|
|
|
marianne1paars
Eitje
| Eigenwijs |
|
|
Ricko is nu 1 week bij me, en afgelopen vrijdag gewiekt. Het op en afstappen met een stok gaat wel aardig, maar als mijn hand, zonder wat te eten er in, bij hem in de buurt komt, doet hij wel zeer veel moeite om te proberen er in te bijten.
Ik heb als ikin de kamer ben de deur van zijn kooi open en hij zit er graag boven op, en hij maakt uitstapjes op de dingen die in de buurt staan. Ook over de bank waar ik op zit. En als hij weer in de kooi moet gaat dit prima met de stok. Hij stapt, ik zeg op, en hij gaat zitten. Maar vertder zoekt hij nog weinig contact met me, Jammer. Mischien heeft er nog iemand een tip. Marianne  |
Zondag 29 Mei 2005 8:22 pm |
|
|
|
|
Heijtje
Vlieger
|
Geef het de tijd, het vertrouwen moet eerst groeien bij je vogel.
Laat je niet intimideren door zijn pogingen om jou te bijten.Doe een dik vest aan en steek je handen in je mouwen.Op die manier voelt het niet zo pijnlijk aan als hij bijt.Op die manier hoef jij je hand niet terug te trekken en heeft hij niet gewonnen.Als hij netjes opstapt prijs je hem de hemel in
(ook als hij pogingen deed om je te bijten)
Ga gelijk iets leuks met hem doen.Wandel bv de tuin in en vertel hem wat je ziet.Zo leert hij dat het heel leuk is om op te stappen. Zorg dat je een speelboom hebt zodat hij niet op/in zijn kooi hoeft te zitten.Daar zijn ze meestal toch iets defensiefer.
Heb je er al eens over gedacht om naar Hooimeijer in Meppel te gaan.
Daar leer je precies hoe je met je gaai om moet gaan en zijn je problemen snel over  |
Zondag 29 Mei 2005 11:48 pm |
|
|
marianne1paars
Eitje
Zo zie je maar weer, aan de eenvoudigste oplossingen kom je vaak niet, en heb je een kenner nodig. Ik had al wel gedacht aan een handschoen, maar dat doen ze ook bij de dierenarts, en daar heeft hij al geen leuke herinnering aan na het wieken, maar aan een trui met lange mouwen had ik zelf nooit gedacht. Eigenlijk ben ik niet zo bang voor het bijten, maar het gebeurd zo onverwacht dat je schrikt, en daar schrikt hij dan weer van, en ik wil zo rustig mogelijk overkomen. Maar ik ga het vandaag proberen, en dan zie ik wel. En wat het praten met hem, ik lul me suf. Ik woon alleen en het is gezellig om met vogel en hand te kletsen. Maar de buren denken nu dat ik niet helemaal spoor.  |
Maandag 30 Mei 2005 6:50 am |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Eigenwijs |
|
|
Hooimeijer kan zo kundig wieken, valt me wel eens op.
Hij heeft engelengeduld met gaaien. Past eerst de stappen toe, en gaat dan pas wieken. Hij heeft echt respect voor gaaien.
Wat me het meest opviel tijdens één van die wandeldagen is dat hij zéér consequent blijft, hoe lang het ook duurt!
Een grijsje vloog telkens weg van hem, en telkens weer trok hij zijn aandacht, en vervolgens paste hij de rest van de stapjes toe.
Het was schitterend om hem bezig te zien.
Ik moet toegeven dat ik allang dat grijsje had gepakt. Niet zeuren, gewoon pakken. (Fout, ik weet het!)
Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat de meeste dierenartsen niet weten hoe ze moeten wieken, en als ze het wel weten, ze vaak niet het respect hebben voor vogels dat Hooi wel heeft. (Waardoor vogels het verschrikkelijk vinden om naar de dierenarts te gaan of bang worden van bepaalde voorwerpen) |
Maandag 30 Mei 2005 9:22 am |
|
|
|
|
LaSignoraMusica
Net uit het ei
Leuk dat je nu een vogel hebt! Ik las je eerste bericht, dat je een kweker van Amazones zocht. Is Ricko een amazone? En wat voor één? Ik merk dat de diverse amazones nogal in gedrag kunnen verschillen. Ik heb zelf een minimaal 45 jaar oude geelvoorhoofd-amazone, en er logeert hier ook een Müller-amazone. De Müller is een droppie, een held op sokken. Een grote vogel, maar heel aandoenlijk en gek op kinderen. De geelvoorhoofd is veel uitgekookter, en zelfs op zijn leeftijd leert hij nog razendsnel bij. Maar in vergelijking met mijn grijze roodstaart is ook hij een watje! |
Maandag 30 Mei 2005 5:15 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:46 am
|
|
|
|
|
|