En hoe begin ik nu met die vijf stappen?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
tazzy
Eitje

En hoe begin ik nu met die vijf stappen?  Reageer met quote  

Embarassed Oke ik heb een tijdje op dit forum zitten lezen en wel ideeen opgedaan maar eh nu vraag ik me af hoe begin ik hier in godsnaam ooit mee.
Ik zal het uitleggen, Lorreke is 44 het schijnt dat ze haar eerste jaar niet goed behandeld of zelfs mishandeld is geweest.
Toen is ze naar een echtpaar gegaan waar ze 42 jaar gewoond heeft en zover ik begrijp ook goed behandeld is geweest,
Ze trok wel altijd meer naar de man toe en is altijd wantrouwend en dus bijterig naar andere mensen en de vrouw toe gebleven.
Een paar jaar terug is de man overleden en heeft de vrouw verder voor Lorreke gezorgd blijkbaar ging dat toch goed en die vrouw was dol op Lorreke. Helaas is zei ook overleden begin dit jaar en ging Lorreke naar een gezin met jonge kinderen en een hond.
Daar bleek ze wel erg luidruchtig en jaloers gedrag te vertonen, zodra de man thuis was moest ze zijn aandacht of bij hem zitten en als dat niet mocht of kon ging ze blaffen als de hond en ze houd dat erg lang vol. Natuurlijk ging de hond meeblaffen en de kinderen zetten de tv harder om wat te horen en schreeuwen en lorreke kon daar best nog overheen hoor .
Een normaal gesprek voeren bleek dus avond na avond en toen de man een poos in de ziektewet zat dag na dag onmogelijk.

Toen is Lorreke bij mij gekomen, mijn vriend kende ze al een beetje en die is nu nummero 1 voor haar en hij kan ook van alles met haar ze gaat op zijn schouder zitten hij mag koppiekrauw doen enzv. En mij moet ze niet vanaf dag 1 Ook mijn oudste zoon kan er mee door als mijn vriend er niet is. En daar zit hem een probleem mijn vriend is er alleen in de weekenden en door de week moet Lorreke het met mij doen. En ik ben diegene die dingen met haar wil doen haar dingen wil leren maar ja ik kan niet te dichtbij komen dat is meteen een uithaal met die scherpe snavel van haar.

Ik heb het idee dat ze me aan de ene kant niet vertrouwd ze reageert bang loopt weg of haalt uit en aan de andere kant ben ik de concurrente mag mijn vriend of mijn zoon ook niet te dicht bij mij komen of te lang met mij praten dan geeft ze meteen komentaar LUID en duidelijk. of pikt vriend of zoon in de schouder omdat ze niet bij mij kan komen hehehe.

Ze begint wel wat meer tegen en met me te praten nu en gooit niet meteen alle lekkers weg als ze iets krijgt van me dus er is enige vooruitgang. Maar het is wel erg moeilijk om overwicht te tonen als ze uithaalt naar me zodra ik in de buurt kom en het maakt niet uit of ze in of uit de kooi is het maakt wel uit of ze op de kooi zit of aan de zijkant hangt , op de kooi is ze duidelijk hoger dus de baas volgens haar.

Ik hou eerst maar op maar iemand suggesties of raad? ik weet niets van papagaaien heb haar zomaar gekregen vind haar erg leuk en wil graag meer leren.

Tazzy Shocked Confused Smile
Bericht Vrijdag 22 Augustus 2008 12:11 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

welkom hier! Lorreke heeft al heel wat meegemaakt zo te lezen, fijn dat ze bij jullie een nieuw thuis heeft..
Ik weet niet hoe lang Lorreke nu bij jullie is, maar gun haar alle tijd om aan jou te wennen en beloon elk stapje vooruit uitgebreid (bijv. neemt ze een lekker pitje aan, terwijl zo daar anders moeilijk over doet??? goed zo!!)
Je vraagt hoe je haar aandacht kan trekken, dit kun je bijv. doen door in haar zicht vrolijk met een speeltje/ knuffeltje/ oid te spelen. Kijk haar daar niet bij aan, ze houdt je waarschijnlijk nu scherp in de gaten. Dan kun je haar rustig benaderen en de rest van de stapjes afwerken. Het kan ook door bijv. een la eens harder dicht te doen of een deur, gebruik je fantasie Very Happy Doe een dansje, zing een liedje, draai een rondje...klinkt gek, maar het helpt, als je het maar enthousiast doet.. Wink
Verder zou ik Lorreke ook bij je zoon en vriend niet op de schouder laten, maar op de arm of knie, dan heb je meer overwicht en controle...
Bericht Vrijdag 22 Augustus 2008 1:41 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoe gaat het nu met Lorreke? Hier staan de vijf stapjes beschreven:

http://www.fluffies.org/nl/pap.....-vt85.html

http://www.fluffies.org/nl/pap.....t1732.html
Bericht Zondag 28 September 2008 9:59 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Jeetje ik zie dit berichtje nu pas.. Sorry voor m'n late reactie. Hoe is het nu met Lorreke?
Bericht Zondag 28 September 2008 10:22 pm
tazzy
Eitje

Reageer met quote  

Op zich gaat het niet slecht alleen het is een mannengaai dus ik ben de concurentie dus ze valt me aan als ik te dichtbij kom erg jammer zo kan ik niks met haar Rolling Eyes en ik heb geen idee hoe ik dit kan doorbreken en laten zien dat ze niet de baas is kost me veel bloed hehe ze bijt echt gemeen dus
Bericht Zondag 19 Oktober 2008 7:47 pm
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Lees dit is

http://www.fluffies.org/nl/pap.....highlight=
Bericht Zondag 19 Oktober 2008 9:53 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi Tazzy, het stukje van MariekevC is erg goed. Hopelijk kan je daar wat mee!!
Bericht Dinsdag 21 Oktober 2008 9:14 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:46 am
  Berichten van afgelopen: