Eerste dagen in een nieuw huisje - help

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Whisper
Kamikaze piloot

Eerste dagen in een nieuw huisje - help  Reageer met quote  

Esjo mailde gisteren, Shallsea mag vanaf 1 april naar haar nieuwe huisje. Waarschijnlijk (moet nog terughoren van Esjo) gaan we haar vrijdag de 3e ophalen. Veertje

Maar nu word ik wel zenuwachtig. Hoe moet ik de eerste dagen met haar omgaan? Eerst lekker een dag met rust laten, of ook gewoon even eruit pakken? En ik krijg zaterdag en zondag meteen vrienden over de vloer, is dat niet te druk als ze er nog maar net is?

Help!

*stressende Whisper heeft 13 jaar geleden voor het laatst een "nieuwe vogel" (Sol) gekregen en weet niet meer hoe dat toen ging*
Bericht Donderdag 26 Maart 2009 12:19 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Alleen kalmte kan u redden, hahaha Very Happy
Ze is hier gewend om er regelmatig uitgepakt te worden en mag graag lekker in je nek kruipen. Dat doet ze bij mij, bij Hans maar ook bij anderen. Beslist niet eenkennig of bang van andere mensen. Wel zullen jullie allebei even moeten wennen. Jij aan een handtamme vogel en Shallsea aan een ander huis, andere stemmen, Sol etc.
Kijk gewoon hoe ze zich gedraagt. Hier laat ze duidelijk merken wanneer ze eruit wil. Dan loopt ze als een ADHD kippie door de kooi of caviabak Mr. Green Mr. Green
Probeer zo relax mogelijk te doen en mocht je ergens vragen over hebben kun je me altijd bellen of mailen. Let wel: een beller is sneller Mr. Green

Vrienden over de vloer is alleen maar goed. Ze is nu nog jong en het is heel goed om haar maar aan zoveel mogelijk dingen te laten wennen. Heb je het idee dat het haar even te druk is dan kan je haar altijd even in een andere ruimte zetten. Voor een middagdutje ofzo Wink

Wanneer jullie thuis komen, lekker in haar kooitje zetten met eten en drinken en wat fruit/groente en even laten betijen. Ze laat door haar gedrag wel zien of ze er even uit wil.
Enne pijnboompitjes in stukjes vind ze nu al een lekkernij dus daar maak je direct al veel mee goed Very Happy
Bericht Donderdag 26 Maart 2009 12:35 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Euh, Esjo, dit is toch geen aprilgrap hé Shocked want ik denk niet dat Whisper hier mee zou kunnen lachen Laughing Laughing Laughing Laughing

Whisper, het loopt vast wel los. En ik denk echt niet dat je haar een dag met rust moet laten. Je leest het van Esjo al, je krijgt een ADHD kipje die het duidelijk laat zien dat er ff moet pootjes gestrekt worden buiten de tralies. Zalig toch. Je lieverd zal je vast en zeker laten zien wanneer wat mogelijk is en zal je kalmeren. Het loopt vast allemaal in goede banen eens ze bij je is. Veertje
Bericht Donderdag 26 Maart 2009 12:58 pm
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by esjo
Alleen kalmte kan u redden, hahaha
Oh nee, dan zijn we doomed! *stuitert door de kamer* Laughing

quote:
Wel zullen jullie allebei even moeten wennen. Jij aan een handtamme vogel en Shallsea aan een ander huis, andere stemmen, Sol etc.
Wennen aan handtamme vogel... ok dat lukt wel.
Shallsea aan een nieuw huis... lukt ook wel
Shallsea en Sol... Shocked *valt flauw* Laughing Nee hoor ik heb er alle vertrouwen in. Hoop ik.

quote:
Kijk gewoon hoe ze zich gedraagt. Hier laat ze duidelijk merken wanneer ze eruit wil. Dan loopt ze als een ADHD kippie door de kooi of caviabak.
Owww lief! Ok dat zal ik wel herkennen dan. Sol is veel subtieler (gaat voor het deurtje naar buiten zitten staren) en bij hem herken ik het ook Smile.

quote:
Probeer zo relax mogelijk te doen en mocht je ergens vragen over hebben kun je me altijd bellen of mailen. Let wel: een beller is sneller
Ik zet je onder speeddial! Mr. Green

Dit is vast niet het moment om te vertellen dat ik de VA een keer om 2:00 's nachts gebeld heb met de vraag hoe vogelbraaksel eruit zag (Sol was ziek, zat op medicijnen en ik moet goed opletten dat hij niet ging overgeven - om 2:00 bedacht ik me opeens dat ik helemaal niet wist hoe vogelbraaksel eruit zag, hoe moest ik het dan herkennen?! Stress! En voor het tot me door drong hoe laat het was, had ik de VA al aan de lijn Embarassed.)

quote:
Vrienden over de vloer is alleen maar goed. Ze is nu nog jong en het is heel goed om haar maar aan zoveel mogelijk dingen te laten wennen. Heb je het idee dat het haar even te druk is dan kan je haar altijd even in een andere ruimte zetten. Voor een middagdutje ofzo Wink
Oh goed idee! Ik zal Sol's oude kooi inrichten en in de slaapkamer zetten, dan kan ze daar in als ze moe wordt. Want slapen met mijn vrienden in de buurt (zitten een paar hypers tussen) is echt iets voor gevorderden (Sol kan het trouwens, dus kennelijk went het Smile.)

quote:
Enne pijnboompitjes in stukjes vind ze nu al een lekkernij dus daar maak je direct al veel mee goed Very Happy
Oh da's mooi, pijnboompitten hebben we hier altijd in overvloed. Sol, Maarten en ik zijn er alledrie gek op (Sol uit de hand, voor ons door de sla) dus dat hebben we altijd in huis.

Bedankt voor de goede raad!
Bericht Donderdag 26 Maart 2009 12:59 pm
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sarah
Whisper, het loopt vast wel los. En ik denk echt niet dat je haar een dag met rust moet laten. [...] Je lieverd zal je vast en zeker laten zien wanneer wat mogelijk is en zal je kalmeren. Het loopt vast allemaal in goede banen eens ze bij je is. Veertje
Haha. Dus we vertrouwen er nu eigenlijk dat Shallsea's gedrag mij in de juiste banen zal leiden Laughing. Nou ja, het is in ieder geval fijn dat een van ons straks kalm het voortouw kan nemen, ook al is het de vogel Laughing Laughing Laughing.
Bericht Donderdag 26 Maart 2009 1:05 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Als je haar verplaatst zal ik zou ik het nu nog wel met haar eigen kooi doen. Anders heeft ze 2 nieuwe kooien op 1 dag. Dan zal ze eerst weer wat onrustig zijn om dat ze aan weer een andere kooi moet wennen.

Om 2 uur 's nacht gebeld over braaksel Mr. Green Was de va nog vriendelijk Laughing
Bericht Donderdag 26 Maart 2009 1:05 pm
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

quote:
Als je haar verplaatst zal ik zou ik het nu nog wel met haar eigen kooi doen. Anders heeft ze 2 nieuwe kooien op 1 dag. Dan zal ze eerst weer wat onrustig zijn om dat ze aan weer een andere kooi moet wennen.
Daar zit wat in. Maar de kooi is nogal groot en zwaar, en onze trap is nogal steil en smal. We dragen Sol wel eens naar boven en dat gaat niet zonder botsen (niet hard natuurlijk, maar het husselt de kooi wel). Nu is Sol wel gewend dat ik onhandig ben (kooi schoonmaken gaat ook niet zonder dat ik er tegenaan bots), maar ik weet niet of Shallsea er zo makkelijk mee omgaat?

quote:
Om 2 uur 's nacht gebeld over braaksel Mr. Green Was de va nog vriendelijk Laughing
Hij was verbazingwekkend geduldig Laughing.
Bericht Donderdag 26 Maart 2009 1:08 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Anders een doek over een gedeelte de kooi. Dat doe ik hier 's nachts ook over de caviabak bij hun voor de warmte en omdat ze graag donker zitten.
Bericht Donderdag 26 Maart 2009 1:11 pm
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

quote:
Anders een doek over een gedeelte de kooi. Dat doe ik hier 's nachts ook over de caviabak bij hun voor de warmte en omdat ze graag donker zitten.

Goed idee. En ik heb nog zo'n birdybedje waar Sol niets van wil weten. En wat rattenhangmatten (fleece) van toen ik nog ratten wilde. Daarmee kan ik wel wat slaapplekjes in de kooi maken voor haar. Die rattenhangmatten zijn ook de perfecte kleur voor Shallsea: fel geel met fel roze Laughing.
Bericht Donderdag 26 Maart 2009 1:16 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Volgens mij heb je daar direct succes mee.
Bericht Donderdag 26 Maart 2009 1:17 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ja, die hangmatjes kunnen inderdaad voor haar zeker wel een succes zijn Veertje
Bericht Donderdag 26 Maart 2009 1:33 pm
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Voor mij ook leuk, dan worden die dingen eindelijk gebruikt. En ik vind geel en roze wel passen bij Shallsea Laughing.
Bericht Donderdag 26 Maart 2009 8:36 pm
Sue
Moderator
Moderator

Re: Eerste dagen in een nieuw huisje - help  Reageer met quote  

Hey Whisper, ik zie je topic nu pas! Wat fijn dat ze al zo snel naar huis mag. Probeer niet te erg te stressen. Het krijgen van een vogeltje moet leuk zijn, geen straf! Laughing Troosten

Ik zie net als Esjo geen problemen in vrienden over de vloer. Wel lijkt het me handig om vrienden te instrueren niet meteen naar de vogelkooi te rennen. (Dat is voor alle vogeltjes prettig, niet alleen voor nieuwe)

Niet een paar dagen met rust laten hoor! Als ik hoor hoe lief en aanhankelijk ze bij Esjo is zal ze dit alleen als een straf ervaren.
Bericht Zaterdag 28 Maart 2009 8:39 am
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Zo leuk voor je dat shallsea bij je komt wonen Very Happy

Gewoon doen zoals je altijd doet(hij moet er toch aan wennen:D) hij is nog jong en heeft al veel dingen bij esjo mee gemaakt.

Ik denk dat Shallsea gewoon relaxt is gelijk Very Happy
Bericht Zaterdag 28 Maart 2009 10:45 am
Whisper
Kamikaze piloot

Re: Eerste dagen in een nieuw huisje - help  Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Ik zie net als Esjo geen problemen in vrienden over de vloer. Wel lijkt het me handig om vrienden te instrueren niet meteen naar de vogelkooi te rennen. (Dat is voor alle vogeltjes prettig, niet alleen voor nieuwe)

Dat moet ik ze inderdaad even zeggen. Sol vindt het prima als mensen naar z'n kooi komen, omdat ze meestal een snoepje geven. Maar ik zal ze zeggen Shall eerst even rust te laten.
Bericht Zaterdag 28 Maart 2009 12:03 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:45 am
  Berichten van afgelopen: