|
|
|
claudiaaa
Eitje
| forpus roept heel de tijd |
|
|
Zoals jullie weten is van de week één forpus dood gegaan, de andere zit heel de tijd te roepen, zoekt hij zijn maatje nog??
Als ik jullie advies opvolg moet ik ongeveer nog 3 maandjes wachten om een nieuwe aan te schaffen, zou mijn forpus tot die tijd blijven schreeuwen.
groetjes
Claudia |
Woensdag 13 Mei 2009 6:31 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: forpus roept heel de tijd |
|
|
Hoe lang zaten ze al samen? Het kan zijn dat hij nog een tijdje blijft roepen. Geef je zelf aandacht aan het roepen? |
Woensdag 13 Mei 2009 6:56 am |
|
|
Sarah
Moderator

Het zou inderdaad wel kunnen zijn dat hij wat verdriet heeft, zijn maatje zoekt maar je kan moeilijk nu het risico lopen met er nog een gaaitje bij te zetten. Aandacht geven aan het roepen, schreeuwen zou dit kunnen versterken, belonen als ie stil is werkt beter. Probeer ook voor genoeg afleiding te zorgen voor je gaaitje. |
Woensdag 13 Mei 2009 7:30 am |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
hij zal zijn maatje missen. na een paar dagen is het roepen voorbij.
het is natuurlijk triest voor hem dat hij zijn maatje kwijt is en vreemd dat hij niet antwoord. vogels hebben ook emoties, daar staan veel mensen vaakn iet bij stil. het roepen zal op een gegeven moment minder worden dat zal je zien.
heel veel sterkte  |
Woensdag 13 Mei 2009 8:28 am |
|
|
vlindertje
Ervaren vlieger
Ook ik denk dat hij inderdaad zijn vriendje zoekt. Wat zou kunnen helpen is om zijn omgeving een beetje te veranderen (nieuwe speeltjes, slaapstok op een andere plek) zodat hij wat tijd aan herontdekken kan geven, dan is hij minder met het zoeken naar zijn vriendje bezig. Maar het kan wel even duren voordat hij begrijpt en accepteerd dat zijn vriendje niet terugkomt. |
Woensdag 13 Mei 2009 8:32 am |
|
|
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Ik denk idd dat hij zijn maatje zoekt. Maar gezien de omstandigheden (andere forpus plotseling dood, winkel die niet als goed bekend staat) denk ik dat je het echt nog 3 maanden moet aanzien.
Probeer eens wat Vlindertje voorstelt. Verander de inrichting en hang een hele hoop speeltjes op, vooral dingen die hij kan slopen (bv een stukje keukenpapier et daarin wat lekkers). Hopelijk lijdt dat hem wat af.
Succes! |
Woensdag 13 Mei 2009 8:48 am |
|
|
kristel1973
Eitje
| probleem vriendje missen |
|
|
hallo,
ik ben niet op de hoogte aan wat er allemaal vooraf is gegaan,ben hier nieuw op het forum.maar als de enige reden is dat je 3maand wil wachten omdat deze vogel misschien ziek is,dan zou ik toch niet wachten.als hij ziek zou zijn,zou je dat al merken,aangezien de andere gestorven is,dus die zal dan heel zwaar ziek geweest zijn,en dan had deze vogel al symptomen moeten hebben!er zijn vogels die sterven van te treuren,dus ik denk dat de kans dat je vogel sterft groter is als je die nog een tijd alleen laat,omdat hij te hard gehecht was aan een vriendje.ik zou er een jongere vogel bijzetten,en in het begin wat in het oog houden!
weet niet of je een man hebt of vrouw,maar zeker geen man bij een man zetten.ik wens je veel succes,en als je vogel niet roept,beloon hem dan met iets lekkers!!!als hij roept,geen aandacht aan geven,desnoods ga je even in andere kamer tot hij stopt,en dan met je stem hem belonen en duidelijk zeggen dat hij braaf is!ook kan je met clickertraining werken,als hij braaf is,dan click je en geef je iets lekkers.de vogel kent het heel spoedig.veel succes
groetjes
kristel
ps:weet niet om welke vogel het gaat,heb maar de helft gelezen,maar dit is de basis voor elke soort,als het een parkietensoort is,of dwergpapegaai,die kan je altijd afleiden met snoepstokjes met fruit!!!
praat ook regelmatig tegen de vogel,dat versterkt niet alleen de band tussen jullie,maar zorgt ervoor dat hij zich niet zo alleen voelt |
Woensdag 19 Augustus 2009 12:39 pm |
|
|
|
|
kristel1973
Eitje
| vogeltje mist kameraadje |
|
|
heb even de andere berichten gelezen,en het gaat dus om een forpus.
heb er zelf ook 2.
zeker zo snel mogelijk een vriendje bijzetten!!!!
wat je altijd kan doen,is mestonderzoek,dus een strontje van je vogel laten nakijken onder microscoop,dan weet je direct of je vogel endoparasieten heeft!
het is niet omdat een vogel sterft dat hij een besmettelijke ziekte heeft,dikwijls zijn de dieren gewoon verzwakt omdat het van een echte broodfokker komt!let even op deze dingen:heeft hij een proper achterste(geen diarree),eet hij,maakt hij zijn pluimpjes proper,en heel belangrijk zie je ergens mijt op de vogel(want daar kunnen dieren ook van verzwakken!)
als ik u was,zou ik hem gewoon even laten nakijken ,maar volgens mij is de vogel ok,want een zieke vogel reageert amper,die gaat niet continu roepen!!!!!
zeker geen 2mannen samenzetten,forpussen kunnen agressief uit de hoek komen!
en sowieso een jongere vogel,en als je de vogels met elkaar in contact brengt in vreemde kooi!anders zou je eerste vogel zijn territorium wel eens fel durven te verdedigen.hangt uiteraard af,van het karakter,elke vogel is anders!
maar forpussen zijn soms agressief tegen elkaar,hou het altijd een beetje in het oog!geef hen wat nieuw speelgoed,moet daarvoor niet duur zijn(stukje keukenrol in balletje gevouwen zijn ze dol op),een takje trosgierst,een snoepstokje met fruit en ze weten wat doen!zeker zo spoedig mogelijk vriendje bijzetten!
forpussen kunnen heel erg treuren!!!!
groetjes kristel |
Woensdag 19 Augustus 2009 12:51 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:47 am
|
|
|
|