gedistilleerd water + aloe vera

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Windkracht13
Vlieger

gedistilleerd water + aloe vera  Reageer met quote  

Ik vraag me af, nu bobbie plukkend is, haar niet meer te douchen, alleen nog maar te sproeien.

Waarom, zal je je nu afvragen? Ik woon in Rotterdam, met zeer hard water.
Als je hier een glas water vult, is het niet doorzichtig, maar troebel wit.
Dit is na een paar minuten weer normaal doorzichtig.

Ik mag aannemen, dat hard water niet goed kan zijn voor een zeer droge huid... ? (Mijn vriendin heeft hier ook last van)

Zal het beter zijn om een mix aloe vera met gedistilleerd water te maken, dan gewoon douchen & sproeien met kraanwater?

(Even in gedachte houdend, de spray van de dierenarts die ik meekreeg, bevat dus gedistilleerd water & aloe vera, en nog wat toevoegingen)

Wie ó Wie kan dit bevestigen ? Of ben ik nu overdreven bezig?
Bericht Woensdag 9 Juni 2010 2:16 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

Je bent echt niet overdreven bezig hoor. Als iedereen zoveel zorg draagt voor zijn huisdier als jij...................viel er geen huisdier buiten de boot Veertje

Zeker heeft de kwaliteit van water invloed op de huid van dieren. En is het goed om alleen maar water van goede kwaliteit te gebruiken. Sproei je met koud water ?

Ik sproei Spetter met warm water en theewater van kamille en enchinaforce, ook met Orabad, ik wissel af. Ook ik heb mezelf al veel afgevraagd wat jij in je berichtje stelt. Dus toppie dat je dit topic bent begonnen.
Bericht Woensdag 9 Juni 2010 4:29 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Windkracht13
Vlieger

Reageer met quote  

Spetter, ik hoor net van mijn vriendin dat ze gedemineraliseerd water heeft gekocht.

Is dit hetzelfde als gedestileerd water, nee toch? Anders maar bronwater ofzo?
Bericht Woensdag 9 Juni 2010 4:50 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Windkracht13
Vlieger

Reageer met quote  

Even , niet bruikbaar dus...

Zou de aanschaf van een waterfilter nuttig zijn?

Op een ander forum, kreeg ik de tip, gewoon water koken, maar dat haald de kalk er toch niet uit?
Bericht Woensdag 9 Juni 2010 5:06 pm
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

Ik zou het ook niet weten. Ik heb wel ooit gehoord over een apparaat dat water uit het kalk haalt, en vervolgens als drinkwater wordt gebruikt.

Ik zal eens rindkijken op internet.
Bericht Woensdag 9 Juni 2010 9:22 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

De reden dat kalk zich kan ophopen en vastzetten is het feit dat de verantwoordelijke mineralen ”calcium en magnesium“ zich met elkaar verbinden en er kalkkristallen ontstaan. (Dit vond ik op internet). Een apparaat kan dit voorkomen; de Amfa 3000. Er zullen zeker nog wel meer opties zijn.
Bericht Woensdag 9 Juni 2010 9:26 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

wat wij doen om de kalk uit het water te halen is het volgende. we hebben 2 sterke magneten die met de tegenpolen tegegn elkaar om de watslang vast gemaakt zitten. snap je wat ik bedoel? op deze manier krijgt de kalk minder kans zich vast te zetten en is het water zachter.
je zou dat eens kunnen proberen. je kan er speciale mageneten voor kopen maar ik heb gemerkt dat het ook met gewone kan.
om de waterslang heen binden met de tegenpolen.
Bericht Donderdag 10 Juni 2010 7:40 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Windkracht13
Vlieger

Reageer met quote  

Pffft, waar begin ik aan... Google geeft wel heel veel info weer.

Die Amfa is redelijk betaalbaar, maar werkt niet (Magneten werken niet, is zonde van het geld)

De échte zijn bijna onbetaalbaar, en is na jaren gebruik niet terug te verdienen. (gemiddelde prijzen tegen 1000 euro, werken wel)

Een waterfilter bied ook geen oplossing, daar deze het meeste kalk gewoon in het water laat zitten...

Dus vandaag maar een groot pak bronwater halen.
Mocht iemand een goede, betaalbare water ontkalker weten, geef een gil please!

@ Alexandra, Merk jij echt verschil met die magneten, daar ik overal lees, dat het een fabeltje is?
Bericht Donderdag 10 Juni 2010 8:21 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik heb er vooral veel in Spanje van gemerkt. Ik heb 6 jaar op Mallorca gewoont en daar was het water heel hard. de geiser was telkens stuk door de kalk. met de magneten merkte ik het verschil heel goed. na verloop van tijd zat er toch weer kalk in en moest alles weer schoongemaakt worden, maar ik merkte wel dat het veel langer duurde eer het weer zover was.
tuurlijk zit er altijd nog kalk in ht water, maar we hadden minder snel aanslag hier van. vandaar dat ik dit dus suggereerde
Bericht Donderdag 10 Juni 2010 8:55 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Windkracht13
Vlieger

Reageer met quote  

Oke, duidelijk, gaat 't dan toch maar plaatsen, baad het niet,dan schaad het niet zullen we maar zeggen.
Bericht Donderdag 10 Juni 2010 9:17 am
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

Hoe gaat dat in zijn werk met magneten plaatsen ?

Ik ga het waterschap maar eens bellen in Boxtel, kijken wat hun zeggen over het water hier.
Bericht Donderdag 10 Juni 2010 9:19 am
Windkracht13
Vlieger

Reageer met quote  

Als ik het goed heb begrepen, moet de magneet geplaatst worden, waar de leiding het huis binnenkomt.

De magneten met tegenpolen aan leiding vastmaken (dus magneet niet met klevende zijde bevestigen) Weet even niet de juiste benaming...
Bericht Donderdag 10 Juni 2010 9:35 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ja precies zoals jij het zegt.
Bericht Donderdag 10 Juni 2010 10:07 am
Windkracht13
Vlieger

Reageer met quote  

Hmmmm, 100% aloevera in liter verpakking, voor een goede prijs, http://www.aloevera.nl/
Bericht Donderdag 10 Juni 2010 11:46 am
Windkracht13
Vlieger

Reageer met quote  

Oke, nog een site met 100 % aloe vera, 17,95 een liter.

Welke kan ik beter gebruiken, de drink of de gel versie?
Bericht Donderdag 10 Juni 2010 12:22 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:47 am
  Berichten van afgelopen: