eten opgeven wat nu ???

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ja heel dom...echt zo van owhhh ik ben wel lief...doe mij niks Razz ...en dan later ineens valt hij Guano juist aan Rolling Eyes Laughing
Bericht Dinsdag 8 Augustus 2006 4:46 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by peetjuh & Diégo
ik weet niet wat diégo is Embarassed aan buiktekening vermoeden we man maar kan net zo goed pop zijn

Ik denk dat hij een man is.. Kijk maar naar het oranje onder de staart. Daar zit toch geen groen in?
Bericht Dinsdag 8 Augustus 2006 4:49 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Tommy
Ja heel dom...echt zo van owhhh ik ben wel lief...doe mij niks Razz ...en dan later ineens valt hij Guano juist aan Rolling Eyes Laughing

OHHHH! Wat gemeen! Dat had ik niet achter Vlindertje gezocht! Cool
Bericht Dinsdag 8 Augustus 2006 4:50 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
peetjuh & Diégo
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
quote:
Originally posted by peetjuh & Diégo
ik weet niet wat diégo is Embarassed aan buiktekening vermoeden we man maar kan net zo goed pop zijn

Ik denk dat hij een man is.. Kijk maar naar het oranje onder de staart. Daar zit toch geen groen in?

heb even gekeken nee een of 2 kleine veertjes groen dat is alles
Bericht Dinsdag 8 Augustus 2006 4:54 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
peetjuh & Diégo
Vlieger

Reageer met quote  

http://i75.photobucket.com/alb.....igo023.jpg hier kun je het goed zien
Bericht Dinsdag 8 Augustus 2006 5:11 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik zou zeggen: Een echte vent hoor! Smile
Bericht Dinsdag 8 Augustus 2006 5:14 pm
peetjuh & Diégo
Vlieger

Reageer met quote  

Laughing Laughing gedraagt zich ook erg Macho Laughing en mijn buuf haar bbtje is echt een dame veel sierlijker in haar bewegingen ook
dus bij deze is Diégo gesext Laughing Laughing
Bericht Dinsdag 8 Augustus 2006 5:16 pm
alexandraatje73
Kuikentje

Reageer met quote  

Maar nou is het me nog niet echt duidelijk wat ik nou moet doen bij onze Ozzy, die geeft z'n eten op en laat z'n vleugels hangen als ik ook maar iets tegen hem zeg of aanraak.
Bij Stan (mijn lief) doet hij dit allemaal niet.

Hoe moet ik het negeren als hij los is en weer op m'n hoofd gaat zitten?
Kan ik hem dan nou niet meer aanraken en niet meer "praten" tegen hem?
Hoever moet je gaan?
Hij is nog jong, maandje of 7 maar hij reageert bijna niet anders meer op me dan kokhalzen en vleugels laten hangen.
Embarassed
Iemand een idee?
Bericht Woensdag 10 Januari 2007 11:33 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ehm, Iago begon ook vrij vroeg met dit gedrag. Ik meen ook voordat hij een jaar was. Misschien beginnen ze gewoon vroeg met oefenen? Practice makes perfect! Cool

Probeer 'm maar af te leiden als hij dat doet.. Very Happy

Kan je hem met niet leren om op commando naar een hand te gaan? Dat werkt vaak erg goed!
Bericht Donderdag 11 Januari 2007 12:07 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Herman begon er ook heel vroeg mee. In februari wordt hij een jaar en hij deed het afgelopen zomer al. Bij mijn man deed hij het niet. Alleen als die een bepaalt speeltje pakte dan deed hij het ook bij hem. Af en toe doet Herman het nog maar dan ben ik vrij resoluut en besteedt geen aandacht meer aan hem.
Na een halve minuut probeer ik het opnieuw, maar dan heel kort aandacht geven zodat hij niet in de fout kan gaan. Op die manier kan je belonen voor goed gedrag.
Door het op die manier gedaan te hebben gaat het nu redelijk goed. Als hij het wel af en toe doet, doe ik het steeds op bovengeschreven manier.

Ik las dat hij dan boven op je hoofd zit. Ik denk dat het beter is om dat sowieso niet toe te staan. Ook op je schouder is vrij hoog. Beter is het om hem lager te houden. Er is hier wel ergens een topic over bij gedrag, waarom dat beter is.

Probeer hem zoals Fluf ook zegt een commando te leren zodat hij naar je hand gaat. Evenals het opstap en afstap commando. Op die manier kun je hem als hij op je hoofd zit op je hand laten stappen.
Hoe datm oet staat ook ergens op het forum. Met de zoekfunctie zul je ook dat ongetwijfeld vinden.

Succes
Bericht Donderdag 11 Januari 2007 2:42 pm
alexandraatje73
Kuikentje

Reageer met quote  

Dat hij op m'n hoofd gaat zitten wil ik ook niet.
Dat is superieur gedrag, dat weet ik.
Opstappen doet hij al en ik laat hem dan ook steevast weer opstappen zodra hij weer op m'n hoofd gaat zitten.
Ook laat ik hem dan lager zitten, hoogte van de armleuning van bank of stoel.
Afleiden doe ik als hij weer omhoog zit te staren, werkt tot nu toe prima.
Ik negeer nou ook het gesjans van hem, omdraaien en wat anders gaan doen dan maar.
Ik heb nu wel al een idee dat het wat uitmaakt.
Ook praten met een hoge stem laat ik nou, dat lokt het alleen maar uit heb ik het idee.

Het voelt allemaal erg tegenstrijdig maar het is wel logisch.
Het zijn geen puppy's of kittens, net ff anders
Very Happy
Bericht Donderdag 11 Januari 2007 3:30 pm
ilona_21
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

HEEEJ peetje ik herken het gedrag van diego helemaal bij onze charlie...
ja die doet ook zon boogie woogie dansje... lol en haal dan zn eten omhoog...
eerst deed hij het bij zn belletje.. maar nu zodra hij wat gegeten heeft doet hij zoals jij dat zegt boogie woogie dansje haha en voert coco..
ik heb het aan de dieren arts gevraagt en hij zegt gewoon laten gaan.. is partner gedrag... Laughing Laughing
Bericht Zondag 14 Januari 2007 1:51 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje73
Kuikentje

Reageer met quote  

Het gaat al stukken beter!!!
Alleen die speeltuin op m'n hoofd blijft leuk Confused
Ik heb nou een muts op als ie los is, is ook wat minder pijnlijk btw.
Bericht Zondag 14 Januari 2007 4:32 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Oh, super. Dan wordt het ook weer leuker als ie los is.

Om de speeltuin compleet te maken kun je misschien een schommel plaatsen op je hoofd (grapje) Laughing Laughing
Bericht Donderdag 18 Januari 2007 8:30 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:46 am
  Berichten van afgelopen: