (Als het een psychische oorzaak heeft) alleen verergeren. --> Spreekt uit ervaring. |
Zondag 7 Juni 2009 4:45 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
je kan ook gekookt knoflookwater geven als drinkwater en veel douchen. de knoflook geeft een vieze smaak aan de veren waardoor het plukken kan stoppen of verminderen. als ze gedoucht zijn, is ook de jeuk weg. ook daardoor kan het minder worden. knabbelt hij ook op de veren of is het plukken en weggooien |
Maandag 8 Juni 2009 6:59 am |
|
|
|
|
irene
Vlieger
quote:
Originally posted by alexandraatje
je kan ook gekookt knoflookwater geven als drinkwater en veel douchen. de knoflook geeft een vieze smaak aan de veren waardoor het plukken kan stoppen of verminderen. als ze gedoucht zijn, is ook de jeuk weg. ook daardoor kan het minder worden. knabbelt hij ook op de veren of is het plukken en weggooien
Hoi!
Dank jullie voor jullie reactie's!
Chico douche ik, zovaak als ik kan. Meestal kan het helaas alleen weekends ( dan doucht hij 2x) vanwege dat ik werk in Apeldoorn , maar in begin augustus ga ik weer naar school, en ben ik elke dag thuis..
Hij knabbelt niet op de veren, gooit ze gelijk in de lucht. Maar het kan ook zijn eerste rui zijn denk ik, omdat hij nu goed een jaar is. Ook ben ik momenteel op zoek naar een vriendje voor hem, en waarschijnlijk heb ik die al gevonden
|
Maandag 8 Juni 2009 7:48 am |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
dat zou geweldig zijn. als het zijn eerste rui is dan is er niks aan de hand, en met een vriendje er bij heeft hij ook weer afleiding. gezellig.
van harte hoor met je nieuwe aanwinst |
Maandag 8 Juni 2009 8:07 am |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Je zou ook kunnen douchen mat wat aloe vera. Dat verzacht de huid en tevens ook de jeuk. Zowel voor ruien als plukken is dat een fijn middel
Wat leuk een vriendje. Ben benieuwd  |
Maandag 8 Juni 2009 9:57 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:07 pm
|
|
|
|
|