|
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
quote:
Originally posted by Sarah
ff aanvullen, treurwilg ook niet nemen voor takken. Is niet goed.
Ja, ik zit nog steeds te wachten op iemand die mij vertelt waarom dat  |
Zaterdag 13 Maart 2010 7:21 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Jij niet alleen, ik weet niet precies maar zolang ik niet weet of ze kwaad kunnen of niet zal ik ze niet gebruiken. Neem liever geen risico. |
Zaterdag 13 Maart 2010 7:45 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
|
|
|
Ik heb nog altijd de indruk dat dat komt door die treurwilgen die over in het water hangen en op die manier vervuild raken... je komt het in boeken tegen als gewoon wel geschikt; ik laat normaalgesproken twijfelgevallen ook altijd buiten beschouweing (want waarom enig risico nemen, als er -tig alternatieven bestaan die niet in twijfel worden getrokken?) maar op de een of andere manier... kijk, het is ook zo dat andere soorten wilg wel mogen. Lijkt mij sterk dat de treurwilg dan als boom giftig is, en als het niet zo is, moet het van de externe vervuiling komen. Nou mooi, ik heb hier in het park een treurwilg staan, perfect schoon, en om eerlijk te zijn heb ik daar de takjes van gebruikt, jarenlang, en iedereen zit nog even gezond op de stok.
(Nu is mijn probleem wel opgelost, want ze hebben die boom in de herfst een nieuwe milimeterkapsel gegeven, en er is niks meer over van die boom, met uitzondering van de boomstam - zo'n 6 meter hoog, en drie of vier van de dikste, hoogste takken. Heb ik veel aan )
Maargoed... onbespoten fruitbomen, of berk, die soorten bomen, dat is allemaal goed hout  |
Zaterdag 13 Maart 2010 10:43 pm |
|
|
|
|
Woppy
Fladderaar
Inderdaad liever geen risico's nemen als er goede alternatieven zijn. Ik hoor wel vaker dat treurwilg gewoon gebruikt word bij vogels en dit niet schaad, maar ik ga het liever niet proberen. Ik heb niet zoveel verstand van bomen. Ben al bang om een stok uit het bos mee te nemen. Ik kan echt het verschil tussen de bomen niet zien, daarom koop ik liever of.. een kennis van mij, zijn vader heeft fruitbomen die hij moet snoeien (100% onbespoten) waar ik gewoon van mag meenemen.
Jammer dat ik niet goed engels kan lezen, dus ik snap niet erg veel van het verhaaltje over de boom  |
Zaterdag 13 Maart 2010 11:52 pm |
|
|
|
|
ellenparrot
Ervaren vlieger
|
quote:
Originally posted by Woppy
Inderdaad liever geen risico's nemen als er goede alternatieven zijn. Ik hoor wel vaker dat treurwilg gewoon gebruikt word bij vogels en dit niet schaad, maar ik ga het liever niet proberen. Ik heb niet zoveel verstand van bomen. Ben al bang om een stok uit het bos mee te nemen. Ik kan echt het verschil tussen de bomen niet zien, daarom koop ik liever of.. een kennis van mij, zijn vader heeft fruitbomen die hij moet snoeien (100% onbespoten) waar ik gewoon van mag meenemen.
Jammer dat ik niet goed engels kan lezen, dus ik snap niet erg veel van het verhaaltje over de boom
hoi.. is ook lastig maar er staat woordelijk dat deze boom NIET giftig is voor 'pets', huisdieren dus. Dat is m.i. het meest belangrijke.. in de rest van het stuk is niet veel interessants te lezen voor ons LOL maar wat je zegt... er is genoeg anders aan te bieden aan onze kromsnavels, dus.. bij twijfel of geen goed gevoel, gewoon niet geven. |
Zondag 14 Maart 2010 12:19 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 13 Februari 2012 7:52 pm
|
|
|
|
|