|
|
|
Laura B
Moderator

| Cleo heeft me gebeten... |
|
|
Ik wist dat het er eens van moest komen, maar leuk is het natuurlijk niet Cleo heeft me net twee keer in mn vinger gebeten, nog niet echt pijnlijk ofzo, maar toch... Ik was met haar en een puzzeltje aan het oefenen terwijl ze op mn schoot zat en toen ik de stukjes in de puzzel deed beet ze me. Ik zei vervolgens duidelijk nee en reageerde verder niet en ging gewoon door met de stukjes, toen beet ze me weer, ik zei weer nee en heb haar toen in haar kooi gezet en genegeerd...
Maar is dit wel de goede manier??? gaat ze zo haar kooi niet zien als straf?? Hoe reageren jullie als je gaaitje bijt?? |
Woensdag 26 April 2006 11:53 am |
|
|
Marjet
Ervaren vlieger
|
Weer een illusie aan scherven... Ik lach je niet uit hoor meis, het overkomt iedereen weleens. Dit wil ook niet zeggen dat ze nu een bijter is geworden maar ze is jong en gaat e.e.a. uitproberen.
Je hebt prima gereageerd, persoonlijk zou ik de kooi niet als 'strafkamp' gebruiken maar bij haar weglopen en verder negeren. Een minuut of 5 is al genoeg.
Wat ik zelf ook wel eens doe als Teun wat opgewonden is en een beetje bijterig doet -of als een 'vreemd' vogeltje me bijt- is op het koppie blazen => leidt af en doet geen pijn of kwaad.
Als ze op je hand zit en ze wil in je vingers bijten schud ik vaak zachtjes, niet dat ze eraf ***ert maar ook weer: afleiding.
Iemand andere ideën?
Succes  |
Woensdag 26 April 2006 12:03 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Cleo,was het dus niet met je eens??
Ben het verder eens met Marjet. Kooi moet geen strafkamp worden.
Je moet er wel voor zorgen als je bij hem weg loopt,dat hij niet achter je aan kan komen.
Jip heeft een kleine reisboom,die op een kamer staat,waar zij normaal niet komt.
Als zij stout is zetten we haar daar neer en ik moet zeggen,het begint echt wel te helpen.
Dit is een tip,die ik ook oit hier gelezen heb. |
Woensdag 26 April 2006 12:10 pm |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Hihi misschien vond Cleo t spelletje TE leuk...dat heeft Guano ook wel eens.
Waarom ik alleen niet voor de kooi zou kiezen als strafmaatregel is...niet alleen dat het een strafhok kan worden, maar ook omdat ze heel slim zijn en dit ook kunnen opvatten als een "als ik niet meer wil spelen ,maar liever terug in mn kooi ga, dan ga ik bijten" oefening.
Ik ga gewoon door met mn bezigheden en negeer t gebijt voor zover mogelijk..gaat dat niet, dan zet ik hem even weg op een rugleuning van een stoel, een eindje van de tafel en negeer hem dan . Deze plek is niet zn favo plek als hij niet samen met iemand speelt, dus hij zal mij niet bijten om daar te mogen zitten  |
Woensdag 26 April 2006 1:23 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Bedankt voor de tips....ik moet dus maar een 'strafplek' voor dr zoeken ...Ik dacht al dat de kooi niet zo'n goed idee was...Het onhandige met Cleo is natuurlijk dat ze (nog) niet gewiekt is, dus als ik haar ergens neer zet om af te koelen kan ze toch weer naar me toe vliegen....En ja, de illusie is wel in duigen he??? hahahaha |
Woensdag 26 April 2006 1:38 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Anders gewoon de deur dicht maken,weet niet zeker of dat een optie is.
Weet niet of ze zich dan gewoon tegen een deur aanvliegen.
Mss. dat anderen daar antwoord op kunnen geven. |
Woensdag 26 April 2006 2:01 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Cleo heeft me gebeten... |
|
|
Hey Laura..
Snap dat je het echt niet leuk vindt dat ze je heeft gebeten.. Maar probeer het niet persoonlijk te nemen. (Makkelijk gezegd hoor, ik neem het vaak ook persoonlijk wha haha)
Was het echt bijten? Of was het meer 'misgrijpen'?
Ik probeer bijten altijd te negeren, behalve als ik heel erg gestressed ben en Iago echt vasthoudt en blijft kauwen. (AU!!! Gebeurt heeeel zelden gelukkig) Dat kan ik niet negeren want het lijkt dan echt alsof mijn hand eraf valt ha ha ha.
Wat ik zou doen is haar afleiden met iets, en haar dan een opdracht geven: Bijt daar maar in. En haar dan uitbundig belonen. Zo krijgt ze door dat ergens anders in voelen wel aandacht oplevert?? |
Woensdag 26 April 2006 5:08 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Misschien was het wel misgrijpen, maar ze proeft ook wel eens aan mijn vingers of die van mn vriend, maar dat voelt echt anders...nu was het echt vrij hard, maar ze liet wel snel los.....Ik zal het verder zoals jullie zeggen maar zoveel mogelijk negeren  |
Woensdag 26 April 2006 5:53 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Laura, weet je nog of haar oogjes heel klein werden op dat moment? Of kan je dat nog niet zo goed zien? |
Woensdag 26 April 2006 5:55 pm |
|
|
|
|
floyd
Kamikaze piloot
ik heb nog wel pleisters over hoor |
Woensdag 26 April 2006 8:04 pm |
|
|
Antonia
Ervaren vlieger
Ik zie het helemaal voor me Flurry doet dat ook weleens als ik een speeltje van hem in m'n hand heb.Ik zeg dan best boos;nee,pas op hoor,nee ! En steek daarbij m'n vinger op naar zijn snavel.Soms doet hij het nog een tweede keer,ik herhaal dan wat ik de eerste keer ook zei en laat hem dan opstappen ofzo en dan is het over.Ik zeg dan;goed zo,zeg maar sorry baassie en een kusje
Toen Max af en toe de neiging had zomaar te bijten zette ik hem even op het toilet (met de bril dicht)na een paar minuutjes haalde ik hem eruit, en als hij het dan weer deed zette ik hem weer even terug,want hij komt wel naar me toe als ik hem op de grond zet ofzo,en de standaard,ik denk niet dat ik hem daarmee echt straf. |
Woensdag 26 April 2006 8:18 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Sue, ik kon niet zien of haar oogjes klein werden, daarvoor ging het te snel...maar ik zal er op letten, is dat een teken van agressie??? Mocht het nog eens gebeuren dan zal ik de wc in gedachten houden, maar dr zit geen raam in onze wc, dus geen daglicht...is dat een probleem, of maakt dat niet uit??
Ach, ik ga haar niet voor een keer bijten op de wc zetten, alleen als het echt een patroon wordt...  |
Donderdag 27 April 2006 9:22 am |
|
|
|
|
Bie
Vliegende acrobaat
wiske had me laats ook heel hard gebeten, het was echt geschaafd! en dat na zo'n leuke dag dacht ik toen, maar ik ben zeker dat het niet haar bedoeling was om pijn te doen, maar gewoon omdat ze niet nat wou gespoten worden. |
Donderdag 27 April 2006 9:35 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Hoi Laura, dat haar oogjes klein worden is op zich geen teken van agressie. Als ze daarbij helemaal 'lang' worden, en met de snavel gaan 'tikken' volgens mij wel. Tenminste bij Iago! |
Vrijdag 5 Mei 2006 3:46 pm |
|
|
linsey
Net uit het ei
coco heeft er ook nog een handje van om te bijten. als iets hem nie aanstaat of zo. Ze snappen wel dat als je wegtrekt hun de baas zijn. DAarom hebben wij wel wat wondjes gehad, maar we roepen altijd nee, mag niet. Dus als hij nu hard zit te roepen en te fluiten, en we roepen coco!! Dan roept hij al zelf mag niet! |
Dinsdag 20 Juni 2006 9:22 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:08 pm
|
|
|
|
|