gedrag bij vreemde

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
maartje en nelis
Beginnende vlieger

gedrag bij vreemde  Reageer met quote  

Hoe reageren jullie gaaitjes op het zien van nieuwe/vreemde mensen?
Kijken ze heel erg de kat uit de boom, of vinden ze het heel interessant? En verschilt dat heel erg qua soort?

Groetjes maartje
Bericht Zaterdag 28 Oktober 2006 9:42 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: gedrag bij vreemde  Reageer met quote  

Ehm.. Het verschilt héél erg van vogel tot vogel. Zazu kijkt liever de kat uit de boom. Sociaal is 'ie niet echt.. Iago wil het liefst overal bij zitten.. Hij is gék op bezoek. Vooral als zijn bezoek van het vrouwelijke geslacht is en blónd! Laughing (Bij gebrek aan blonde dames zijn andere mensen ook meer dan welkom)
Wheezy vindt bezoek ook wel spannend.
Bericht Zaterdag 28 Oktober 2006 10:29 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Hier zie ze vreemden net zoals hoe ze ons zien,
Bericht Zondag 29 Oktober 2006 12:13 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Het is zeker verschillend per gaaitje!!
Maarrrrrrrr.....................helaas willen niet alle mensen te doen hebben met elk gaaitje!!!
Daar schuilt helaas ook een groot probleem!!!
Bericht Zondag 29 Oktober 2006 12:45 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ik was vandaag bij een kennis,
Die grijsje van hun vertrouwde mij ook niet echt Laughing
Bericht Zondag 29 Oktober 2006 12:47 am
joze
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

de bb-tjes zijn erg teug-houdend naar vreemden.
de 2 aga's blijven nieuwschierig kijken.
maar zodra er een vinger in de buurt van de kooi komt ..... dan hap.
ons valkje vind iedereen leuk
Bericht Zondag 29 Oktober 2006 7:51 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
kimmi
Fladderaar

Reageer met quote  

onze roodstaart houdt niet van vreemde mensen. hij kan goed om met mij, mijn vriend, mijn moeder en mijn zus. (omdat wij daar op bezoek gaan elke week en dan gaan de gaaien lekker mee)
als er echter iemand anders in zijn buurt komt, zet hij zijn veren helemaal dik en dan is het duidelijk dat je hem met rust moet laten hoor. geen mens die er dan aan denkt om hem te proberen aan te raken.
onze timneh daarentegen is een echt allemansvriendje. ze vliegt uit zichzelf naar vreemde mensen toe om eens hallo te zeggen Very Happy ze stapt zonder pardon op bij vreemde mensen enzo, een heel ander karaktertje hoor!
Bericht Maandag 30 Oktober 2006 9:42 am
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Heeeellll verschillend. Ergens anders meestal goed, maar laatst was ik met Tom aan t fietsen en toen er een kale man aan kwam schrok hij zich dood Shocked Laughing Toevallig had hij de dag er voor ook zo'n aanstelbui toen mn moeder met haar kale vriend op bezoek waren Embarassed Laughing Thuis wil hij wel eens schrikken van mensen die te veel naar hem kijken en als dat zo is begint Guano KEIHARD te gillen Rolling Eyes Maar meestal gaat t goed hoor Laughing De anderen zijn wat stabiler. Vlinder en Gino blijven gewoon wie ze zijn , Pepper en Max ook ,maar Chico rent er direct naar toe en klimt dan omhoog om in t oor te fluiten , te kijken hoe vast de wimpers en wenkbrouwen zitten, te epileren, onzuiverheden weg te werken of brillen te testen Rolling Eyes Razz
Bericht Maandag 30 Oktober 2006 12:07 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Tommy rent meteen op de vreemden af en Jacob er achter aan. willen dan alleen nog maar bij die persoon zitten om te voelen, ruiken en proeven wie dat is. ze zijn er niet meer weg te slaan.
Bericht Maandag 30 Oktober 2006 2:15 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Patricia
Kamikaze piloot

Re: gedrag bij vreemde  Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Ehm.. Het verschilt héél erg van vogel tot vogel

Hier verschilt het héél erg van mens tot mens.... Cool Laughing

Echt heel vreemd, ik zou gizzie beschrijven als "mens uit de boom kijkerig" maar sommige mensen zijn gewoon "ouwe jongens krentenbrood.." De aannemer had meteen gizmo in zijn kraag. De beide broers van Hans hebben ook altijd meteen Gizmo op schoot. De kinderen van Antonia, Anthony, marleen en zo zijn er nog een paar die meteen tot de familie lijken te horen, geen peil op te trekken Rolling Eyes
Bericht Maandag 30 Oktober 2006 3:35 pm
sweety67
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

hoi

hier kijk ze het meestal maar even aan en daarna ze zitten zo bij je op shoot. Laughing Laughing

sweety
Bericht Maandag 30 Oktober 2006 4:02 pm
maartje en nelis
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Nelis reageerd heel verschillend. Hij wil wel vaak bij vreemde zitten, maar geaait worden dat wilt hij echt niet. Wat wel raar is, is dat hij mijn broertje nog steeds niet echt mag. Nelis wilt wel op zijn arm zitten, maar zodra sjors wat zegt of iets anders doet, begint nelis vet hard te krijsen.
Doen jullie gaaitjes dit ook?
Bericht Woensdag 1 November 2006 3:44 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Geen idee, mijn gaaitjes kennen Sjors niet Laughing
Bericht Woensdag 1 November 2006 3:53 pm
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Stuur Sjors anders eens even langs,kunnen we het testen!! Laughing Laughing Laughing
Bericht Woensdag 1 November 2006 5:28 pm
MarloesGetkate
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Bob fluit en doet leuk als ze op een afstand blijven, komen ze dichtbij dan wordt hij nerveus en kan hij ook bijten. Ligt er heel erg aan wie de persoon is en hoe hij/zij reageert. Meestal als er onbekenden komen gaan ze voor zijn neus hysterisch doen (OOOH een papegaai wat leeeeuk!) en daar kan hij niet tegen Wink Laughing
Emma blijft heel rustig en wil eigenlijk wel bij iedereen zitten. Al was er hier laatst een jongentje op bezoek en die wilde haar vasthouden. Dus ik haar heel voorzichtig laten wennen, ging helemaal goed. Dus dat joch kreeg meer vertrouwen in haar en liep echt de hele tijd achter haar aan om haar op te laten stappen. In het begin deed ze braaf mee en toen ze er genoeg van had vloog ze gewoon steeds naar een plekje waar hij niet bij kon Laughing
Maar ze blijft heel rustig hoor, vooral met kinderen doet ze het super Very Happy
Bericht Woensdag 1 November 2006 5:33 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:48 am
  Berichten van afgelopen: