coco en de kast

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
coco&joyce
Kamikaze piloot

coco en de kast  Reageer met quote  

coco heeft een nieuw ding hij vind het nogal geweldig om de kast naast zn kooi toe te takelen.hier waarschuw ik hm elke keer vor mr de aantrekkingskracht is schijnbaar te groot.
nu hoorde ik dat asl je azijn op de kast smeert dat ie er dan misschien wel vanaf blijft maar ik vraag me af of dit niet schadelijk is voor coco?
wie weet dat toevallig?
Bericht Maandag 5 Januari 2009 1:32 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Zou de geur niet voldoende moeten zijn om hem weg te houden?

Solace krijgt een beetje azijn in zijn water, maar dat is hartstikke verdund (1:200). Ik heb eigenlijk geen idee hoe het met onverdunde azijn zit Embarassed
Bericht Maandag 5 Januari 2009 1:55 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tiny-M
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Geen idee, hier zeg ik elke keer dat ze eraf moet blijven en na een tijdje heeft ze geleerd dat ze ergens niet aan mag komen.
Bericht Maandag 5 Januari 2009 2:26 pm
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Bij mij werkt het bij de kleintjes inderdaad ook nog wel om ze te waarschuwen, maar onze Gogo is een grote sneekerd en die doet toch wat hij wil als hij iets wil vernielen. Ik begrijp je probleem.
Azijn, dat weet ik niet...
Bericht Maandag 5 Januari 2009 3:28 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

op zich kan azijn geen kwaad. onverdund in water is heel goed en als je het zo op de kast smeert vervliegt het gauw. na een paar keer bijten laten ze meestal los omdat de smaak zo vies is. je kan eventueel ook knoflook gebruiken maar dat stinkt meer.
Bericht Maandag 5 Januari 2009 3:30 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ken je dat bite-ex spul, je hebt het voor vogels: chew no more ofzo? Het werkt maar even. Ze gaan net zo hard weer verder. (Zorg dat je dat niet zelf binnen krijgt want je gaat geheid over je nek..)
Kan je de kast niet buiten bereik van Coco houden? Ik denk dat hij door de aandacht nog meer aan de kast gaat bijten. Embarassed
Bericht Maandag 5 Januari 2009 4:45 pm
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

mh zal eens de azijn proberen!
de kast kan ik helaas niet verplaatsen omdat we echt te klein wonen1 Rolling Eyes Laughing
het is gewoon een eigenwijze kip af en toe want hij weet het dondersgoed!
en het mooiste is nog wel dat ik hm vaak meerdere keren moet waarschuwen maar als rob hm een keer waarschuwt dan luisterd ie eigenlijk meteen!!! Surprised
Bericht Maandag 5 Januari 2009 10:58 pm
stephen
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

hehe iemand geniet er dus duidelijk van de extra aandacht die hij krijgt Laughing bij ons moet de muur er erg onder lijden, vooral het behang.
ik heb joske het afgeleerd met citroensap dat is te zuur en daar heeft hij maar 2 keer aan gebeten en nu komt hij nog niet meer in de bburt Laughing
Bericht Maandag 5 Januari 2009 11:19 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Azijn zal Coco niks doen, maar ik vraag me af of hetzelfde ook voor de kast geldt Mr. Green

Ik denk inderdaad ook dat hij het leuk vindt hoe hij jullie aan het dansen stuurt als hij die kast aankijkt Laughing. Hier helpt in dat soort gevallen alleen ruw mechanisch verhinderen, of door er iets op te leggen (bvb. bedekken met handdoek) of iets in de buurt te zetten waar ze een hekel aan hebben. Waarschuwen vinden ze alleen maar leuk. Zo heb ik hier eentje die zichzelf alvast in de voet schiet, bij wijze van - je ziet haar aanschuiven richting de crimescene, al roepend: 'Aswan! Foei, ondeugd! Rot op! Waag dat niet' Rolling Eyes dan weet je meteen dat je moet opletten omdat ze iets in d'r koppie heeft Mr. Green
Bericht Dinsdag 6 Januari 2009 12:10 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Haha, sommige dingen lijken me zo mooi om te zien! Lijkt me geweldig, een gaai die zichzelf al op zn donder geeft omdat hij iets gaat doen wat niet mag. Echt geweldig!
Bericht Dinsdag 6 Januari 2009 8:47 am
vlindertje
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Ha die Aswan, hij geeft zich zelf al op de kop voordat hij iets heeft gedaan Laughing
Bericht Dinsdag 6 Januari 2009 8:51 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Shi-NaYne
'Aswan! Foei, ondeugd! Rot op! Waag dat niet' Rolling Eyes dan weet je meteen dat je moet opletten omdat ze iets in d'r koppie heeft Mr. Green

Natuurlijk kan je dit wél gebruiken als ze iets eigenlijk wel moeten doen. Je roept dan gewoon dat ze het niet mogen en dan doen ze het JUIST! Laughing

Joyce: Probeer op dat moment eens te gaan stuiteren met een stuiterballetje (als hij daar onder de indruk van is) of om iets te laten vallen en hem vervolgens te belonen als hij terug klimt ofzo.
Bericht Dinsdag 6 Januari 2009 9:25 am
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Stuiterbal....kijk, dat moet ik ook eens gaan proberen. Die van mij gaan vliegen zoals ik al ergens anders heb geschreven. Ik verwacht soort gelijke problemen als Joyce, dus ik volg dit topic op de voet om alle tips alvast te weten voor het geval het nodig is (en dat zal het ongetwijfeld worden....)
Bericht Dinsdag 6 Januari 2009 9:31 am
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Hehe vlindertje ja maar denk je, zou het haar stoppen? Ho maar Rolling Eyes ze weet het dondersgoed, en heeft er ostantatief lak aan.

Sue, denk je even slim te zijn, maar je weet ook dat het zo weer niet werkt Mr. Green het is maar hoe het die mormels zelf uitkomt.

quote:
Originally posted by Egwene
Haha, sommige dingen lijken me zo mooi om te zien! Lijkt me geweldig, een gaai die zichzelf al op zn donder geeft omdat hij iets gaat doen wat niet mag. Echt geweldig!

Dat is een mogelijkheid, een andere is als ze Tas africht of hem verklapt als hij stout is. Dat hoor je ook Laughing
Bericht Dinsdag 6 Januari 2009 9:54 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Haha, elkaar verklikken!! Das wel mooi!! Laughing
Bericht Dinsdag 6 Januari 2009 10:21 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:08 pm
  Berichten van afgelopen: