gedrags verandering

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
mh_1204
Kuikentje

gedrags verandering  Reageer met quote  

hallo,

lang geleden dat ik hier geweest ben,maar t is toch ff nodig.

onze tiko is de laatste tijd wat minder gezellig.
dwz dat tiko altijd wel heel erg naar mn vriendin toe trok,maar dat dat de laatste tijd wel veel erger geworden is.

vroeger waren wij dikke vrienden als mijn vriendin er niet was. ik heb vaak vroege dienst dus ben vroeg thuis en we gingen samen in de keuken dan al eten maken en fluiten en feestje bouwen! ging altijd helemaal goed!
was mn vriendin er wel dan was ik niet belangrijk meer maar alleen mn vriendin. tegenwoordig is het zelfs zo dat tiko als we met zn 2en zijn al naar me gromt en dreigt en van gezelligheid is al helemaal geen sprake. en laatst heeft hij me dan ook, toen hij op mijn schouder zat onderweg naar de keuken, dus ook vol in mn gezicht gebeten, zonder direkte aanleiding.

ik vermoed zelf dat hij mij op een of andere manier als concurrentie is gaan zien en dat mijn vriendin 'zijn' vrouwtje is. hij komt ook altijd met liefde zijn maaltijd bij haar deponeren.

mijn vraag is nu hoe ik dit gedrag kan doorbreken. wat moet ik doen/laten en wat moet mijn vriendin doen/laten. ik word niet gelukkig van een vogel die mij de hele tijd probeert te domineren Confused .

iemand ervaring en oplossingen hiervoor?
alvast bedankt.
Bericht Zondag 28 November 2010 4:57 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Het opgeven van voer wat hij dus doet bij je vriendin moet zij niet meer toestaan. Zodra Tico partnergedrag naar haar vertoond moet zij hem negeren.
Ook is het beter dat ze hem niet meer over de rug of buik, tussen de poten aait. Dat zijn de erogene zones van de papegaai Wink Enkel nog af en toe kroel als beloning

Verder zul jij met hem aan de slag moeten.
Op de schouder nemen niet meer doen. Behalve om gedragsreden is ook wat je zelf al hebt ondervonden, je gezicht zo dichtbij. Bij schrik of iets anders en ze bijten ben je gelijk gewond in je gezicht. (Ik hoop dat de schade een beetje meevalt Troosten )
Wanneer je met hem traint, doe dat dan in eerste instantie niet in de nabijheid van je vriendin. Maar lekker 1 op 1 met Tiko.

Heel veel succes
Bericht Zondag 28 November 2010 5:23 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik kijk net even in je dagboek. Hebben jullie Kaya ook nog?
Bericht Zondag 28 November 2010 5:24 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Helemaal eens met esjo: nog een tip, het is in het begin soms makkelijker als je vriendin iets meer afstand neemt tot de vogel en jou meer dingen laat doen (douchen, voeren, spelen en idd veel trainen)
Bericht Dinsdag 30 November 2010 1:15 pm
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

ervaring ja, oplossing ja en nee

Jojo vertoonde vroeger ontzettend partner gedrag naar mij. Rijden oop zijn stok als ik tegen hem praatte. Voer opgeven.
Maar ook agressief tegen alles wat maar aardig was tegen mij en te dicht in mijn buurt kwam.

Toen ik Giel leerde kennen, gaf hij aan dat hij wel wilde proberen maatjes te worden met Jojo.
dat vergde van mijn kant heel veel werk. In die zin,
Ik mocht niet meer kroelen. Ik heb een hele tijd geen 1 op 1 dingen met hem gedaan.
Ook als hij eten ophaalde dan negeerde ik dat en liep weg en ging even wat anders doen. om daarna weer terug te komen en hem te belonen voor het stoppen.

Ook eten geven wordt door hen gezien als affectie. Zeker als je het uit je hand geeft of nog erger uit je mond (heb ik ook gedaan Embarassed Embarassed )

Giel is 1 op 1 met hem gaan werken. opstappen en pootjes geven. Kusje op de kop.

Nu zijn we bijna 6 jaar samen en Jojo heeft er een maatje bij.
Ook heeft de komst van Keko ontzettend geholpen. Hierdoor werd hij wat meer gaai.
Bericht Woensdag 1 December 2010 7:20 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:51 am
  Berichten van afgelopen: