Coco valt Bibi aan.

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
gerda
Eitje

Coco valt Bibi aan.  Reageer met quote  

Hallo mede vogelliefhebbers :
Ik ben ook een nieuweling op deze site en merk dat ik erg de tijd in de gaten moet houden, er staan zoveel leuke en interessante dingen op!
Wij zijn in het gelukkige bezit van een meijer-papegaaitje (Nicky) en een timney grijze roodstaart (Coco) Met Coco hebben we momenteel wat probleempjes, nl. hij valt onze hond aan. Hij heeft het duidelijk voorzien op 1 van de 3 honden en dast is erg zoelig.Wie weet eentip om dit af te leren?
Bericht Dinsdag 4 Oktober 2005 7:10 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

om te beginnen welkom hier.
Ik kan je geen tips geven helaas.
Maar er zijn hier vast mensen die je kunnen helpen.
succes er mee en veel plezier hier.
groetjes karin en Catootje
Bericht Dinsdag 4 Oktober 2005 10:27 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Hoi Gerda, welkom hier Very Happy Leuk een timneh Very Happy heb ik ook , ze zijn SUPER! Laughing Meijers vind ik ook erg lief trouwens.

Maar...heb je een speciale band met die hond? Kan het zijn dat Coco juist die als een bedreiging ziet ? Of misschien iemand anders waar hij erg op gesteld is? Als ze namelijk een soort partner band hebben met iets of iemand kunnen ze ook de concurent gaan verjagen. Dan is het zaak om die partner band te doorbreken.

Tsja, dat zou het kunnen zijn, maar misschien kun je er meer over vertellen? Over hoe het verder tussen jullie en de vogels is enzo? Wie weet heeft iemand hier een oplossing voor je toch wel vervelende probleem Wink
Bericht Dinsdag 4 Oktober 2005 10:36 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Mees
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Hoi Gerda,

Welkom!
Vraagje: is Coco gewiekt? Dat maakt het nl. volgens mij toch een stuk ingewikkelder voor een vogel om een hond aan te vallen Very Happy
Bericht Woensdag 5 Oktober 2005 8:50 am
gerda
Eitje

Reageer met quote  

Tjee, wat een reacties allemaal. Dat ik een speciale band heb met die ene hond klopt inderdaad wel een beetje.Wat het denk ik ook kan zijn is dat Bibi(hond) vaak onder de kooi naar bruikbare restjes zoekt en dan zit Coco al te loeren in de kooi. Ook ben ik degene in het gezin die het meeste met alle dieren optrekt. en boven Coco zijn fratsen sta.De kinderen zijn nog te jong om het bijten te negeren (7 en 11) en manlief is daar nu wat meer mee bezig. Maar ik ben hier dus wel het grootste beesten-mens ,met een bijzondere zwak voor de grijsjes.
Wat betreft het kortwieken, daar zoek ik nog iemand voor.
Bericht Woensdag 5 Oktober 2005 11:00 am
Seertje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Hai, ik heb alleen parkieten en kleine soorten papegaaien gekortwiekt, maar goed het blijft hetzelfde. Met z'n 2en zou het moeten lukken!
Woon zelf in Hilversum, zou niet erg vinden om jou kant op te komen...
Bericht Woensdag 5 Oktober 2005 11:10 am
gerda
Eitje

Reageer met quote  

Wat aardig! Hoe werkt dat nu: geef ik via hier mijn email adres op of is er een andere manier. Voordat ik heel veel vogelfans op de stoep heb staan. Alhoewel misschien wel gezellie!
Bericht Woensdag 5 Oktober 2005 12:30 pm
Seertje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Kijk in je inbox! Je hebt een privebericht Wink
Bericht Woensdag 5 Oktober 2005 1:25 pm
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

WAAAAAAAAHAAAAAAROMMMMMMMMM WOONT SEERTJE NIET BIJ MIJ IN DE BUURT Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad

ps: welkom gerda Very Happy en succes
Bericht Woensdag 5 Oktober 2005 4:45 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Perfect Seertje! Wieken zal vast al heel erg helpen Very Happy Succes Gerda en Seertje!

Ennuhh patricia, waar woon jij dan? Niet bij iemand van hier in de buurt?
Bericht Woensdag 5 Oktober 2005 5:41 pm
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ik woon in de buurt van Vlissingen Tommy dus gaaienwiekers die aan huis komen zijn welkom mits goedgekeurd door dit forum en mits ze niet fredalmere heten Laughing
Bericht Woensdag 5 Oktober 2005 7:45 pm
gerda
Eitje

Reageer met quote  

Ik hoop voor je dat je ook iemand vind, Patricia, enne.......... niet rot bedoeld, maar eerlijk is eerlijk, ik moet het ook nog even afwachten. (Seertje, als je betrouwbaar bent, neem je me dit niet kwalijk, maar we weten tegewoordig allemaal van rare verhalen,Toch??????)
Vertel Patricia, what about fredalmere?
Trouwens om het verhaal nog even bij Coco te houden, vanavond zat Bibi op schoot en Coco ging me toch een partij te keer in zijn kooi.Als test Bibi naar zijn plek verwezen,Coco stil. Even later Bibi weer bij me geroepen,Coco weer schreeuwen!!! Dus tips blijven welkom!
Bericht Woensdag 5 Oktober 2005 7:55 pm
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

fredalmere? sorry wie is dat? geen idee meis, ik kan je er niets over vertellen en het weinige dat ik weet heb ik net uit mijn geheugen gewist want het was de moeite van het onthouden echt niet waard Laughing

Volgens mij is die Seer een hele goeie! kijk maar op de homepage van Ziya-Cilek of was het nou op die van Seertje zelf? Laughing
Ze heeft in ieder geval de agaatjes en het grijsje van Zyia-Cilek gekortwiekt aan huis en dat ziet er op de foto's toch heel goed uit!

en het lijkt er toch echt op dat die Coco van jou nogal jaloers is op jouw relatie met Bibi Wink
Geen idee wat je eraan moet doen, misschien net als esje eens opschrijven wat je zoal doet met Bibi wat bijvoorbeeld anders is dan met je andere hond? of wat doet Bibi met Coco wat zo anders is dan je andere hond?
is maar een ideetje hoor, want ik heb hier geen ervaring mee maar er zijn hier een hoop mensen met een heleboel huisdieren samen met gaaien dus de tips gaan vast komen!
Bericht Woensdag 5 Oktober 2005 8:02 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Met het wieken van Seertje komt het vast wel goed. Uhmmm Rolling Eyes ik bedoel het wieken door Seer...niet haar armen bijknippen hoor! Laughing

Ik denk ook echt dat dit al een heel stuk verbetering zal opleveren Wink
Bericht Woensdag 5 Oktober 2005 10:24 pm
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

hallo
Zo te zien is de papagaai dus echt jaloers.
Maarja daar was je al achter hahahahahahha. En tips kan ik dus nog steeds niet echt geven.
Ik heb zelf twee jack russells en kunnen om het zacht uit te drukken dus helemaal niet met elkaar overweg.
Het is zo erg dat wij een muurtje in de woonkamer hebben gebouwd om ze uit elkaar te houden.
Als ze elkaar door een raam zien vallen ze al aan.
Ik heb dus wel heel veel ervaring met beesten die niet met elkaar overweg kunnen, maar daar blijft het dan bij.

groetjes karin
Bericht Woensdag 5 Oktober 2005 10:30 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:09 pm
  Berichten van afgelopen: