|
|
|
hild
Net uit het ei
| Eten en drinken omkieperen |
|
|
Coco, onze grijze roodstaart van 9 maanden, heeft een nieuwe maar heel vervelende hobby. Van zodra we haar bakjes met water en graantjes in haar kooi hangen, begint zij eraan te trekken en te duwen tot ze op de grond vallen. Gevolg: ze zit de rest van de dag zonder eten of drinken en haar kooi is een echte knoeiboel.
Nochthans heeft ze voldoende andere speeltjes in haar kooi en heel wat ander materiaal dat ze stuk mag maken; maar hierin is ze niet geïnteresseerd. Hoe kunnen we dit gedrag afleren?
Als we het zien gebeuren, zeggen we heel duidelijk "nee" en kijken we haar boos aan; dan stopt ze maar zodra we weg gaan, doet ze gewoon verder. |
Woensdag 22 Juli 2009 7:46 pm |
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
je kan bakjes proberen die je vast kan klikken. |
Woensdag 22 Juli 2009 7:52 pm |
|
|
Sarah
Moderator

O O, daar is het bekende "vervelende" grijsjes fenomeen. Hier deed mijn grijsje dat ook. Wat heb ik gedaan. Ook vanalles in het begin en daarna heb ik hem bakjes gekocht die je moet vastdraaien in een houdertje, wacht, ik ga ff kijken waar ik ze kan vinden. |
Woensdag 22 Juli 2009 9:14 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

http://www.petdiscounters.com/.....p6909.html
Deze heb ik toen gevonden na mijn lange zoektocht en vanalles te proberen. Op dit moment gebruikt hij enkel nog zo'n bakje voor zijn water, de rest is in RVS, een ontwerp van villa filou
http://www.villafilou.nl/
Als je bij villa filou naar "nieuws" gaat (in de rode balk onderaan) dan kom je op het systeem dat Jos nu heeft voor eetbakjes maar daar zie je 2 eetbakjes langs mekaar, op 1 systeem zeg maar. Ze zijn ook (misschien wel op aanvraag, ben ik niet zeker) te krijgen met 1 voederbakje en is het systeem dus ook kleiner, korter.
Dit systeem is voor mij perfect en Jos doet het er perfect mee, hij krijgt ze er nog altijd niet uit en ze zijn handig in onderhoud en het herplaatsen en zo. |
Woensdag 22 Juli 2009 9:25 pm |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Ik heb met grijsjes altijd het gevoel dat als ze iets doen wat je niet wil en je zegt er iets van, ze de grote drang krijgen het daarom juist wel te willen gaan doen....extra zelfs nog...tenminste, ik verdenk Joris er sterk op...
Otto heeft er ook zijn levensmissie van gemaakt om te proberen te bakjes eruit te gooien. Deed hij al van kleins af aan, maar dan met de bakjes op de speelstandaard. Nu kan hij het niet meer, omdat de bakjes inderdaad zo zitten dat het niet lukt.
Het lijkt me inderdaad de beste oplossing om ervoor te zorgen dat het niet meer kan... |
Woensdag 22 Juli 2009 9:29 pm |
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
Jojo rammelde vroeger altijd met zijn bak, om gek van te worden.
Maar dat kan idd niet meer met die bakjes van Villa Filou. Ik heb ze op alle speelbomen zitten |
Woensdag 22 Juli 2009 9:45 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Dat waren Godsgeschenken voor mij die voederbakken, al stond ik eerst nogal sceptisch omdat ik Jos ken. Maar, hij heeft nog geen succes gehad, hij heeft het ook opgegeven nu, oké, probeert het nog wel eens maar niet meer zo fanatiek.  |
Woensdag 22 Juli 2009 9:47 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
komt me heel bekend voor. bij ons doen ze dat ook. wij hebben nu ook voerbakjes die vast geklemd zitten en daardoor is het probleem opgelost. het is typisch voor een gaai dit te doen. |
Donderdag 23 Juli 2009 6:41 am |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Ik heb ook eens gekeken op de site van Villa Fillou, maar die bakjes zien er goed uit! Lijkt me handig.
Maare...zijn die ook in de kooi te maken?
Ik heb namelijk in een aantal kooien maar 2 bakjes en dan mis ik er net 1. Nu heb ik gewoon zo'n ring met het bakje erin hangen. Maar ja, Otto die heeft het bakje natuurlijk in no time met inhoud op de bodem liggen. Leek me mooi om zo'n bakje van Villa Filou erin te hangen, maar ja, dan moeten ze dus wel in een kooi te maken zijn... |
Donderdag 23 Juli 2009 8:01 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

quote:
Originally posted by Egwene
Ik heb ook eens gekeken op de site van Villa Fillou, maar die bakjes zien er goed uit! Lijkt me handig.
Maare...zijn die ook in de kooi te maken?
Ik heb namelijk in een aantal kooien maar 2 bakjes en dan mis ik er net 1. Nu heb ik gewoon zo'n ring met het bakje erin hangen. Maar ja, Otto die heeft het bakje natuurlijk in no time met inhoud op de bodem liggen. Leek me mooi om zo'n bakje van Villa Filou erin te hangen, maar ja, dan moeten ze dus wel in een kooi te maken zijn...
Volgens mij kan het wel, ze maken die dacht ik wel op maat maar je kan ze eens bellen of mailen en dan weet je het zeker.  |
Donderdag 23 Juli 2009 8:21 am |
|
|
esjo
Moderator

Die bakjes die Sarah heeft heb ik ook voor de pyrrhura's en Edels. Ideaal !!!!
Vooral de pyrrhurá's wilden de bakjes nog wel regelmatig op de grond mikken maar met deze is ze dat nog nooit gelukt. |
Donderdag 23 Juli 2009 9:36 am |
|
|
|
|
Windkracht13
Vlieger
Hoi,
Bobbie heeft hier ook last van gehad, Chefke begint ermee
Inmiddels heb ik het weten te stoppen door deze in de kooi te plaatsen.
Vrijwel onderaan de kooi geplaatst...
http://parrotparadise.eu/index.....p;Itemid=1 |
Donderdag 23 Juli 2009 5:20 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Bij mij had dit systeem geen nu helaas, Jos kreeg ze er nog steeds uit  |
Donderdag 23 Juli 2009 7:43 pm |
|
|
Windkracht13
Vlieger
Hahahahha Dat meen je niet...
Ik heb de bakjes ook bijna op onder rooster hangen, Bobbie heeft het natuurlijk geprobeerd om ze eruit te krijgen. (T*ring herrie, wil je niet weten)
Maar omdat 't er niet lukte, is daar de lol nu ook vanaf
Oh ja, ben trouwens weer terug van weg geweest, na een periode van stilte
|
Donderdag 23 Juli 2009 8:17 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:46 am
|
|