sorry voor de iets wat groffe titel maar ik kan het ff niet anders noemen.
jacky onze groenvleugel vertoonde vanavond wel heel erg xtreem menselijk heet gedrag.
hij/zij was zeer onderdanig , kroop compleet tegen ons aan en liet zich voor het eerst compleet op de rug leggen met het hoofd helemaal in onze nek en tegen ons aan duwend.
ze vond het zeer fijn om overal geaaid te worden en vooral boven de staart.
[
size=18]is dit normaal gedrag voor een ara?[/size]
het was heel fijn om te zien hoe lief en aanhankelijk ze was maar het was ook een beetje eng omdat we dat overdreven rustige aanhankelijke gedrag niet van haar of hem gewend zijn.
normaal is ze ook heel knuffelig maar ook een beetje bijterig)niet hard)
is dit alles normaal?
ze is bijna twee jaar
we weten niet of het een man of vrouw is .
groetjes anja en jeffrey
Is het normaal? Niet echt, maar het is vooral niet wenselijk...Een gaai die mensen echt als partner ziet (en dat gedrag doet me daar sterk aan denken) kan gefrustreerd raken omdat een mens niet op de avances in kan gaan...dit kan tot allerlei problemen leiden. Ik zou het dus proberen te beperken en niet strelen op de rug. Ik geloof trouwens dat op de rug liggen er niet perse mee te maken heeft, sommige ara's en andere soorten vinden het leuk om soms op de rug te liggen, en vogels paren ook niet liggend op de rug...
Donderdag 11 Juni 2009 9:32 pm
alexandraatje Kamikaze piloot
ara's liggen graag op hun rug en laten zich dan heel graag kroelen. ik denk dat jou ara in de pubertijd zit en de hormonen een beetje opspelen. knuffelen mag dus, maar niet op de bepaalde erogene plekken zoals rug, tussen de vleugels en onder de staart.
op de rug liggen mag wel en met je kroelen.
Vrijdag 12 Juni 2009 7:18 am
Sue Moderator
Als het knuffelen dit soort reacties te weeg brengt zou ik het knuffelen eventjes minimaliseren. Ik weet niet hoe het bij ara's zit maar Iago had destijds een verwijde cloaca omdat hij de hele tijd zo hitsig was. Niet echt leuk en ik stimuleerde hem nauwelijks.
Dat hitsige gedrag kan trouwens ook plukken als gevolg hebben. Probeer 'm maar af te leiden.
Vrijdag 12 Juni 2009 8:01 am
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:52 am