de vogelstep

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Sanne!!
Kuikentje

de vogelstep  Reageer met quote  

Mijn vader heeft zelf een mooie vogelstep in elkaar gezet Very Happy
Nu vraag ik mij af hoe ik hem dit aan kan leren. Als ik het stepje voor hem zet dan gaat hij erop zitten maar hij doet niet met 1 pootje aan de zijkant dus Confused HIj stept nog niet echt zeg maar Wink

Kan iemand me helpen??
Bericht Zaterdag 23 Februari 2008 7:48 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: de vogelstep  Reageer met quote  

Hoi Sanne, hoe ziet het stepje eruit? Heeft het stepje een stuur waar het goed vast te pakken is?
Misschien kan ik helpen. Very Happy Iago stept namelijk al: http://www.fluffies.org/nl/flu.....try_id=489 (Het 7e filmpje)
Bericht Zaterdag 23 Februari 2008 11:24 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sanne!!
Kuikentje

Reageer met quote  

Ja hij heeft een stuur het stepje ziet er ongeveer hetzelfde uit als die van jou maar de bouw is net wat anders maar ik bedoel qua stuur en wielen enzo.
Het stepje blijft ook al automatisch staan. Ik heb hem nu het stepje laten zien en hij gaat er met twee poten op staan en pakt het stuur beet of ja hij speelt een beetje met het stuur zal ik het zo zeggen.
IK heb hem al wel beloond voor dit gedrag want eerst vond ie het een beetje spannend.
Oh ja het stepje is wel iets kleiner want ik heb maar een aga`tje he:P

Ik hoop dat je me kunt helpen Very Happy

Groetjes Sanne
Bericht Zondag 24 Februari 2008 12:50 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi Sanne.. Ik heb Iago eerst geleerd om een winkelwagentje voor te duwen, vanuit daar was het gemakkelijker.
Dat gezegd hebbende heb ik 'm eerst geleerd om het stuur in het midden vast te houden. Ik heb hiervoor een targetstick gebruikt.
Vervolgens heb ik 'm het winkelwagentje laten duwen en toen ging het stepje eigenlijk vanzelf. Om vooruit te komen moest hij nl met één voet op het stepje gaan staan. (Stabieler vond 'ie denk ik?)

Misschien kan jij, omdat je waarschijnlijk nog geen winkelwagentje voor hebt laten duwen, proberen of hij het stepje naar je hand wil duwen? Dus met targetstick??
Bericht Zondag 24 Februari 2008 9:20 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sanne!!
Kuikentje

Reageer met quote  

targetstick kan hij ja. Moet ik dan de stick op het stuur houden en zorgen dat hij de stick vast pakt of de stick zo neerleggenm dat hij het stuurtje ook beet heeft en dan de targetstick na me toe trekken?
Bericht Maandag 25 Februari 2008 5:06 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik zou eerst beginnen met de targetstick aanraken. Daarna kan je, als hij per ongeluk het stuur aanraakt, klikken en dan de targetstick 'faden', waardoor hij na een tijdje alleen nog maar het stuur aanraakt. Very Happy
Bericht Dinsdag 26 Februari 2008 12:20 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dit moet ik even volgen want hier lukt de skate-board ervaring nog helemaal niet. Hij vindt dat rotding helemaal ellendig. Confused
Bericht Dinsdag 26 Februari 2008 1:36 pm
Sanne!!
Kuikentje

Reageer met quote  

ja hij pakt het stuur wel goed beet hij duwt het alleen nog niet vooruit?? HIj staat er ook al op met 2 poten maar dat wil ik dus niet haha dan gaat ie een stapje te ver!!
Bericht Dinsdag 26 Februari 2008 7:36 pm
Sanne!!
Kuikentje

Reageer met quote  

wat moet ik nu doen Razz
Hij staat met twee poten op de step en pakt het stuur vast. Ik probeer hem nu zover te krijgen dat hij met 1 pootje erop staat en dan het stuur vast houd dat krijgt hij al een beetje in de gaten maar nog steeds geen beweging in dat ding Razz
Bericht Donderdag 28 Februari 2008 7:44 pm
Keetje
Eitje

Reageer met quote  

mijn grijsje kan al goed steppen hoe ik hem dat geleerd heb het volgende;

eerst stond hij met twee poten op de step helemaal de hemel in geprezen en een beloning gegeven.
Daarna voelde hij aan het stuurtje weer de hemel in geprezen en een beloning gegeven.
hij wilde afstappen en zette 1 pootje naast de step nou dat was natuurlijk helemaal geweldig de hemel in geprezen en een beloning goedzo 1 pootje naast de step hij stond echt zo te kijken dat mens is gek geworden geloof ik en bleef met 1 pootje er op en 1 pootje op de grond staan nog een beloning.
de Volgende dag wilde hij op de step stappen terwijl hij 1 pootje neer zette op de step gelijk de hemel in prijze goedzooooo 1 pootje op de step en een beloning geven. Dit ging allemaal heel gemakkelijk het moeilijke kwam pas toen hij met een poot naast de step stond en zijn snavel het stuur vast pakte goedzoo weer een beloning verdiend. Maar hoe leer je een papegaai ook daadwerkelijk af te zetten. Wat ik heb gedaan is zelf zachtjes het stepje naar me toe getrokken terwijl hij met zijn ene pootje ernaast stond, hij raakte uit balans en moest met zijn ene pootje een stapje vooruit zetten. Goedzoooo wat een knappert zeg en een beloning dit een paar avonden vol gehouden.
Twee weken later; een beloning voor zijn snavel gehouden toen hij met een pootje op de step stond en een er naast. Hij wilde dolgraag zijn beloning hebben alleen moest hij daar voor wel een stapje vooruitdoen met zijn step. en dit lukte hij pakte het stuurtje met zijn snavel en zette met zijn andere pootje af.Beloning gegeven en ik helemaal uit mijn dak gegaan dit vond hij zo leuk dat de volgende stepjes van zelf kwamen. Nu moet ik oppassen dat hij door zijn entausiasme niet van de tafel af stept. Owja wat ik wel heb gedaan is zelf rubberen wieltjes onder de step geplaatst omdat hij dan niet meer wegglijd wat er eerst onder zat was teflon wieltjes maar die rolde niet lekker op de tafel en gleden weg heb van die lego wieltjes er onder gelijmt en dat gaat goed. Succes!!!
Bericht Donderdag 6 Maart 2008 1:08 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hé, dat is echt leuk om te lezen zeg. Knap hoe je het steppen hebt aangeleerd. Kan mee voorstellen dat je grijsje ff zoiets had van: "gek mens" maar het heeft gewerkt en dat is het belangrijkste. Ik ga binnenkort ook terug zijn step bovenhalen want het is een tijdje geleden omdat hij er ff genoeg van had. Laughing
Bericht Donderdag 6 Maart 2008 1:21 pm
Keetje
Eitje

Reageer met quote  

ja gewoon aan de slag ermee en vooral niet te lang hooguit een min of 15 en hoe leuker gekker jij doet hoe meer ze de best gaan doen. Ik doe wel altijd de gordijnen dicht als met hem bezig bent aan de keuken tafel anders voel ik me zo voor lul zitten en is hij weer afgeleid als er iemand voorbij loopt of fietst.
Bericht Donderdag 6 Maart 2008 2:19 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Sanne!!
Kuikentje

Reageer met quote  

BEdankt voor de duidelijke uitleg Very HappyVery Happy
Ik ga dat nu ook proberen hij staat inderdaad al met 1 pootje op de step eerst met twee. Hij pakt het stuurtje nu alleen niet meer beet SadRazz We doen het rustig aan en ook dit gaat hij wel leren denk ik... hoop ik!!

Groetjes Sanne
Bericht Donderdag 6 Maart 2008 4:07 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi Keetje, wat grappig dat jij het je grijsje zo hebt geleerd. Ik heb het Iago geleerd vanuit de winkelwagen, het duwen. Dat snapte hij en hij begreep toen ook (veel sneller dan dat hij begreep dat hij het stuur in het midden vast moest pakken) dat hij moest duwen.
Hoe heet je grijsje? Heb je ook filmpjes of foto's van je grijsje?
Bericht Zaterdag 8 Maart 2008 7:48 am
Sanne!!
Kuikentje

Reageer met quote  

Ik ben nu al een hele tijd bezig met de step!!
Tot nu toe staat hij er wel goed op met 1 pootje aan de zijkant 1 pootje erop en met zijn snavel aan het stuur.
MAar hij duwt het karretje niet voort?
IEmand een idee hoe ik verder moet??
Bericht Maandag 24 Maart 2008 10:54 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:40 am
  Berichten van afgelopen: