Mijne jaco is superlief en niet wild meer ik ben alle dagen thuis en ben altijd bij hem.Hij spreekt hij fluit en danst walsjes .Als ik zing met hem en in mijn handen klap .ik mag hem strelen op zijn hoofd op zijn pluimen onder de vleugels .!!!!!!!!!!!!!! Maar ik mag niet aan zijn poten komen of hem zeker niet oppakken.Dus conclusie ik kan met hem nooit gaan wandelen.Nieuw speelgoed of een stokje of iets anders dat nieuw is ,is hij doodsbang van .hij bijt niet behalve als ik aan zijn poten kom of borstkas.dus uit de kooi komt hij nooit want hij wil niet hij is er 1 x uitgekomen en overal is hij toen tegengevlogen .Ik moet hem soms wel negeren want hij heeft een balgedrag.
Daarmee bedoel ik dat hij zijn eten overgeeft voor mij te voederen dus daar zit een gedragsprobleem.Mss kunnen jullie mij wel helpen sinds kort wil hij precies ook geen nieuwe woordjes meer aanleren ????????,
Daarom zou ik wel momenteel hulp nodig hebben .Groetjes lus
Aha, opzich gaat t dus harstikke goed...maar een paar dingetjes moeten even flink geoefend worden
er staan hier meerdere topics met tips over vogels die bang zijn voor nieuwe dingen en ook over t leren opstappen. Als je ook nog t topic gaat lezen met de voorbeelden van de 5 stappen..dan kom je al een heel eind.
Zo, nu heb ik iig gereageerd en weet ik zeker dat ik dit topic niet mis. Als je er met de zoekfunctie niet uitkomt, of bij gedrag de betreffende topics niet kunt vinden, dan zal ik (of iemand anders?) ze wel linken en natuurlijk kunnen we je hier dan ook nog tips geven t Is alleen al laat en t is niet een kort verhaaltje dat ik nu even snel neer tieperdetiep
mijn grijsje is ook heel snel bang voor nieuw speelgoed...
sinds ik het speelgoed eerst een paar weken aan de buitenkant van de kooi hang voordat ik het in de kooi hang is hij er een stuk minder bang voor!! ik weet niet of het bij jou gaaitje zal helpe maar je kan het natuurlijk altijd proberen... en vooral felle kleuren speelgoed is hij bang voor..pas geleden kocht ik een schommel met wit touw rond de boog en zow een witte kalkstaaf als zitgedeeld(dus een helemaal witte schommel) en daar was hij totaal niet bang voor
Vrijdag 9 Maart 2007 9:19 am
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:51 am