fladderen

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
floyd
Kamikaze piloot

fladderen  Reageer met quote  

als floyd op de stok zit op z`n kooi
gaat hij als en gek fladderen hij stijgt nog net niet op
als hij er klaar mee is schut hij met z`n kontje heen en weer
waarom doet hij dat heeft het echt een rede of is het gewoon omdat hij het lekker vind
Bericht Zondag 19 Maart 2006 6:15 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Rocco
Vlieger

Reageer met quote  

mijn valkparkiet doet dat ook wel eens, meestal als hij aan de tralies hangt.
Volgens mij is dat echt om zich even uit te leven heb ik het idee, beetje 'trainen' Very Happy
Bericht Zondag 19 Maart 2006 6:44 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

mijn grasje deed dat ook altijd hahaha heel maf gewoon heel hard fladderen en dan met z'n potjes nog het stokje vast houden en dan indd uit schudden
Bericht Zondag 19 Maart 2006 7:00 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
floyd
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

floyd doet precies het zelfde
het is echt geen gezicht
maar waarom doen ze dat weet jij het
Bericht Zondag 19 Maart 2006 7:31 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Taco en Jones deden het allebei wel eens, volgens mij idd om te vleugels te oefenen, toen ze uren per dag buiten de kooi rondvlogen zag ik het ze bijna nooit meer doen...Misschien gewoon ff wat energie kwijtraken Wink
Bericht Zondag 19 Maart 2006 7:37 pm
floyd
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

floyd is gewiekt en is best veel uit de kooi bijna de hele dag want ik ben nog steeds thuis en hij weet als er opgeruimd is mag hij er uit
Bericht Zondag 19 Maart 2006 7:40 pm
Sue
Moderator
Moderator

Re: fladderen  Reageer met quote  

Ik heb geen idee waarom ze met hun kontje schudden. Bedoel je met de staart of écht met z'n kontje?
Bericht Zondag 19 Maart 2006 9:10 pm
floyd
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

hij gaat eerst heel hard fladderen en dan met z`n staart heen en weer
daar zit toch z`n kontje aan vast
weet jij het
Bericht Zondag 19 Maart 2006 9:12 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Misschien doet hij z'n staartveren goed? Ik weet het niet?
Bericht Zondag 19 Maart 2006 9:36 pm
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ze leven zich gewoon uit denk ik het is niet iets ergs ze vinden het gewoon leuk denk ik
Bericht Maandag 20 Maart 2006 4:12 pm
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ik denk ook dat het een lekker opschudden van hun veren is.
Of het moet zo zijn dat hij het doet als hij water hoort lopen. Als Gizmo water hoort lopen of bijvoorbeeld water ziet en dan gaat schudden (vooral zo met zijn staartveren betekent het dat hij wil badderen.
Bericht Maandag 20 Maart 2006 4:18 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
floyd
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

op de dag doet hij het het meest
ik dacht eerst hij wil de vogels achterna
en als hij het sàvonds doet kijkt hij naar de lamellen die gaan dan bewegen
hij zal het wel leuk vinden om te doen anders deed hij het niet
maar het blijft een raar gezicht als of hij wil op stijgen en z`n kooi mee wil meenemen
Bericht Maandag 20 Maart 2006 6:15 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

onze chico doet hetzelfde is een grijsje dat nog niet kan vliegen. ik heb nog nooit een vogel gezien die zo graag vliegen wil. maakt ook fladderbewegingen en daarna effe met het kontje schudden. ik denk dat dat is om even te relaxen. weet je wel, van die strek en rek oefeningen die wij na het rennen doen. daarna zit ze weer een tijdje stil. ik ben blij als ze eindelijk alle veertjes terug heeft aan haar vleugels zodat ze dan ook echt de lucht in kan gaan.
Tommy de kaketoe vliegt wel, maar schud ook graag met zijn kontje hoor. als hij tevreden is en zich lekker voelt, gaat dat even op en neer.
Bericht Dinsdag 21 Maart 2006 8:22 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ik denk ook dat het gewoon het opschudden van alle veren is,of doet hij hierna zijn ontlasting.

Bij Jip zie je precies wanneer hij zijn ontlasting wil doen.
Hij fladdert dan niet met zijn vleugels,maar swingt echt met zijn achterste en dan poep!! Laughing
Als ie op de grond zit wil die wel eens hele rondjes draaien net of hij een goed plaatsje is aan het zoeken.

Op zich is dit wel makkelijk als ie bij je zit of bij andere mensen of op de bank,je kan er dan snel wat onder houden.

Doen meerdere vogels dit zo?? Ons vorige vogeltje,een aga,deed dit in ieder geval niet.
Of seertje,doet cayou dit ook?? Is dit echt iets voor caiques??
Bericht Dinsdag 21 Maart 2006 8:35 am
Bie
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

wel artuur en nero en ook wiske houden hun ook vaak vast aan hun stokjes om zo te fladderen, ik zeg altijd, zo ga je je kot niet omhoog krijgen hoor!!! ik heb gehoord dat ze dit doen om hun conditie te verbeteren (wat een sportmannen hebben wij in huis, en sportvrouw natuurlijk ook, sorry he Wiske!) Rolling Eyes ik ben er op beginnen letten van het schudden met de staart, en Wiske doet dit ook wel, zo prrrrttt goed opschudden, zou niet goed weten waarom hoor. Confused
en dat over de ontlasting, spijtig genoeg doen ze dat hier niet zo een waarschuwing geven, bij nero zie je het soms wel, die drukt zijn staart dan naar beneden, maar dat is dan juist diegene die niet bij ons komt zitten, dus ja... Rolling Eyes
Bericht Dinsdag 21 Maart 2006 9:21 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:47 am
  Berichten van afgelopen: