|
|
|
nemi
Kuikentje
| Coco en Pino toch maar weer apart zetten..? |
|
|
Ik had bij het Forpus forum al een berichtje geplaatst, maar daar komen volgens mij niet zo veel mensen, vandaar dat ik t hier ook nog even plaats.
Ik heb Coco en Pino (2 forpusjes dus) nu alweer een paar maanden bij elkaar, maar vriendjes zijn ze nog steeds niet helaas. Echt vechten doen ze ook niet, vandaar dat ik het al die maanden volgehouden heb.
Het punt is dat Coco erg naar tegen Pino doet, ze jaagt Pino steeds weg.
Als Pino nou eens van zich af zou bijten.. Maar Pino vlucht alleen maar weg. Hierdoor zit hij meestal op 1 plek en is erg angstig. Als Coco in de buurt zit zie je hem gelijk alweer kijken van: O jee.
In het begin dacht ik dat Coco dit deed omdat hij wilde spelen maar inmiddels denk ik dat hij Pino gewoon wil pesten en weg wil jagen.
Het is ook weer niet zo dat Coco Pino de hele dag op loopt te jagen, vaak negeert ze Pino ook gewoon. Coco doet gewoon lekker was ze wil, maar Pino zit vaak op dezelfde plek, is snel bang als Coco in de buurt komt. Em Pino is daarbij niet zo speels. Ik zie hem soms wel even spelen met bijv. een spiegeltje maar bij alles wat hij doet is hji gewoon heel erg op zijn hoede.
Dus... is denk dat ik ze maar uit elkaar haal, tot mijn grote spijt...
Ik heb mijn andere kooien inmiddels weggedaan met mijn stomme kop. Maar ik ga straks een kooi bij iemand ophalen via marktplaats.
Ik vind alleen éigenlijk niet dat ze alleen zouden moeten zitten.. Ze zitten nu samen in een grote kamervoliere, zou het nog zin hebben om ze samen in de nieuwe (=veel kleinere) kooi te doen, zou dat helpen?
Als ik ze echt uit elkaar haal dan hou ik Coco alleen hoor, ik heb nu gemerkt dar die het prima naar haar zin heeft alleen. Ze is ook heel tam dus krijgt ook veel aandacht van mij.
Maar Pino.. Ik gun hem wel wat meer aandacht door middel van een vriendje. Maar weet niet echt of ik hier goed aan zou doen, als t straks weer niet klikt zit ik hier met DRIE vogels die in drie aparte kooien moeten en dat is echt niet de bedoeling... Wat denken jullie...? |
Zondag 19 Oktober 2008 12:24 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

|
|
|
Hoi Nemi,
Eerlijk gezegd denk ik niet dat een kleinere kooi een oplossing gaat zijn. Nu kan Pino nog vluchten, in een kleinere kooi gaat dat moeilijk worden. Het is niet omdat Pino dan misschien de strijd aangaat dat dat beter is, integendeel. Pino geeft eigenlijk aan dat hij alleen wil zijn. Waarom niet gewoon elk afzonderlijk houden? Je zou ervan versteld staan hoeveel ze dan nog steeds aan elkaar hebben maar zonder zich echt aan elkaar te moeten storen of schrik te moeten hebben van de ander. Mijn beide gaaien komen goed overeen maar zitten in afzonderlijke kooien, wil het ook niet anders, er is een tijd van spelen en een tijd van hun zelf bezig te houden. Dan nog brabbelen ze tegen elkaar, onze BB ziet onze grijze gek doen en gaat het na doen. Ze staan met hun kooi naast elkaar maar kunnen elkaar niet aanraken. Hier vinden ze dat prima. Ik zou Pino eerst de nodige rust geven, kan zijn dat je merkt dat het zelfs beter is om ook Pino alleen in een kooi te houden en dat Pino laat zien hoe gelukkig hij is. Het is niet omdat ze afzonderlijke kooien hebben dat ze niks aan elkaar hebben. Ik zou in elk geval nog geen nieuw "vriendje" kopen voor Pino en eerder Pino eerst de nodige rust gunnen van het niet meer uit moeten kijken voor Coco.  |
Zondag 19 Oktober 2008 1:37 pm |
|
|
nemi
Kuikentje
|
|
|
Dank je voor je reactie. Ja.. dat is ook zo hoor, als ze alleen wonen prettiger vinden, waarom dan ook niet alleen.
De reden dat ik nog even dacht ze samen in de kleinere kooi te doen is dat Pino nooit door de hele kooi vluchtte, hij ging gewoon een stukje vererop zitten. En als hij dan wegvloog en verderop ging zitten was t voor Coco alweer klaar. T was niet zo dat Coco hem constant de hele kooi door joeg. Ik heb een grote kamervoliere, maar Pino kwam nooit onderin. Dus dat ruimte verschil kwa wegvluchtmogelijkheden maakt niet zo veel uit.
Nouja, inmiddels heb ik de tweede kooi opgehaald en Pino woont weer alleen. Het vangen was nogal een gestresst gebeuren dus hij zit nu bij te komen van de schrik Ze zaten net beiden keihard naar elkaar te schreeuwen, missen elkaar stiekem toch een beetje denk ik
Maar ik ben wel blij met deze beslissing, vond het altjd al wel zielig voor Pino maar ik wilde het samen in een kooi houden wel een kans geven. Maar nu, 3,5 maand later heb ik ze daarvoor tijd genoeg gegeven denk ik.
Het jammere is alleen dat mijn vriend het er absoluut niet mee eens is dat we nu 2 kooien hebben en dat ik dat ook zo wil houden
O.k, hij heeft wel een béétje gelijk, ik heb 3 aquariums, een grote krabpaal voor de katten en een kamervoliere én nu dus nog een kooi erbij
In eerste instantie was ik ook niet helemaal eerlijk door te zeggen dat ik Pino weg zou doen en dat ik daarom een andere kooi wilde om hem in te doen. Smoesjes hahaha.
Ik wil Pino uiteraard gewoon houden, hoop dat vriendlief bijdraait nu hij ziet hoe gelukkig Pino is alleen in zijn kooitje
 |
Zondag 19 Oktober 2008 5:10 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Ik denk inderdaad niet dat ze elkaar haten of zo hoor maar tussen elkaar haten en liefhebben zit nog veel verschil natuurlijk. Maar wees maar zeker dat ze op deze manier nog veel aan elkaar hebben alleen ben je gerust dat ze elkaar geen pijn kunnen doen mocht het toch eens te ver gaan.
Vriendlief draait wel bij, Pino hoeft toch niet te verhuizen hoop ik, dat zou ook maar al te jammer zijn natuurlijk.  |
Zondag 19 Oktober 2008 5:37 pm |
|
|
nemi
Kuikentje
Nee, verhuizen is ook absoluut niet mijn bedoeling. Heb dit al medegedeeld aan vriendlief, maar die is nog een beetje in de ontkenningsfase
Grappig, toen ik Pino net had fluitte hij heel veel maar dat werd minder toen hij bij Coco zat. Nu zit ie weer als een idioot te fluiten en schreeuwen de hele tijd Jammer genoeg is dit nou net iets wat vriendlief niet zo leuk vind.. laten we hopen dat dit hele erge bléren tijdelijk is, vanwege zijn blijdschap van Coco af te zijn... En anders gaan we er tot nu toe nog vanuit dat vriendje wel bijdraait  |
Zondag 19 Oktober 2008 7:25 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Ach, vriendjes en echtgenoten moet je net zo tam krijgen. Is me hier ook gelukt met mijn echtgenoot. Die is ondertussen nog gekker als ikzelf geworden als het om die 1 gekke kippen gaat.  |
Zondag 19 Oktober 2008 7:52 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:08 pm
|
|
|
|
|
|