Gedrag Alexanderparkiet

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Skiran
Eitje

Gedrag Alexanderparkiet  Reageer met quote  

Goedenmiddag,

Ik heb een Alexanderparkiet van net 9 weken, eet al wat zelfstandig.
Bakjes staan op de bodem van de kooi, omdat hij nog niet klimt.
Op het moment dat je zijn voer en water wilt verwisselen, komt hij als een gekken erop aangestormd om in je hand te happen.

Kunnen jullie mij vertellen wat voor gedrag dit is en hoe dit te verhelpen is.
het is wel zo op het moment dat hij uit de kooi is. hij dit in mindere mate doet.

Groeten SK.
Bericht Maandag 9 Mei 2011 12:23 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Het lijkt me nogal sterk op gedrag om te verdedigen omdat je in zijn kooi komt met je hand en je neemt dan ook nog iets mee. Zo heb ik een Bonte Boer die het ook nog altijd doet maar dat is mijn eigen schuld als ik een hap krijg. Ik weet dat ik bij hem eerst ff moet zeggen wat ik ga doen, ff hem op de hoogte brengen dat ik iets van plan ben en dan kan ik zonder probleem de kooi in. Ben ik met mijn gedachten er niet echt bij en ga ik zo knal met mijn hand de kooi in dan hangt er een kleine krokodil aan mijn vingers te bengelen.
Mijn eigen schuld dus en ook jullie gaan een manier moeten zoeken dit aan je gaai te leren. Je kan hem laten merken door ertegen te praten dat je met je hand de kooi in zal gaan. Probeer zeker niet AUW te roepen of je hand weg te trekken want dan zou je dit gedrag nog meer kunnen opwekken. Bijt hij niet, beloon hem dan absoluut zonder nadenken want dat gedrag wil je dus moet je het uitlokken met een beloning. Bijt hij, probeer hem dan gewoon te negeren door niets te zeggen maar ik zou hem aanleren van ertegen te praten, deurtje open, nog even praten en dan voorzichtig in de kooi te gaan.
Bericht Zaterdag 14 Mei 2011 1:46 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:48 am
  Berichten van afgelopen: