Dagje Meppel

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Als ik hoor wat je er allemaal voor hebt gekregen vind ik het nog meevallen vergeleken met de testen van Pepper...en dat waren alleen testen Confused
Waar ik wel een beetje moeite mee heb is dat Hooimeijer IEDERE gaai injecties met vitamines geeft. Ik snap dat dat ook is om de overgang naar Harrisons minder extreem te laten verlopen, zodat ze als het ware een buffer vitamientjes hebben en er tegen kunnen tijdelijk minder goed te eten? Daar is het toch voor?

Maar toch...ik vind het niet echt oke als een dierenarts dat bij iedere dier doet en alleen maar 1 soort voer promoot. De verhalen lijken allemaal wel heel erg op elkaar ( slechte veren ,injecties, ander voer, dan komt alles goed etc etc. )en daardoor ga ik het een beetje een standaard consult vinden. Ik geloof zeker dat hij goed is, dus begrijp me niet verkeerd, maar daar heb ik dus moeite mee Wink
Bericht Maandag 15 Augustus 2005 10:21 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Seertje
Ik vind het ook zeker niet "erg" om geld uit te geven voor mijn beestjes, maar vind hem wel duur. Was bij Hedwig echt wel veel goedkoper uit!

Zoals je weet ben ik ook een echte Hedwig-fan Seertje, maar ik lees hier ook dat het inclusief pellets (toch zo'n beetje € 47,- per 5 ponds pak), opstapstok, consult, 2 vitamine-injecties en 3 testen is ....
Blijft duur.... maar ....

Geweldig dat alles zo goed gaat met Japie Tineke!!!
Bericht Maandag 15 Augustus 2005 11:37 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Tommy
Als ik hoor wat je er allemaal voor hebt gekregen vind ik het nog meevallen vergeleken met de testen van Pepper...en dat waren alleen testen Confused
Waar ik wel een beetje moeite mee heb is dat Hooimeijer IEDERE gaai injecties met vitamines geeft. Ik snap dat dat ook is om de overgang naar Harrisons minder extreem te laten verlopen, zodat ze als het ware een buffer vitamientjes hebben en er tegen kunnen tijdelijk minder goed te eten? Daar is het toch voor?

Maar toch...ik vind het niet echt oke als een dierenarts dat bij iedere dier doet en alleen maar 1 soort voer promoot. De verhalen lijken allemaal wel heel erg op elkaar ( slechte veren ,injecties, ander voer, dan komt alles goed etc etc. )en daardoor ga ik het een beetje een standaard consult vinden. Ik geloof zeker dat hij goed is, dus begrijp me niet verkeerd, maar daar heb ik dus moeite mee Wink

Ben het met dit soort gevoelens helemaal eens Tommy!!!
Fluffy heeft wel eens iets verteld van een vogelarts die áltijd antibiotica voorschreef.... ook zoiets.

Aan de andere kant begrijp ik ook wel dat als een vogelarts zóveel verwaarloosde gaaitjes tegen komt als Hooi (of Hedwig) dat ze dan kiezen voor iets waarvan ze weten dat het werkt en goed is voor het gaaitje..... Tenminste, dat neem ik toch aan als ik al die enthousiaste verhalen over Hooi mag geloven Wink

Hedwig heeft mij trouwens nog nooit een voedingsadvies gegeven of injecties voor O & T.... maar ja.... die waren voor haar een "verademing" (háár woorden, niet de mijne Wink ), niet ziek, zwak of misselijk...
gewone bb-tjes... "wel"opgevoed (ahummmmmmmmmm), niet bijterig of angstig.....
Bericht Maandag 15 Augustus 2005 11:52 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ik vind die prijs dus ook erg meevallen met al die dingen erbij Jamy Wink
Had ik eerlijk gezegd niet verwacht Razz Tsja en de verhalen over Hooimeijer...er zijn veel goede verhalen, maar ik heb ook genoeg andere ervaringen gelezen Rolling Eyes . Ik heb alleen geen zin om daar een oordeel aan te hangen. Ik heb er zelf immers geen ervaring mee en over ieder mens zijn goede en minder goede dingen te zeggen toch? Wink Ik vind het allang prachtig dat hij veel mensen en gaaien op de goede weg helpt en hij heeft ook interessante theorien.

Hedwig klinkt ook heel goed vind ik. Ze werkt anders dan Hooimijer, maar ze klinkt ERG betrokkken bij de dieren. Smile Wat heerlijk zal t zijn geweest om die woorden van haar te horen Jamy! Een bevestiging dat je het goed doet is altijd fijn! Very Happy
Bericht Dinsdag 16 Augustus 2005 12:00 pm
joke
Vlieger

Reageer met quote  

tja die dokter hooymeijer
Ik heb inderdaad ook heel veel dingen over hem gelezen, sommige dingen vind ik wat erg extreem, ik ken de man niet maar moet zeggen dat ik wel nieuwsgierig ben naar hem. En die stappen zijn die ergens bekent? staat dat ergens? ik ben daar best wel benieuwt naar.
Zelf ga ik altijd naar dr bastiaanse van kliniek de baronie in prinsenbeek
Ook een hele goede en hele aardige vogelarts, ook erg betrokken met de vogels.
Bericht Dinsdag 16 Augustus 2005 1:19 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Die stappen staan hier ergens op het forum. Er is ook een topic met voorbeelden van hoe ze uitgevoerd worden Wink
Bericht Dinsdag 16 Augustus 2005 1:25 pm
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Tommy
Wat heerlijk zal t zijn geweest om die woorden van haar te horen Jamy! Een bevestiging dat je het goed doet is altijd fijn! Very Happy

Ken je dat Tommy.... kinderen die bij anderen engeltjes zijn terwijl je ze thuis af en toe achter het behang zou willen plakken;of .... naar de tandarts gaan en géén kiespijn meer hebben.... of... bb-tjes die zich gedragen als ....... vat je um Wink
Laughing Laughing

Nét als jij probeer ik gewoon mezelf te zijn, we doen het niet GOED, we doen gewoon wat we vinden. (en da's meestal goed, omdat we het met liefde doen!!!)
Krijsen ..... negeren, kop houden
Plant verplaatsen en niet mee eens ...... jammer dan! (tuurlijk leggen we uit dát we de plant gaan verplaatsen, zo zijn we nog net wel Smile )
Bijten ..... dacht het toch echt niet!!!
Met angst ga ik iets voorzichtiger om, échte angst dan.... Okkie is niet dol op honden, dat is logisch.... daar ben ik zelfs héél voorzichtig mee, maar ik zal wel proberen door trainen die angst te overwinnen.
We hebben sinds 2 weekjes nieuwe buren..... met.... jawel een hond; dáár wil ik dus mee gaan werken.
Maar dat Troy paniek aanvallen krijgt van een hond, misschien de herinnering aan een vervelend avontuur; misschien aandacht trekken.... moet ook aan "gewerkt" worden.
Bericht Dinsdag 16 Augustus 2005 9:28 pm
Tabu
Eitje

Reageer met quote  

Ik heb hier vier gaaien zitten, en drie ervan zijn van mij. Die drie zijn allemaal naar Hooimeijer geweest, en ze hebben allemaal een andere behandeling gehad. Niks standaard vitamineprikjes. Zelfs niet standaard gedragsconsult. Maar inderdaad een behandeling die de betreffende gaai op dat moment nodig had, en een rekening die, vergeleken met een gemiddelde rekening van de dierenarts op de hoek van de straat waar ik woon, heel gunstig uitvalt. Ik ben uiterst tevreden, en ben van mening dat véél te veel dierenartsen een groot gebrek aan kennis over papegaaiengedrag vertonen. Ook op het gebied van deskundigheid waar het voedsel betreft blijft er nog veel te wensen over. Het procédé van Harrisson is overigens uniek voor wat betreft het voer dan in Nederland verkrijgbaar is. Er is geen enkel voer vergelijkbaar met deze pellets. En ik vind, dat voor een dier dat een mensenleven meegaat, het voedsel en de medische verzorging geen sluitpost mag zijn.
Bericht Dinsdag 16 Augustus 2005 10:44 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Tineke
Net uit het ei

Reageer met quote  

Hallo allemaal,

Leuk om te lezen dat iedereen toch het beste wil voor zijn gaai. Inderdaad hebben wij best wel veel besteed, maar ook veel gekregen. Wij hebben wel twee uur binnengezeten en heel veel informatie gekregen. Japie is er ontzettend van opgeknapt. Hij was als jonkie door zijn ouders verwaarloosd waardoor hij een stukje teen + nagel mist ,er is in zijn hoofdje gebeten waardoor hij een kale plek heeft door de stres heeft hij ook een slecht verenpak. Door dit alles is Japie ook nog eens erg onzeker, maar door dit bezoek komt hij weliswaar heel langzaam los. Daar tegen is hij wel heel snel tam geworden en stapt hij zonder aarzelen op zijn opstaptouw. Van de week zat hij op zijn klimstok onze hond kwam nieuwsgierig kijken, maar deze moest afdruipen van Japie bijt dus van zich af. Zijn zelfvertrouwen groeit met kleine stapjes, maar hij komt er wel. Toch is hij nog steeds een heel stil bonte boertje met op vaste tijden een beetje drukte.
Wij gaan in ieder geval door met Japie, maar houden wel rekening met zijn achtergrond en doen dus alles heel voorzichtig.

Tineke
Bericht Donderdag 18 Augustus 2005 7:48 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Fijn dat het zo goed gaat Tineke! Wink
Nog even en Japie is een echte held Very Happy
Bericht Vrijdag 19 Augustus 2005 10:54 am
jeannette
Fladderaar

Reageer met quote  

Ik zit er ook over te denken om eens af te reizen naar Meppel....
wil wel eens horen wat dr hooimeijer over mijn Japie te zeggen heeft....alleen werk ik als dierenartsassistente en ik ben het helemaal eens dat een heleboel dierenartsen niet teveel af weten van onze vogelvriendjes, en dat ze af en toe wel snel zijn met het geven van vitamines en injecties...zelf ben ik het daar niet mee eens...en ik ben ook heel erg tevreden over het voer wat ik Japie geef (Avi plus), maar buiten dit voer geef ik hem er ook nog van alles bij: fruit/bonen/ei/groente en ga zo nog maar even door!
ik wil eens informeren wat een gedragsconsult bij Hooimeyer ongeveer gaat kosten...maar ik ben niet van plan om over te gaan op ander voer ofzo...zelf ontworm ik Japie ook nogeens 2x per jaar, dus ik houd me denk ik voldoende bezig met zijn gezondheid!!
zou alleen heel erg graag advies over zijn gedrag willen inwinnen!!
en een uitleg over de 5 stapjes!
zou dit ook kunnen??? of moet ik Meppel eens bellen?? (het nummer zal wel te vinden zijn op internet??
ik hoor graag van jullie!!
groetjes
jeannette
Bericht Dinsdag 30 Augustus 2005 1:34 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Hier staan ergens voorbeelden van de 5 stapjes Jeannette Wink
Ik weet niet hoe ik een link naar dat topic moet maken, maar je vindt t vast Smile
Bericht Woensdag 31 Augustus 2005 10:39 am
jeannette
Fladderaar

Reageer met quote  

ik heb de 5 stapjes al eens gelezen hoor Tommy...klinkt allemaal heel logisch....
ga zelf zeker nog een aantal weken ermee aan de gang, want naar mijn idee boek ik wel vooruitgang, maar als de angst over een aantal weken niet zo goed als weg is, dan denk ik er hard over om de reis naar Meppel te maken....altijd goed als je eens een prof om zijn mening vraagt...slechter zal Japie er niet van worden!
ik heb een mailtje naar de vogelkliniek gestuurd om uitleg, wacht het antwoord even af, en anders bel ik ze volgende maand eens voor advies.

kan Japie nu wel al aaien (ook met mijn hand in de kooi als hij openstaat) zijn eerste reactie is weglopen, maar vaak blijft hij zitten en laat 't over zich heenkomen....maar hij vertrouwd me nog lang niet! en dat vind ik jammer...maar goed...geduld (mijn slechtste eigenschap is dat ik dat weinig heb...wilde eigenlijk alles gisteren...maar dat kan nu eenmaal niet met gaaien Embarassed )
groetjes
Bericht Woensdag 31 Augustus 2005 12:08 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Voorbeelden van de stapjes staan hier: http://www.fluffies.org/nl/viewtopic.php?t=263
Smile
Bericht Woensdag 31 Augustus 2005 12:12 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
jeannette
Fladderaar

Reageer met quote  

dank je Fluffy....heb ze doorgelezen...en dan doe ik 't zo gek nog niet!
alleen wil japie nu niet opstappen...dus kan ik 'm ook niet meenemen ergens naar toe in huis!
ben dus gebonden aan zijn kooi...wil niet overhaasten om hem te verplichten (dus uit de kooi te trekken met een hoop geschreeuw)...ben al blij dat hij niet meer zo hard van mij wegholt als hij los op de kooi loopt!
maar hij blijft bang voor me! totdat ik wat lekkers in mijn hand heb natuurlijk....dan vergeet hij voor 't gemak zijn angst effe!!

maar ik kijk 't nog een paar weken aan...en anders neem ik een vrije dag op en ga ik naar Meppel...jullie hebben me nu wel erg nieuwsgierig gemaakt!
Bericht Woensdag 31 Augustus 2005 2:18 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:40 am
  Berichten van afgelopen: