dominant gedrag

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
kimmi
Fladderaar

dominant gedrag  Reageer met quote  

de ara nobilis die we hier hebben, kasha dus, blijft bijten.
van 1 ding ben ik heel zeker ondertussen: het is niet omdat hij bang is! Laughing
hij bijt namelijk alleen als hij zijn zinnetje niet krijgt!
als je hem uit de kooi haalt kan ie heel netjes opstappen, maarrr... als hij op de kooi zit... Laughing nou je kan het wel raden...
het grootste probleem is dat hij heel erg gewend is aan op de schouder zitten, ik denk dat hij bij de vorige eigenaar alleen maar op de schouder of in de kooi zat. Confused
dan zit hij op men arm, probeert naar boven te klimmen en ik houd hem tegen... en ik heb het al mogen voelen dat hij dat niet leuk vindt.
eerst beet hij in men trui, maar na een paar keer had hij door dat ik niet opgaf, gaat hij naar men hand en als ie dat te pakken krijgt, dan laat hij niet meer los tot hij zijn zin krijgt!! Twisted Evil als hij te fel wordt zet ik hem terug in zijn kooi om even te kalmeren.
nu is het nogal moeilijk maar vanaf dat hij mee in de woonkamer staat zal ik veel meer tijd hebben om met hem bezig te zijn. (binnen enkele dagen, als de VA gebeld heeft.) en ik zit nog vol goeie moed Laughing Laughing
mijn tactiek is dan: niet meer op de kooi en niet meer op de schouder! proberen om niet terug te trekken maar euh, hier ben ik niet goed in want ik weet dat hij me pijn gaat doen (en geen beetje) en ik kan men reflexen niet tegenhouden! Rolling Eyes Very Happy
waar moet ik nog op letten?
Bericht Maandag 24 September 2007 8:13 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Je kan ook proberen te trainen met een stok.
Laat hem daar eerst eens opstappen.
Tja, ik zou iig. zeggen,probeer niet terug te trekken,maar dit is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.
Bericht Maandag 24 September 2007 10:59 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Re: dominant gedrag  Reageer met quote  

Sluit me aan bij Danny: Probeer eens te oefenen met een stok. En met de clicker. Kan je hem naar je vinger lokken? En klikken als hij daarop zit? Zo heb ik Flitje getraind om daar te blijven zitten en Scuttle ook. Very Happy
Bericht Maandag 24 September 2007 8:14 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:41 am
  Berichten van afgelopen: