|
|
|
Tineke
Net uit het ei
|
| Dagje Meppel |
|
|
Hallo Allemaal,
Zoals jullie hebben kunnen lezen onder - gedrag - zijn wij op bezoek geweest bij de Vogelkliniek van Drs. Jan Hooimeijer. Ik had zelf al de zenuwen. Het was namelijk 150 km heen en natuurlijk weer terug. Normaal rijd ik alleen maar in mijn eigen woonplaats en soms iets verder. Samen met mijn twee kinderen en Japie ruim op tijd weggegaan. Mijn motto is beter te vroeg dan te laat. De hele reis heeft Japie zich geweldig gehouden. Hij heeft een mooi reiskooitje en daarin had ik een stevige tak geklemd. Japie heeft onderweg nog wat van zijn pellets gegeten. Bij binnenkomst plaatsgenomen in de wachtkamer. De assistente vroeg gelijk op Japie tam was, na bevestiging, heeft ze Japie uit zijn reiskooitje gehaald en op een stoel voor de tv gezet. Wij kregen video's te zien over de papegaaien en hun gedrag en wat ze zo allemaal kunnen. Puzzelen, vormen herkennen. Na een tijdje gingen we de spreekkamer in bij de dokter. Hij zette Japie op een standdaard en ging verder met zijn onderzoek. Wij werden in de hoek gezet met de mededeling NIET KIJKEN naar Japie. Was natuurlijk heel moeilijk. We kregen de uitleg waarom we niet mochten kijken - vogels beschouwen dat als bedreigend. Ondertussen ging de dokter maar door met praten en uitleggen (als je daar zit kan je wel uren aan zijn lippen hangen hij kan zo veel en mooi vertellen over vogels maar ook over andere dieren), maar ook Japie werd niet vergeten door hem. Spelenderwijs werd Japie in de theedoek genomen en werd er bloed afgenomen. Ook kreeg hij twee injecties vitamineshots. Zijn vleugels werden geknipt. Er komt zoveel informatie op je af en je voelt je ontzettend klein, want wat deze man doet en weet over vogels. Tijdens alle onderzoeken heeft Japie geen kick gegeven. We zijn bijna anderhalf uur binnengeweest inclusief wachtkamer. Op de terugweg was Japie echt uitgeput hij heeft de hele terugweg geslapen. Thuis wilde hij niet eens uit zijn reiskooitje. Wij moeten nu twee weken wachten op de uitslag van het bloed, dus dat wordt nog effe nagelbijten. Dat vijf stappen protocol is best wel moeilijk - want voor die tijd hebben wij het toch niet goed gedaan. Japie is nog steeds - de dokter zei dat dat wel goed kwam en dat het voornaamste van alle kwalen terug zijn te leiden naar verkeerd voedsel. Zijn ontlasting zag er goed uit. Japie weegt 133 gram en kan zelfs volgens de dokter naar de 145 a 150 gram. Japie is dus een flinke uit de kluiten gewassen Bonte Boer aan het worden. Nu maar hopen dat alles met hem goed komt. Volgens de dokter wordt zijn gele buikje vast meer naar oranje .
Wat erg prettig was is dat je geen valse hoop krijgt: zoals hij ziet er mooi uit of het valt wel mee hij reageert toch etc. Nee gewoon heel simpel twee weken wachten en dan weten we meer.
Binnenkort - over twee weken dus vertel ik jullie de uitslag. Ik hoop dat iedereen voor Japie gaat duimen.
Groeten
Tineke en Japie |
Woensdag 27 Juli 2005 7:48 pm |
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
heel veel sterkte met het wachten Japie en natuurlijk ook voor de rest van je familie.
Catoo en ik zullen aan jullie denken hoor dat alles goed mag af lopen. |
Woensdag 27 Juli 2005 7:54 pm |
|
|
Tineke
Net uit het ei
|
Kadoes,
Bedankt voor je reactie. Echt heel lief dat je met ons meeleeft. Wat ik nog bedoel met Japie is nog steeds -.
Daar bedoel ik rustig en heel stil. Vanmorgen probeerde hij wel door middel van geluidjes aandacht te vragen. Maar zoals de dokter zei mogen wij daar niet op reageren, want dan wil hij manipuleren en wordt Japie een schreeuwerd. Japie moet namelijk op ons reageren als wij dat willen. Best wel moeilijk om hem op zo moment te negeren, maar dat doet hij ook met ons als we zijn aandacht willen.
Als Japie in orde is, moeten we toch maar gaan denken aan een gedragscursus bij dokter Hooimeijer, want zoals hij omgaat met papegaaien! echt ongeloofelijk!!!!!!!!
Zoals hij het zelf al zegt met een jonge hond ga je ook naar een cursus, dus waarom niet met je papegaai voor een leven lang plezier.
Zoals je al ziet, als je naar Meppel gaat kom je vanzelf heel positief terug.
echt als daar komt zie je een papegaai toch heel anders.
Groetjes
Tineke |
Woensdag 27 Juli 2005 9:24 pm |
|
|
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
ik denk dat ik ook eens naar meppel ga. Ik hoor zo veel goeds over die man dat ik erg nieuwsschierig ben. En je wordt er natuurlijk nooit slechter van om daar naar toe te gaan.
Maar het zal echt wel moeilijk zijn als dan je stille beessie iets doet mag je er niet op reageren. pffffffff nou knap hoor als je dat kunt negeren.
veel sterkte nogmaals |
Woensdag 27 Juli 2005 9:47 pm |
|
|
krabi
Beginnende vlieger
Heel tof dat je dit zegt Krabi en ik gaan er ook naartoe eind augustus ,dan heb ik een weekje verlof Kijk er al naar uit Hopelijke een goede uitslag voor jullie allemaal  |
Woensdag 27 Juli 2005 9:54 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Leuk zeg! Ik hoop ook dat de uitslag goed is  |
Woensdag 27 Juli 2005 10:16 pm |
|
|
|
|
jamy_nl
Ervaren vlieger
Wat een geweldig verslag Tineke!!
Ik ben zó blij voor je!! Die rit van 150 km was duidelijk méér dan de moeite waard!
Over Dr. Hooimeijer hoor je alléén maar goede berichten, da's niet voor niks natuurlijk! Hij is een echte vogelgedragskundige!!! Ik heb het van "horen zeggen" maar geloof het direct!!
Moeilijk hoor.... Japie negeren als ie je roept, maar wél logisch!
Wij gaan voor jullie duimen Tineke..... het zullen spannende weekjes worden maar als Dr. Hooimeijer zegt dat het wel goed gaat komen.......
vertrouwen meis! Positieve vibraties!
Veel sterkte!! |
Woensdag 27 Juli 2005 11:31 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Dagje Meppel |
|
|
Hoi Tineke!
Bedankt voor het schrijven van dit (fantastische) verslag! Gaaf om te lezen hoe jij het ervaren hebt..
Geweldig dat jullie met z'n allen gegaan zijn: Da's veel beter dan in je eentje.. Heeft Hooi dat ook gevraagd?
Leuk om te horen dat Japie zich zo goed heeft gehouden.. Ze kunnen zich behoorlijk snel aanpassen, soms sta ik daar versteld van!
En.. Hij heeft zelfs nog gegeten lees ik.. Dan viel het echt wel mee ha ha ha!
Dat niet kijken, ha ha ha! Ik heb wel tachtig keer op m'n kop gekregen de eerste keer. Ik blééf kijken.. Ha ha ha!
Hooi is inderdaad een spraakwaterval. Hij kan zó enthousiast vertellen, die man heeft echt liefde voor gaaien en vogels. Ik vind dat hij beter is met vogels dan met mensen, hij kan af en toe nogal bot uit de hoek komen..
Ach, hij is er voor de vogels, laten we maar zeggen!
Het vijf stappen protocol is inderdaad behoorlijk pittig. In het begin heb je echt zoiets van: Ok, nu ga ik de vijf stappen doen. En hoewel het maar vijf stappen zijn, is het behoorlijk pittig ha ha ha!
Hier staan voorbeelden van de vijf stappen: http://www.fluffies.org/nl/viewtopic.php?t=263
Heel veel sterkte met het wachten op de uitslagen. Maak je aub niet te veel zorgen.. (Wat ik wel heb gedaan, ik zag allemaal rare dingen, terwijl ze toch gezond waren!)
Ik duim met je mee!  |
Donderdag 28 Juli 2005 1:09 pm |
|
|
Tineke
Net uit het ei
|
|
|
|
Hallo allemaal,
Ben blij met jullie steun. Want de zenuwen gieren echt door je keel. Stel dat!!! denk je echt heel vaak. Dan denk ik weer, wat zegt je gevoel? Ja mijn gevoel daar ga ik vaak van uit ook bij mijn twee kids en meestal zit ik goed. Vannacht werd ik wakker en dacht als Japie iets heeft wat goed te behandelen is - bijvoorbeeld een schimmel door slechte voeding ofzo - dan moet ik weer 300 km rijden, maar dat doe ik toch ook al heb ik een hekel aan autorijden. En ja inderdaad Dr. Hooimeijer is een spraakwaterval maar zo geweldig met vogels alles wat je leest over hem is waar. Nee dokter Hooimeijer heeft niet gevraagd om met zijn allen te komen, maar ik vond het zelf heel prettig om tijdens het autorijden gezelschap te hebben en ik hoopte dat het voor de kinderen ook een leerzame dag zou worden. Zowel ik Japie en de kinderen hebben genoten van de uitleg over alles wat met papegaaien heeft te maken.
O ja voor iedereen die naar Meppel wilt gaan houd er rekening mee dat je lang binnen bent en dat het best wel wat kost, maar ik ben van mening, dat als je huisdier ziek is het best wel wat mag kosten. Als je zelf ziek bent wil je ook naar de dokter ook al kost dat nog zoveel.
Japie krijgt zelfs al wat feller groen op zijn rug. De vijf stappen uitvoeren is echt heel moeilijk - ik wil gewoon te snel denk ik dan. Vandaag heb ik Japie zijn klimboom gemaakt. Heb hem er heel rustig op gezet volgens het vijf stappen plan. Hij bleef zitten, maar na een tijdje wilde hij toch terug naar zijn kooi. Onze hond Sammy lag in zijn mand vlak bij de boom. Japie is gekortwiekt dus kan niet ver vliegen. Ja jullie raden het al hij landde bovenop Sammy die sliep en schrok zich dus een hoedje. Gelukkig ben ik alert en laat ik Japie niet alleen met Sammy. Heb Sammy weg kunnen lokken en ik liet Japie zijn gang gaan hij liep vanzelf naar zijn plek waar de kooi hoort te staan. Dit had ik ook van dokter Hooimeijer gehoord, nooit je papegaai opjagen, ze weten al snel waar hun plek is en gaan daar altijd uit zich zelf weer heen. Maar zijn kooi stond buiten, want het was vandaag eindelijk heerlijk weer, dus ging Japie weer naar zijn klimboom. Dus al met al heeft Japie weer een dag met heel veel ervaringen achter de rug. Hij is wat vaker wakker en actiever.
Groetjes
Tineke |
Donderdag 28 Juli 2005 6:39 pm |
|
|
|
|
Mees
Beginnende vlieger
[quote="Tineke"]
O ja voor iedereen die naar Meppel wilt gaan houd er rekening mee dat je lang binnen bent en dat het best wel wat kost, maar ik ben van mening, dat als je huisdier ziek is het best wel wat mag kosten. Als je zelf ziek bent wil je ook naar de dokter ook al kost dat nog zoveel.
Helemaal mee eens Tineke, dat is een verantwoordelijkheid die je op je neemt als je zo'n beestje in huis haalt!
Mag ik vragen wat je (ongeveer) moest betalen? Ik wil ook graag met Herman naar Meppel en weet graag van tevoren hoeveel ik ongeveer kwijt ben.
Bedankt, Mees |
Maandag 15 Augustus 2005 10:06 am |
|
|
Tineke
Net uit het ei
|
Hoi mees,
Inclusief voeding pellets en modder (zo noem ik het maar) was ik ruim 200 euro kwijt.
Groetjes
Tineke |
Maandag 15 Augustus 2005 4:05 pm |
|
|
Seertje
Vliegende acrobaat
Pfff dat is een hoop geld zeg!! Hoeveel testen heb je laten doen? |
Maandag 15 Augustus 2005 4:22 pm |
|
|
|
|
Tineke
Net uit het ei
|
Er is bloed voor drie testen afgenomen Bek en verenrot, Poly nog wat en nog iets,rijg binnenkort de papieren innen. Ook heeft hij injecties gehad. Ook een pakket papieren erbij, een opstapstok en verder het consult en zijn voeding. Ja inderdaad is het een hoop geld, maar wij weten nu dat Japie ondanks alles gezond is. |
Maandag 15 Augustus 2005 6:23 pm |
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
en om te horen dat je beessie gezond is is heel veel geld waard.
Veel plezier nog met japie. |
Maandag 15 Augustus 2005 8:00 pm |
|
|
Seertje
Vliegende acrobaat
Ik vind het ook zeker niet "erg" om geld uit te geven voor mijn beestjes, maar vind hem wel duur. Was bij Hedwig echt wel veel goedkoper uit! |
Maandag 15 Augustus 2005 9:19 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:40 am
|
|
|
|
|