Geelkuif of Witkuif kaketoe probleem vogels??

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
RJ Niehof
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ik heb op dit moment een rose kaketoe...en ik ben een beetje aan het orienteren...In de toekomst wil ik er misschien nog wel eentje bij. Vandaar..en dan is het handig om te horen hoe een vogel kan zijn en wat de ervaringen zijn van mensen die kaketoes hebben.
Bericht Maandag 12 Maart 2007 11:36 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
RJ Niehof
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Mijn roseetje is een schat van een beestje...en het zou zo mooi zijn als hij een maatje heeft...tenminste als het klikt.
Bericht Maandag 12 Maart 2007 11:37 pm
shirley86
Kuikentje

Reageer met quote  

Ook wij hebben alleen een geelkuif. In het begin heeeel veeel problemen gehad. Hele dagen schreeuwen en alleeen maar bijten. Maar na anderhalf jaar bijt hij niet meer en schreeuwd heeel zelden. Echt een schat van een beest.
Bericht Dinsdag 13 Maart 2007 5:59 pm
RJ Niehof
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Hoe heb je dat kunnen bereiken????
Bericht Dinsdag 13 Maart 2007 10:33 pm
Eefjuh de rooie
Kuikentje

Reageer met quote  

Vooral VEEEEL geduld hebben.

Hier haddenw e een tweedehands vern**kte oranjekuif in huis gehaald, schreeuwde, plukte, was helemaal compleet van de kaart.

Met veel liefde, en veel geduld, kom je al een heel eind!

We zijn een jaar verder, en hij schreeuwt bijna niet meer.

Waarom? Schreeuwen hier heeft geen effect: negeren die handel! Zodra je het op welke manier dan oook aandacht geeft, zullen ze het onthouden. Negatieve aandacht is ook aandacht, dus is schreeuwen een hele goeie manier om aandacht te krijgen.

Doek over de kooi heeft bij ons ook geholpen, het enige is dat hij mij echt niet mag zien als ik het doe, want dan ziet hij het toch nog als aandacht...
Bericht Woensdag 14 Maart 2007 2:40 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
RJ Niehof
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

bij ons roseetje merk ik dat ik hem beter kan negeren dan mijn vriend. Die reageert er soms nog wel eens op. Dan moet ik hem er nog wel eens op attenderen.....maar Diesel schreeuwt ook niet veel hoor. Wat hij doet is natuurlijk gedrag..een paar keer per dag even. Wel knap hoor dat je het hebt afgeleerd!!!!!!!
Bericht Woensdag 14 Maart 2007 11:07 pm
Marlies R
Vlieger

Reageer met quote  

Ik heb hier natuurlijk zowel een witkuif als een geelkuif zitten. Mijn ervaring met deze twee is dat de geelkuif over het algemene wat actiever en speelser is. De geelkuif die van een ex van mij is geweest was ook wat meer speelser en actiever. De witkuif is wat rustiger, en vooral een stuk knuffeliger.

Qua gedrag zijn ze niet makkelijk. Consequent zijn is hierin HET sleutelwoord. Niet de ene keer iets goed vinden en de andere keer niet ( als het niet leuk is) want dan heb je een probleem! Ik weet niet hoe oud je rose nu is? Maar als hij nog erg jong is, vergeet dan niet dat er ook nog een puberteit aan zit te komen! Van de meeste mensen die kaketoes hebben die zeggen dat alles hardstikke goed gaat en dat het allemaal wel mee valt zijn vaak allemaal mensen die kaketoes hebben onder de (zeg) drie jaar. Pas in de puberteit en wanneer ze geslachtsrijp worden, wordt het echt lastig.

Dat hebben wij hier vooral met de geelkuif heel er gemerkt. Toen werd het nog veel belangrijker om consequent te zijn, en duidelijk te maken welk gedrag wel en welk gedrag niet gewenst was. Ook nu nog blijft hij continu de grenzen opzoeken. Wat mag wel? Wat mag niet? Hoe ver kan ik gaan? Dat stopt nooit. En dat moet je wel willen!
Bericht Woensdag 14 Maart 2007 11:15 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
RJ Niehof
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

dus consequent is het sleutelwoord...ja daar had ik al veel over gelezen. Veranderen vogels sowieso in de pubertijd en als ze volwassen worden?????
Bericht Woensdag 14 Maart 2007 11:22 pm
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Je gaaitje gaat zeker veranderen.
Hou daar gewoon rekening mee,en waarschijnlijk merk e het ook wel op tijd.
Bericht Woensdag 14 Maart 2007 11:27 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:51 am
  Berichten van afgelopen: