|
|
|
annemie2
Fladderaar
| De hele dag door. |
|
|
Ik zit hier met een probleempje. Mijn 2 Bourkeparkieten zitten de laatste week de hele dag kabaal te maken. Niet dat het heel hard is, maar op den duur begint dat toch echt mijn voeten uit te hangen hoor. Wij hebben speciaal Bourkeparkieten genomen omdat die er om bekent staan dat het zo'n rustige zouden zijn. ( ik heb nogal een gevoelig gehoor, vandaar). Tot vorige week toe hebben ze dat ook nooit gedaan, dus ik vermoed dat er iets aan de hand moet zijn. Ik vind wel veel pluimen, dus misschien zijn ze in de rui? En zijn ze daarom zo nerveus? Die pluimen kunnen ook komen omdat ze zo nerveus zijn natuurlijk. Of zou het kunnen zijn omdat er nu Bonte Boertjes in huis zitten die ze niet kunnen zien, maar wel kunnen horen. O hemeltje ik hoop dat dit van voorbij gaande aard is, want dit is niet meer zo gezellig. |
Vrijdag 14 Maart 2008 12:24 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
hallo Annemie. ik heb ook bourka's gehad. het is nu eigenlijk ook de periode dat ze gaan broeden. hoe raar dat ook klinkt. het geluid wordt echt wel minder, maar dit is gewoon even de natuur. kun je niks tegen doen. zet ze anders eens in een andere kamer zodat het jullie monder stoort. der ui kan er ook nog eens bij zitten. geef ze wat meer eivoer en besproei ze elke dag even om ze fris te krijgen. het helse kabaal dat zze nu maken gaat echt wel weer over maar dit is nu eenmaal hun periode. als die voorbij is dan is alles weer ok. |
Vrijdag 14 Maart 2008 1:55 pm |
|
|
|
|
annemie2
Fladderaar
Kan dat al op een leeftijd van 3 maanden? O ik hoop dat het dat maar is. Dan kan ik er wel mee leven. Heb al op allerlei ziektes gezocht maar van geen een gaan ze meer lawaai maken.
Heb ze daarstraks in de gang gezet, want ik kreeg even moordneigingen , maar vond dat toch weer direct zielig. (voelde mij gewoon schuldig) .
Nu staan ze hier weer lekker alles bij elkaar te piepen en te fladderen. (De lege zaaddoppen en pluimen vliegen 10 meter ver. En het is hier kuisdag vandaag! Dat is dweilen met de kraan open.  |
Vrijdag 14 Maart 2008 3:26 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Jeetje, kan me voorstellen dat het geen pretje is als ze zo'n kabaal maken. Ieder geluid (hoe zacht dan ook) kan irritant worden als je het maar vaak genoeg achter elkaar hoort. |
Vrijdag 14 Maart 2008 6:28 pm |
|
|
|
|
annemie2
Fladderaar
Oef ben blij dat iemand mij begrijpt. En het ergste is dat je er niets aan kan doen hé.
Mij MP3 speler is hier de laatste weken al van pas gekomen hoor. |
Vrijdag 14 Maart 2008 7:37 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Ja dat is het erge. Misschien helpt even schelden in een andere kamer een beetje? En de MP3 speler werkt ook.
Even een vraagje: Doen je bourkjes het om aandacht te trekken of zijn ze 'gewoon vrolijk'? |
Zondag 16 Maart 2008 8:31 am |
|
|
annemie2
Fladderaar
Dat weet ik niet hoor. Ze lijken me nogal zenuwachtig om blij te zijn. Om aan dacht vragen? Weet niet. Hoe zie je dat?
En ja dat schelden in een andere kamer helpt wel.
Ze zijn vandaag om 7 uur begonnen, had gelukkig oordopjes.
Hopelijk hebben de buren er geen last van, want dan zit ik wel met een serieus probleem natuurlijk. Nu is het alleen heeeeeeeel vervelend.  |
Zondag 16 Maart 2008 9:33 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Hoi Annemie. Heb je niet ergens een donkere kamer? Want het moet voor jou natuurlijk ook wel leefbaar blijven.
Met de vakantie zette ik Zazu in de kast (in een reiskooi) Ik liet die kast dan wel open staan!
Vaak als ze om aandacht vragen springen ze tegen de kooi op. (Naar jouw kant als je eraan komt) |
Maandag 17 Maart 2008 8:14 am |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
nu de dagen langer worden en het eerder licht is gaan ze natuurlijk meteen kabala maken. ik heb nu de voliere in de slaapkamer staan omdat het buiten te koud is en om 6 uur heb ik al kabaal. elke dag. is hard maar als het dadelijk lekker weer wordt gaan ze weer naar buiten. even doorhouden en misschien helpt het als je de kamer donker maakt tot jij opstaat. |
Maandag 17 Maart 2008 8:20 am |
|
|
|
|
annemie2
Fladderaar
Het probleem is een beetje denk ik dat wij geen deuren hebben. Ze zien en horen je dus de hele tijd als je thuis bent. En ja ze springen wel vaak tegen de deur aan, maar niet alleen als je er dichtbij bent. Heb een afscheiding gefabriceerd zodat als ze veel kabaal maken, ik dat tussen hen en mij kan plaatsen, dan zien ze me al niet meer hé. . Hopelijk helpt het. Dat ze 's morgens vroeg beginnen kan me niet zo veel schelen, dat is nu eenmaal de natuur, maar overdag mogen ze zo soms hun snaterke wel eens houden.  |
Maandag 17 Maart 2008 2:29 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Ah oké.. Het probleem is dus vooral overdag. Dacht dat het misschien ook 's ochtends het geval was.
Ik denk niet dat het echt aandacht vragen is als ze ook springen als je niet in de buurt bent.. |
Dinsdag 18 Maart 2008 8:45 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:40 am
|
|
|
|
|
|