Extreem harde geluiden en een huilende baby

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
mel
Beginnende vlieger

Extreem harde geluiden en een huilende baby  Reageer met quote  

Hallo allemaal,

Ik zou graag jullie advies willen...

Sinds 7 weken ben ik een trotse mama van een prachtig manneke Smile maar het slapen beneden gaat nogal moeilijk allemaal.
Ik wil hem graag aan de geluiden laten wennen, alleen Jane werkt niet echt mee...

Jane heeft er een handje van om iedere keer als ik uit het zicht ben om dan extreem harde geluiden te maken. Ze doet dan bv het niezen na, maar echt heel erg hard, of ze doet de hond na maar dan ook keihard!
Echt op een onacceptabele harde manier! En ze weet dat het echt niet mag, ze zegt erna dan ook altijd: Jane, hou op...
Afijn, dit gedrag is alleen maar te doorbreken als je bij haar kooi gaat staan en zodra je je omdraait begint het deuntje weer opnieuw...
Nu vertoonde ze dit gedrag ook al toen de kleine man er nog niet was, toen vond ik het ook al behoorlijk irritant dat ik me niet kan omdraaien of ze laat zich zo extreem hard horen.
Een doek over haar kooi helpt niet, een paar maanden terug zette ik haar als ik het flink beu was met kooi en al op de gang ( want opstappen of bij ons zitten doet ze nog steeds niet ) dan bleef ze op de gang ook doorgaan hoor, maar was het geluid van iets verder weg en was het even leefbaar Smile .
Maar nu heeft madam een nieuwe kooi, echt een villa, dus deze pas niet door de deur.
Haar "straffen" met de plantenspuit doe ik liever niet, ze wast zichzelf niet goed en we gebruiken de plantenspuit om haar te sproeien en ze is er al zo bang voor.
Negeren en reageren heb ik allebei geprobeerd, maar dit legt ook niks af.
Als mijn man 's avonds thuis komt is ze stil, maarja, dan zegt ze helemaal niks meer, want ze is bang voor hem...

Het gaat ook een hele dag door, zodra ik even uit het zicht ben begint het en er is geen rem op te zetten.
Onze kleine man is nogal onrustig en slaapt niet zo heel veel, maar hij schrikt er dus iedere keer van wakker
Gistermorgen heeft ze hem 4x wakker gemaakt, dus had hij iedere keer een tukje van 5 min en was op den duur oververmoeid en dus niet meer stil te krijgen. Daarom ben ik gister van ellende maar met hem naar de babykamer gegaan om hem daar rustig te laten worden en in slaap proberen te krijgen, maar dit legde helaas niet veel meer af... En zo gaat het helaas regelmatig.

Het is jammer, want toen de kleine er niet was irriteerde ik me hier al mateloos aan omdat het zooo hard is, maar nu de kleine er iedere keer van wakker wordt vind ik het echt niet grappig meer.
Ik vind het echt niet erg dat Jane zoveel ouwoert en doet, daar is het een papegaai voor, maar wat zou ik nu toch kunnen doen om haar dit gedrag af te leren, dus dat ze leert dat ze niet zo hoeft te doen als ik uit het zicht ben...

Ik hoop dat iemand een tip heeft!

Groetjes Mel
Bericht Donderdag 18 Augustus 2011 7:54 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
Nel
Vlieger

Reageer met quote  

"Gek van mijn vogel", geschreven door Bonny Talsma, ISBN nummer 90-810533-1-0.
Bericht Donderdag 18 Augustus 2011 8:19 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
mel
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Dank je wel, heb sinds we vogels hebben verschillende boeken gelezen over het gedrag van vogels, maar deze nog niet.
Bericht Donderdag 18 Augustus 2011 8:50 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoop dat je er voor jullie iets uit kan halen, dat zou natuurlijk de beste oplossing zijn voor jullie allemaal.
Bericht Vrijdag 19 Augustus 2011 11:42 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
mel
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Helaas moet ik jullie vertellen dat onze Jane nu bij mijn moeder staat, maar daar gaat het ook echt niet.

Mijn zoontje kon helemaal niet meer slapen van Jane en huilde hele dagen. Daarnaast zat ik ook met gillende Jane en ik werd dus helemaal kierewiet in mijn hoofd.
Ik raakte zo depri van de situatie dus we hebben een time out geregeld.

Jane is een weekje heel lief geweest bij mijn moeder, daarna vertoonde ze hetzelfde gedrag als thuis, extreme harde geluiden dus.
Mijn zoontje werd wel stil en kon opeens slapen overdag. Het gehuil stopte eindelijk!

Eerst heb ik alles nog in twijfel getrokken, zou het wel aan Jane liggen, maar toen ik vorige week bij mijn moeder was en mijn zoon daar boven op bedje lag, viel hij direct in slaap. Jane maakte beneden een geluid, wat voor haar doen nog niet extreem hard was en de ogen van mijn zoontje vlogen open en zette het op een brullen. Ik ben er bij blijven staan en iedere keer als hij Jane hoort, begint het weer opnieuw, wakker worden, huilen en heel veel moeite om weer terug in slaap te komen.

Het is voor ons een drama, ten einde raad vragen we ons af of het een optie zou zijn om een volliere voor haar te bouwen ( want mijn moeder wilt haar zo ook niet meer opvangen ).
Het zou risico zijn, het kost veel geld om een goede volliere te bouwen, er moet dan een ( mannetjes ) gaai bij, want alleen zal ze vereenzamen. Zou het wel klikken met de andere gaai of moeten we dan weer een ander kopen?
Hoe zit het met de temperatuur, zou ze dit wel kunnen wennen, ondanks dat we haar een verwarmd binnenhok zouden aanbieden. Is de overgang niet te groot?
En de belangrijkste vraag die waarschijnlijk niemand weet, behalve Jane zelf, zou het wel helpen tegen de extreme geluiden die ze maakt, of hebben we straks een probleem met de buren.
Want als er zoveel geld in gaat zitten, zou ik het erg zonde vinden dat we uiteindelijk nog steeds hetzelfde probleem hebben.

We willen haar zoooo graag de kans geven om bij ons te blijven, maar eerlijk gezegd heb ik er zelf een hard hoofd in dat een volliere een oplossing zou kunnen zijn.
Ze is zo gaan doen toen we DJ erbij hadden, daarvoor deed ze nooit zo.
Wat ook een belangrijk punt is, is dat ze geen vertrouwen heeft in mensen. Dit had ze een klein beetje, ze is altijd al angstig geweest, maar ze is eens ontzettend geschrokken van mijn man en sinds dien is al haar vertrouwen verdwenen.

Het is verschrikkelijk verdrietig allemaal, we willen haar niet kwijt, zeker niet omdat het zo'n gevoelig beestje is.

Het is weer een heel verhaal, maar heeft iemand er ervaring mee hoe het kan verlopen als je van een binnen gaai een buitengaai maakt?

Groetjes Mel
Bericht Zondag 25 September 2011 10:38 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik heb een hoop tips, want Pipo heeft hetzelfde gedaan toen hij hier net was en als er bezoek is doet hij nog wel eens. Het is een vorm van manipulatie gecombineerd met verlatingsangst. Zodra ik hier van de bank opstond begon Pipo heel klagelijk en keihard te piepen, dat niet meer ophield tot ik en vriend weer rustig zaten. Ik heb het met veel oefenen opgelost en ook met bezoek gaat het steeds beter. Je moet hier echter wel aan willen en kunnen werken en ik kan me voorstellen dat dat misschien niet gaat met een kind. Bedenk dus eerst of je hier aan wilt werken..... Troosten
Bericht Maandag 26 September 2011 6:34 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
mel
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Hallo Laura,

Ik zou je tips graag horen! We willen er alles aan proberen om Jane te kunnen behouden. We kunnen het in ieder geval een kans geven.
We zatten er toch al aan te denken om het nog eens te proberen, want we kunnen het bijna niet over ons hart verkrijgen om haar weg te doen.
Het is wel belangrijk dat onze kleine goed blijft slapen, want zodra ik merk dat onze zoon er weer onder gaat lijden wordt het weer een probleem.
Dat is het moeilijke aan heel de situatie, want ik wil me er volledig inzetten voor Jane, maar het zal waarschijnlijk tijd kosten en ik hoop dat ik die tijd kan bieden, maar wel een manier dat ik niet weer een oververmoeide huilbaby heb....
Bericht Maandag 26 September 2011 8:30 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

En daar zit m precies de kneep! Ik heb het idee dat je er niet echt aan kunt werken, omdat zodra het geschreeuw begint, je baby ook begint te huilen en jij in de stress schiet! Jane merkt dat en je baby denk ik ook.... Troosten Ik vraag me af of het in die situatie wel af te leren is...je moet zelf heel geduldig en rustig zijn...
Ik heb het Pipo afgeleerd door te negeren en weg te lopen zodra hij begon te schreeuwen. Ik deed de deur dicht en hield me muisstil. Ik veroorzaakte vervolgens een afleiding in de gang door een lepeltje op de grond te gooien of een stuiterbal tegen de muur. Als hij dan tien seconden stil was liep ik de kamer weer in en beloonde hem even met wat aandacht of iets lekkers. Vaak begon hij na de blinde afleiding al na een paar tellen te schreeuwen. Dus verzon ik weer een nieuwe afleiding. In het begin heb ik heel veel en heel lang op de gang gestaan, maar ze krijgen het razendsnel door, de truc is om echt vol te houden en er de tijd voor nemen. Laat niks blijken van ongeduld en wees niet boos.....dit is allemaal geen kattepis....het is heel moeilijk!!
Bericht Maandag 3 Oktober 2011 8:26 pm
mel
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Hallo Laura,

Je hebt me afgelopen week veel denkstof gegeven...
En je hebt gelijk, in deze situatie kan ik me nu niet volledig geven Sad .
Zeker toen ik vorige week bij mijn moeder op bezoek was, Jane weer bezig was en mijn reactie daarop was hou nou je kop, straks wordt Yannick wakker, dacht ik, nee zo kan het niet langer.
Het besluit is alles behalve makkelijk, we stoppen al 3 jaar veel energie in Jane, maar ze pakt het allemaal niet op en zet haar eigen willetje en zin altijd door. Hoe hard wij onze best doen, het lijkt voor haar niet uit te maken.
We proberen haar al 3 jaar op te voeden, nog steeds stapt ze bv niet op.
Ik denk dat ze ons inmiddels ook een beetje over ons hoofd is gegroeid Sad
En dat doet veel pijn om te zeggen!
Daarom denk ik ook dat er niet meer een dag komt dat ik mezelf weer wel volledig kan inzetten, zeker nu met de kleine, zodra ik Jane nog maar hoor schiet ik inderdaad in de stress.

Jane kan dus niet bij mijn moeder blijven, ze kan er zelf niet tegen, maar mijn autistische broertje gooit binnenkort zijn laptop naar Jane vrees ik.
Mijn man en ik hebben dus besloten of we via dit forum een ander thuis voor Jane kunnen vinden, hier zijn mensen met veel kennis van gaaien.
Ik hoop echt dat iemand de uitdaging met Jane durft aan te gaan!

Poeh, ik voel me wel echt een loser hoor! Na Ice, die absoluut niet tam was en ik met veel pijn en moeite tam heb gekregen, dacht ik dat ik door die ervaring wel veel zou aankunnen. Ik heb me zoveel in vogels verdiept,
mijn hart ligt bij de vogels, maar dit is toch de 2e vogel die we moeten verkopen. Het voelt voor ons alsof we toch iets goed fout doen...
Maar het belangrijkste nu is dat we een heel goed thuis voor ons meisje gaan vinden Sad
Bericht Maandag 10 Oktober 2011 11:06 am
Nel
Vlieger

Reageer met quote  

Troosten

Soms moeten we keuzes maken die totaal tegen ons gevoel indruisen maar wel in het belang zijn van diverse partijen.

Heel veel sterkte. Ik hoop dat je een topadres vindt.
Bericht Maandag 10 Oktober 2011 3:18 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
mel
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Dank je Nel Sad
Bericht Woensdag 12 Oktober 2011 9:09 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Je stress zal er zeker geen beterschap aan geven maar ga jezelf geen loser noemen want dat ben je niet. Echt niet. Je zoekt een nieuw huisje, met de beste bedoeling voor jullie zoontje maar ook voor Jane. Hou jullie goed en ga jezelf geen schuldgevoelens geven, daar help je jezelf, noch je zoontje, noch Jane mee. Probeer binnenkort vooral eerst rust te vinden voor jezelf. Troosten
Bericht Donderdag 13 Oktober 2011 11:57 am
mel
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Het is zo tegenstrijdig allemaal, aan de ene kant heb ik er echt geen puf meer voor, we hebben altijd zoveel energie in Jane gestopt zonder iets van verbetering te zien.
Maar aan de andere kant zou ik wel een hele dag kunnen janken, want het is wel ons meisje en voelt het als verraad Sad .
Ik probeer het idd maar los te laten, dat is het beste...
Bericht Vrijdag 14 Oktober 2011 2:49 pm
Nel
Vlieger

Reageer met quote  

En een logeerpartij? Of had je dat al gedaan? Dan niet een weekje, maar bijv 3 maanden. Gelijk een rustperiode voor het gezin en meemaken hoe Jane op een ander gezin met bv vogels reageert. Misschien geven papegaaien die al in het logeerhuis wonen, het voorbeeld zoals ze zich hoort te gedragen Denken
Bericht Vrijdag 14 Oktober 2011 2:56 pm
mel
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ze logeert op dit moment al bijna 2 maanden bij mijn moeder.
Geen succes, een weekje ging het goed, toen verviel ze weer terug in haar oude gedrag.
Mijn moeder heeft al aangegeven dat ze Jane niet meer voor lang wilt opvangen, zeker ook niet voor mijn autistische broertje, want die wordt er helemaal gek van.
Bij mijn moeder staat ook een valkparkiet, daar reageert Jane geirriteerd op, de valk is nu ook meer gaan roepen sinds Jane er is, en dat wek bij Jane schijnbaar toch irritaties op. Of ze over roept de valk of ze zegt: hou je kop Embarassed
Mijn moeder is trouwens wel een held in negeren, maar dit slaat net als bij ons niet aan.
Bericht Vrijdag 14 Oktober 2011 9:28 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:47 am
  Berichten van afgelopen: