|
|
|
holmf
Eitje
| gedrag stoornis/ help help |
|
|
help help wie kan mij helpen, mijn grijze rootstaart van 9 maanden oud krapt voor durend in zijn kooi tegen de tralies aan.
info:mijn vriendin is de hele dag thuis, ik werk op de dag van 8.00/17.00
wij hebben charlie met de pap lepel groot gebracht,in de hoop dat charlie meer naar mijn partner zou trekken,haar vriendje zou worden,maar zij trekt meer naar mij,speeltjes genoeg,???maar zelfs als ik er ben doet ze krabben tegen de tralies aan, wie kan mij een goed advies hier over geven ,bellen mag ook-of mss even je telefoon nummer door zodat ik je dan kan bellen mijn telefnr. is ***
Opmerking van de admin: Aub geen telefoonnummers plaatsen in het forum. Dit is niet om te 'plagen' maar ik zou niet willen dat je dadelijk platgebeld wordt door allerlei mensen.
|
Vrijdag 6 Mei 2005 7:12 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: gedrag stoornis/ help help |
|
|
Hoe bedoel je krabben? Met zijn pootjes? Nagels? Of snavel?
Is ze gekortwiekt? |
Vrijdag 6 Mei 2005 7:26 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Ik zou hem kortwieken en vooral uit de kooi laten
Lekker op de kooi of op een speelboom laten spelen.
Mijn vogels wonen helemaal niet in een kooi.
Maar...trekt ze totaal niet naar je vriendin?  |
Vrijdag 6 Mei 2005 8:50 pm |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
|
|
|
Je mailde mij dat charlie eigenlijk de hele dag uit de kooi is...dus dat is het probleem niet
Mag ik vragen hoe jullie nu op dat gekrab reageren? Ga je naar hem toe? of reageer je door iets te zeggen? of negeer je het altijd?.
Want stel dat je ernaar toe gaat of iets zegt, dan heeft hij dat snel door en zal iedere keer weer dit kunstje uithalen om aandacht te vragen. Het wordt voor hem een spelletje met succes.
Het gedrag constant negeren is denk ik de enige oplossing. Beloon hem door alleen te reageren op gewenst gedrag. Nog beter is zorgen dat je zelf zn aandacht trekt terwijl je hem negeert en dan pas aandacht te geven.En denk erom, ze zijn ERG slim en net doen of je negeert werkt niet als je stiekem uit je ooghoek kijkt
Op 1 of andere manier moet dit er toch ingeslopen zijn en succes hebben voor Charlie. Jullie zullen er waarschijnlijk op gereageerd hebben, of nog steeds.
De 1e tijd zal het krabben denk ik ook erger worden. Vergelijk het met een gokkast. Je gooit er geld in en er komt altijd iets uit (hij krabt en heeft steeds succes en krijgt aandacht)
Als er dan de 10e keer ineens niks uit komt...dan ga je het nog harder proberen (hij zal dus nog harder krabben omdat er toch altijd aandacht kwam )
Als er dan de 15e keer wel ineens weer veel geld uit komt dan is het dus een teken dat je gewoon flink moet doorzetten om succes te hebben ( zorg dus dat je die 15e 16e of welke keer dan ook GEEN aandacht geeft direct na dit gedrag, want dit zal het alleen maar erger maken!)
Uiteindelijk zul je misschien zelfs tegen de gokkast gaan schoppen, want er klopt iets niet! Er komt geen geld zoals altijd t geval was (hier kan jullie gaai even extreem gedrag gaan vertonen en nog veel erger krabben, of nog meer, om toch aandacht te krijgen, maar dat zijn vaak de laatste pogingen. Ga hier dus beslist niet op in!!!)
En dan is er de rust en de zekerheid dat het echt echt echt geen succes meer oplevert. Dit kan even duren, want hoe vaker hij wel succes had, hoelanger hij zal volhouden
Ik hoop dat je er iets aan hebt en misschien hebben anderen nog tips!
Veel succes! |
Zaterdag 7 Mei 2005 9:45 am |
|
|
|
|
Marjet
Ervaren vlieger
|
Teuntje doet dit ook wel eens. Gewoon aandachttrekkerij en in het begin -verbaasd- op gereageerd en dat is al genoeg. Nu negeren we het en zoals Tommy schrijft; zo is het precies. Komt wel weer goed, kost je ff wat 'zenuwen'  |
Zondag 8 Mei 2005 8:41 am |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Tsja, dat is het he? Je doet het soms helemaal niet bewust
Je reageert een paar keer verbaasd of toevallig op een bepaalde manier en er wordt meteen gebruik van gemaakt door die slimmerds
Holmf mailde me dat ze dit zouden proberen, ik hoop dat het ze niet te veel zenuwen gaat kosten
Maar Marjet? is het bij jullie nu helemaal over? en hoe lang heeft dat ongeveer geduurd? |
Zondag 8 Mei 2005 9:25 am |
|
|
|
|
Marjet
Ervaren vlieger
|
Wéken! Af en toe had ze nog een terugval of ze het zich nog ineens weer herinnerde (?). En je hoeft maar 1 x bezoek te hebben die er iets minder geroutineerd in zijn om papegaaien gedrag te negeren en je bent weer terug bij af...
Slimme donders zijn het en inderdaad érg goed in observeren hoe ze ons op de afstandsbediening kunnen zetten.  |
Zondag 8 Mei 2005 9:48 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:50 am
|
|
|
|
|
|