Dwerg papegaai bijt!!!!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Chandeni
Eitje

Dwerg papegaai bijt!!!!  Reageer met quote  

Hooi ik ben Chandeni en ik heb een probleen !!!
mijn dwergpagegaai Pyare bijt Sad Sad Sad Sad Sad dat vindt ik egt heel jammer want zij is zzoooooo lief Hartje Hartje Hartje ik wil haar weer een keertje vast houden Hartje Hartje alsjeblieft vertel me hoe ik haar dat kan afleren???
Het is eigelijk voor mezelf wel heel dringend want zij is zo zacht
Bericht Donderdag 18 September 2008 4:55 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Dwerg papegaai bijt!!!!  Reageer met quote  

Hoihoi, welkom hier! Wat een originele naam Pyare. (Nog nooit gehoord) Wat voor aga'tje is Pyare? Een roseicollis?
Bijt ze vooral in haar kooi? Of erbuiten?
Bericht Donderdag 18 September 2008 5:09 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Chandeni
Eitje

Re: Dwerg papegaai bijt!!!!  Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Hoihoi, welkom hier! Wat een originele naam Pyare. (Nog nooit gehoord) Wat voor aga'tje is Pyare? Een roseicollis?
Bijt ze vooral in haar kooi? Of erbuiten?

Hooi Sue,
Bedankt voor je reactie! Very Happy Very Happy
En ja het is een roseicollis een groene!
en zij bijt in maar ook erbuiten Sad Sad Sad Sad
Bericht Donderdag 18 September 2008 6:35 pm
stephen
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

hallo, inderdaad en mooie naam.
ik raad je deze site aan roseicollis.nl
hier staat alles perfect uitgelegd over hoe je je aga mooi tam kunt maken maar hoe oud is ze eigenlijk want mijn aga heeft ook een tijd gebeten en dat ging over zodra hij een beetje ouder werd dus dat is het miss he
Bericht Donderdag 18 September 2008 9:58 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Is ze gekortwiekt als ik vragen mag? Dit is niet nodig, maar het is wel erg handig. Wink Kijk ook eens hier: http://www.parrotbunch.com/bijten.htm
Jessie Claire studeert meen ik diergeneeskunde en werkt ook als dierenartsassistente..
Bericht Donderdag 18 September 2008 10:49 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Chandeni
Eitje

Reageer met quote  

Hooi ben ik weer bedankt vor jullie tips!!!!! Veertje Hartje
Maar als jullie het niet erg vinden willen julie het dab ook tegen vrienden zeggen meschien weten hun ook wel wat! Very Happy Very Happy
[/i]
Bericht Vrijdag 19 September 2008 11:58 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

HAllo en welkom. Ik kanme voorstellen dat je haar zo snel mogelijk vast wil pakken juist omdat ze zo lief en zacht is maar je moet een beetje geduld hebben. probeer eerst de vogel aan je te laten wennen. ga dicht bij je kooi zitten en doe wat leuks waar zij je bij kan observeren. probeer eens of ze ook zaadjes van je door de tralies aan wil pakken. laat haar daar aan wennen. als ze die op een gegeven moment aanpakt kun je proberen een hand in de kooi te steken met wat zaadjes er op zodat ze die uit je hand haalt. op deze manier went ze aan jou en je hand en op een gegeven moment kan ze dan ook opstappen. eerst in de kooi en daarna buiten de kooi. dit gaat heel veel tijd en vooral geduld van jou vragen. doe het rustig en over een paar maandjes zal je zien dat het de moeite waard is geweest. je kan een vogeltje niet dwingen iets te doen wat het niet wil dus neem de tijd. eenmaal tam kun je er dan ook alles mee doen. vaak helpt kortwieken hier bij zodat ze niet weg kunnen vliegen. het geeft echter geen garantie dat de vogel tam wordt.
Bericht Vrijdag 19 September 2008 12:55 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Is het niet mogelijk om haar op een opstaptouw op te leren stappen? (In een vreemde omgeving) Daarna kan je het ook gebruiken in de kooi. Hopelijk krijgt ze door dat bijten haar niets oplevert. (Er komt waarschijnlijk geen 'au' reactie als ze in het touw bijt.. Wink)
Bericht Zaterdag 20 September 2008 8:15 am
Chandeni
Eitje

Reageer met quote  

Beste Sue,
Kun je uitleggen hoe ik dat moet doen want eigelijk heb ik niet zo erg verstand van vogels! Embarassed Embarassed Embarassed Laughing
Maar nog bedankt voor je reactie
Bericht Zaterdag 20 September 2008 9:23 am
Chandeni
Eitje

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by stephen
hallo, inderdaad en mooie naam.
ik raad je deze site aan roseicollis.nl
hier staat alles perfect uitgelegd over hoe je je aga mooi tam kunt maken maar hoe oud is ze eigenlijk want mijn aga heeft ook een tijd gebeten en dat ging over zodra hij een beetje ouder werd dus dat is het miss he

Nou eigelijk weten we niet hoe oud zij is Exclamation Embarassed
Bericht Zaterdag 20 September 2008 9:27 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:42 am
  Berichten van afgelopen: