gedragsprobleem bij coco help!!!!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
coco&joyce
Kamikaze piloot

gedragsprobleem bij coco help!!!!  Reageer met quote  

coco is nu weer drie maanden bij me
en in het begin was het een scheetje
maar de laatste drie/vier weken is het een duiveltje geworden Crying or Very sad
hij luisterd niet meer naar mij of naar mn vriend
hij vreet aan het behang,gooit alle bodumbedekking uit de kooi
schreeuwt alsof ie gekeeld wordt als mn vriend alleen thuis is.
en als ie helemaal sjago is bijt ie zelfs mij Crying or Very sad
ik probeer er rekening mee te houden dat ie de 8 maanden daarvoor het niet makelijk heeft gehad en wie weet wat allemaal meegemaakt heeft,
maar af en toe kan ik hm wel achter het behang plakken Embarassed
nu denken mn vriend en ik dat ie het misschien doorheeft dat er straks wat gaat veranderen vanweg mn zwangerschap.
dit baart me veel zorgen want als ie nog zo doet als de kleine er eenmaal is wat moet ik dan doen,hm wegdoen zou mn hart breken.
hij heeft natuurlijk ook nog zn lieve smeltmomenten hoor Hartje
maar niet zoveel meer Sad
wie kan mij helpen????
Bericht Maandag 9 Februari 2009 1:46 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: gedragsprobleem bij coco help!!!!  Reageer met quote  

Jeetje Joyce, dat is echt rot.. Sad
Kan je proberen bepaalde dingen te vermijden? Zoals een plastic plaat onderin de kooi leggen ipv bodembedekking? (Heb ik ook, is heel gemakkelijk schoon te maken)
Heb je evt ergens anders plaats voor hem, waar hij niet aan het behang kan vreten?
Ik denk dat zijn geschreeuw te maken zou kunnen hebben met het feit dat jullie al enigszins geïrriteerd zijn.
Probeer duidelijke grenzen te stellen. Niet zomaar belonen maar alleen belonen als hij iets ECHT goed doet. (Lekkere dingen rantsoeneren tot die momenten)

Succes!!!
Bericht Maandag 9 Februari 2009 2:03 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

He bah, het ging zo mooi. Met de nadruk op ging Sad
Ik zou als ik jou was in de topics van Egwene mee lezen. Ze heeft ook veel problemen met Gogo en schreeuwen. Inmiddels heeeft ze een boekje gekocht (weet zo de titel niet meer) waar ook veel goede tips in staan.
Ik hoop echt dat jullie dit gedrag kunnen ombuigen.
Probeer bepaalde dingen te voorkomen. Zoals Sue zegt, een plaat op de bodem van de kooi zodat hij zijn snippers niet meer overal heen kan gooien. Een eindje van de muur af zodat hij niet meer bij het behang kan komen.
Schreeuwen negeren en wanneer hij wel even stil is belonen met aandacht.
't Zal niet eenvoudig zijn maar er zijn gelukkig nog een hoop opties om te proberen Troosten

Veel sterkte en succes.
Bericht Maandag 9 Februari 2009 2:14 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wilde nog eventjes zeggen dat voorkomen niet de béste manier is, maar in jouw geval denk ik wel. Tijdens de zwangerschap spelen hormonen gemene spelletjes met je, had ik begrepen van mensen om me heen. Dus vandaar mijn advies om zoveel mogelijk te vermijden. Sterkte.. Troosten
Bericht Maandag 9 Februari 2009 2:21 pm
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

bedankt voor de tips! Smile
zal eens gaan proberen
maar moet even afwachten nu
zie mn topic waarom nou toch Crying or Very sad
Bericht Maandag 9 Februari 2009 5:01 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Nee he, niet weer. Ik ga snel eventjes kijken..
Bericht Maandag 9 Februari 2009 5:31 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dat meen je niet Sad
Bericht Maandag 9 Februari 2009 6:05 pm
vlindertje
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Zou je er bij willen zetten waar je dat hebt neer gezet?

Alvast bedankt, het forum is zo groot dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet, en dan meerdere topics voor hetzelfde onderwerp is niet altijd overzichtelijk (doen er een heleboel forumleden dus niet speciaal aan jou gericht Wink ).

Een reactie zal ik daar dan plaatsen, anders is wat ik ga zeggen vast al weer achterhaald.

In ieder geval sterkte, stress tijdens een zwangerschap is niet fijn, je kiest voor je baby maar je wil ook loyaal zijn aan je vogel, die taakverdeling is niet altijd makkelijk.
Bericht Maandag 9 Februari 2009 7:36 pm
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

hier heb je de link vlindertje Smile

http://www.fluffies.org/nl/die.....11865.html
Bericht Maandag 9 Februari 2009 7:53 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Joyce, ik zie dat je al veel tips hebt gekregen, kan niet zo direct zeggen wat ik er zou aan toevoegen om eerlijk te zijn maar ik hoop dat de tips al kunnen helpen die gegeven zijn. Kijk heel zeker eens naar het topic van Egwene, desnoods haar ff mailen? Ben er zeker van dat ze je graag tips geeft waar ze kan. Troosten
Bericht Maandag 9 Februari 2009 9:39 pm
Pluisje
Vlieger

Reageer met quote  

Joyce, het zou kunnen dat het over seizoengebonden verandering van amazone gedrag gaat. Mango is nu ook veel luidruchtiger en wat meer opgewonden. Ik denk dat het waarschijnlijk lente in opkomst betekent (hormoontjes). Is Coco een mannetje? Bij mannetjes amazone kan het ook veel heftiger dan bij vrouwtjes zijn.
Bericht Maandag 9 Februari 2009 10:33 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
vlindertje
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Bedankt voor de link, ik ga het direct lezen! Smile
Bericht Dinsdag 10 Februari 2009 2:19 am
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Hallo Joyce,

Wat heb ik een problemen gehad met Gogo, een echt dieptepunt. En nu lees ik dit van jou..... ik wil je héél graag helpen! Gogo is met sprongen vooruit gegaan (in een week tijd van de grootste duivel naar de liefste schat) dat moet bij jou ook lukken!!!

Ik ga je andere topic even lezen en neem anders inderdaad even contact met me op via mail. Dat werkt waarschijnlijk makkelijker. Maar ik weet zeker dat het goed moet komen! Met Gogo zat ik ook op een punt dat ik niet wist of ik hem wel zou kunnen houden zo extreem als dat het was en hij gedraagd zich nu bijna als een engeltje. Het is nog net niet voorbeeldig.... Smile Dat moet bij jou ook lukken!
Bericht Dinsdag 10 Februari 2009 8:10 am
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

waar staat jou topic over de problemen?
kan hm nie vinden Sad

sue kan je mijn mailadres aan egwene doorsturen?
dank je wel Smile
Bericht Dinsdag 10 Februari 2009 1:10 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hier staat het Joyce: http://www.fluffies.org/nl/ama.....highlight=
Bericht Dinsdag 10 Februari 2009 1:15 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:51 am
  Berichten van afgelopen: