gehuil/geschreeuw jonge lori

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
priscilll
Eitje

gehuil/geschreeuw jonge lori  Reageer met quote  

Hallo,

Mijn jonge lori van 9 weken oud huilt/ schreeuwt veel.
Hij is alleen maar stil als hij slaapt.
Ik weet dat het bekend is dat jonge lori's veel huilen/schreeuwen als ze met de hand worden op gevoed, vooral als ze alleen zijn.
In de natuur zijn het de ouders die het ze afleren, hoe kan ik dit afleren? Of gaat het vanzelf over als hij wat meer zelfstandig is?
Alvast bedankt!!!

Gr, Priscilla
Bericht Vrijdag 4 Juli 2008 11:14 am
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

je hebt het typische baby gedrag. dit kan wel even aanhouden. hij bedelt om eten. het gaat vanzelf over maar kan nogal erg op je zenuwen gaan werken. hier zal je gewoon doorheen moeten. schudden met de kooi of natspuiten met de plantenspuit is niet aan te raden en zelfs zeer slecht. hou het gewoon vol en als hij lekker zijn krop vol heeft gaat het huilen ook over. over een paar weekjes moet het in feite over zijn. je kan hem proberen te stimuleren alleen te eten en dan de pap af te breken door telkens minder te voeren. zodra hij door heeft dat hij alleen kan eten is het huilen ook over.
Bericht Vrijdag 4 Juli 2008 12:08 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi, ja, ik kan goed geloven dat het wel eens op je zenuwen kan werken maar als het dan toch van voorbijgaande aard is probeer dan misschien gewoon ff een walkman of zo op te zetten als het je TE erg stoort. Het is tenslotte een baby en die moet ook weer door die moeilijke periode waarin ie moet leren om zelfstandig te worden. Dus, bij een moment dat je het moeilijk krijgt zou ik gewoon ff de walkman of discman of Ipod of wat is er allemaal tegenwoord Laughing Laughing Laughing met je favoriete muziek ter hulp roepen, dan heb jijzelf een verzetje en hoe dan ook kan je kleine lieverd het ook niet echt helpen, tot binnenkort, dat hij zelfstandig wordt.
Even doorbijten dus. Troosten
Bericht Vrijdag 4 Juli 2008 1:16 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
priscilll
Eitje

Reageer met quote  

Bedankt voor de reacties!!! Veertje

Lori is wat dat betreft wel echt een vreetzakje.
Hij krijgt nu twee keer per dag pap met de spuit want alleen eten is nog niet echt een succes. Hij smeert alles eronder incl. zichzelf. Fruit eet hij al wel zelfstandig en dat gaat aardig goed.

Het is dan echt een kwestie van afwachten totdat hij zelfstandig is. Ach, en dat gehuil dat ben ik wel gewend, ken niet anders van hem.

Gr, Priscilla
Bericht Vrijdag 4 Juli 2008 2:22 pm
Shi-NaYne
Vlieger

Reageer met quote  

Heh. Ik ben bang dat je alvast kan beginnen met wennen aan alles er onder gesmeerd, gezien de bijzondere voedingsgewoonten van Loris. Ik zou bijna denken dat de nectar iets minder erg is dan wat er aan de andere kant uit komt Wink

Papegaaien en rommel zijn nou eenmaal synoniemen, en met vloeibare dingen maak je meer van dat geweldig zooitje Laughing
Bericht Zondag 6 Juli 2008 4:01 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
priscilll
Eitje

vervolg geschreeuw/gehuil lori  Reageer met quote  

Hoi hoi,

Lori is nu bijna 13 weken dus 4 weken verder sinds mijn laatste berichtje.
Het geschreeuw van lori is nu minder geworden. Hij schreeuw nu nog alleen maar als ik of iemand anders bij hem in de buurt komt en als hij zijn loripap/fruit krijgt.
Hij kan zichzelf goed vermaken en eet helemaal zelfstandig. Hij is nog steeds heel erg gulzig.
Kan dit een reden zijn dat hij nog steeds zo schreeuwd als hij een van ons ziet?
Wat ik ook heel er vervelend vind is dat lori heel leuk kan gaan spelen om maar een vb. te noemen is dat hij door de kooi rolt of op zijn rug ligt te spelen en dan denk ik kan ik ook maar zo met hem spelen alleen, als ik dan bij hem kom dan begint hij weer te schreeuwen.
Ik hoop dat dit ook weer een kwestie van afwachten is of is een slechte gewoonte die ik hem onbewust heb aangeleerd???

Groetjes, Priscilla
Bericht Vrijdag 1 Augustus 2008 12:24 pm
alexandraatje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

je hebt hem niks slechts aangeleerd maar ook babyvogels die bij de ouders zijn schreeuwen als de ouders in de buurt komen. dat is hun instinkt. gaat vanzelf over, heb geduld. hij is al een stuk zelfstandiger en dit is nog het laatste restje zal ik maar zeggen. je doet het goed hoor.
Bericht Vrijdag 1 Augustus 2008 1:52 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: vervolg geschreeuw/gehuil lori  Reageer met quote  

Ik denk dat dit een kwestie van tijd is hoor. Jongen krijgen in het wild vaak nog wat van hun ouders toegestopt, ze zijn met een bepaalde leeftijd niet ineens zelfstandig.
Houd ons aub op de hoogte! Very Happy
Bericht Zondag 3 Augustus 2008 8:41 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
priscilll
Eitje

Reageer met quote  

We zijn inmiddels alweer een paar weken verder en Lori schreeuwt nog steeds als ik hem aandacht geef of bij hem in de buurt kom.
Het nu zelf zo erg dat als ik weg loop of als ik de trap op of af ga dat hij mij heel hard gaat roepen.
Moet wel zeggen dat hij heel aanhankelijk is.(vooral bij mij)
Gaat deze laatste fase nog lang duren want op deze manier kan ik niet echt van hem genieten. Crying or Very sad

groetjes, Priscilla
Bericht Dinsdag 19 Augustus 2008 1:06 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

mmm dat klinkt niet zo leuk, zeker niet omdat hij nu al zulk gedrag vertoont...Geef m alleen aandacht als hij stil is en negeer geschreeuw. Misschien kun je het uit de kamer gaan langzaam opbouwen. Dus loop de kamer uit en kom meteen weer terug, iig zolang hij nog stil is. Ga terug en beloon. Bouw deze stukjes steeds iets uit, maar kom pas binnen als hij stil is.. Wink
Bericht Dinsdag 19 Augustus 2008 2:21 pm
alexandraatje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

oeps, dat is niet leuk. dat deed onze tommy ook endat heeft 1,5 jaar geduurd. maar kaketoes huilen langfer dat is ook weer zo. je zou eventueel je kweker kunnen vragen hoe lang babygedrag aabhoudt. dan weet je dat ook en welke trucjes je kunt lerenom dit te doorstaan en het huilen af te leren.
Bericht Dinsdag 19 Augustus 2008 4:26 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Vrijdag 5 September 2008 6:28 pm
  Berichten van afgelopen: