Ik zit met een klein probleempie Paco is erggg eenkenig. Nu ga ik volgende week op kamp (als leiding) en kan paco helaas niet mee Nu blijf tie achter bij me vriend maar van me vriend en trouwens iedereen moet hij niks weten. Nu wil ik wel dat Paco uit zijn kooi gaat (als ik er ben is die hele dag uit zijn kooi) nu heb ik mijn vriend wel geleerd om de vogel op te stappen op een stok dat gaat goed als tie maar niet op zijn kooi zit want dan vertikt tie het!!!! Hij gaat rond 22:00 uur vanzelf zijn kooi in om te slapen dus eigenlijk zie ik geen problemen, maar toch vind ik het jammer dat ze zo eenkenig is weet iemand of het mogelijk is Paco minder eenkenig te laten worden!!!!
alvast bedankt
groetjes
Petra
Minder knuffelen ?
Ik merk aan Guano dat hij minder op anderen gesteld is als ik hem te veel knuffel. Dan zijn we namelijk een setje en dat is niet de bedoeling Verder negeren als je vriend met hem bezig is. Vertel hem hoe hij met Paco moet omgaan en vertrouw dan op hun beide.
Als ik met de vogels ergens ben en mensen willen ze benaderen, dan gaat dat het beste als ik me er niet te veel mee bemoei.
Vrijdag 29 April 2005 1:21 pm
Heijtje Vlieger
Je zou je gaai wat meer kunnen aansporen om bij anderen op te stappen.
Als hij dat doet beloon je hem uitbundig, GOEDZOOO!! Wat ben jij een knappe papegaai. Probeer hem op die maniet te wennen aan anderen.Voorkom echter dat anderen hem willen aaien.Braaf opstappen is meer dan voldoende.Op die manier groeit het vertrouwen vanzelf.Pas maar op trouwens, straks gaat je vriend het nog leuk vinden
Vrijdag 29 April 2005 1:41 pm
Sue Moderator
quote:Originally posted by Tommy
Verder negeren als je vriend met hem bezig is. Vertel hem hoe hij met Paco moet omgaan en vertrouw dan op hun beide.
Nog beter zou zijn om de kamer uit te lopen ofzo.. Maarja, dan kan je de boel niet in de gaten houden..
Maandag 2 Mei 2005 4:39 pm
Marjet Ervaren vlieger
Ben het met Heijtje eens. Als je hem beloont als hij bij anderen opstapt help je hem vertrouwen krijgen. (GOEDZOOO)
Als je hem alleen laat met iemand die hij al niet kent lijkt het risico me groter dat ze elkaar in de zenuwen verkeerd begrijpen en dat er iets gebeurd waardoor het vertrouwen niet echt groeit.
Zondag 8 Mei 2005 8:37 am
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:45 am