gelijk even een vraag

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
dazzle
Eitje

gelijk even een vraag  Reageer met quote  

ik val gelijk hier na het voorstellen maar met de deur in huis.
ik heb sinds twee dagen een kruising witkuif-molukken kakatoe.
als in niet in zijn zichtsveld ben gaat hij vreselijk krijsen .
zo hard dat negeren geen optie is omdat hij ook met de deuren dicht *(als hij binnen is)
bijna aan het eind van de straat te horen is.
buiten heeft hij een ren van vier en een half bij twee meter dus zou zich prima moeten kunnen veramaken maar ook daar is het hetzelfde verhaal .
plantenspuit heb ik ook geprobeert maar daar was hij al snel achter hij zit dus gewoon op reactie van mij te wachten want zodra ik naar buiten kom rent hij heel snel het binnen hok in zodat ik er met de spuit niet bioj kan om vervolgens weer overnieuw te beginnen als hij mij niet ziet.
verder is het gewoon een kroelkip die het liefst hele dagen op je schoot zit maarja ook ik moet wel eens weg en dit bezorgt wel overlast voor de buren.
heeft er iemand nog tips voor mij?
als hij savonds in de kamer is terug in zijn kooi begint hij ook maar dan gaat er een laken overheen en gaat hij slapen tot nu toe.
Bericht Dinsdag 11 Oktober 2005 11:20 am
 Gebruikers profiel bekijken  
Seertje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Btje kaketoe eigen....Esje heeft hier ook last van....
Bericht Dinsdag 11 Oktober 2005 11:24 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Hoi Dazzle Smile
Hoe oud is je kaketoe? Ik hoop dat je je bewust bent van het feit dat een kaketoe opzich al niet makkelijk is, maar de soort die jij hebt is helemaal lastig tevreden te houden.

Ik probeer je niet bang te maken, maar het is wel belangrijk om dit te weten Wink
Bericht Dinsdag 11 Oktober 2005 12:05 pm
dazzle
Eitje

Reageer met quote  

hij is acht jaar oud en verder een hele lieve vogel een echte knuffelkont.
en als dit schreeuwen maar even een paar keer op een dag zou zijn was het niet zo erg maar hij schreeuwt net zolang totdat hij mij weer ziet.
zelfs zo erg dat ze hem als hij binnenzit en alle deuren hier dicht zijn aan het einde van de straat kunnen horen.
Bericht Dinsdag 11 Oktober 2005 12:39 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Oei, dat is dus de leeftijd dat ze vaak minder geschikt worden voor in huis.
Maar jij hebt ervaring met een ara en een grijsje he? Misschien gaat het je wel lukken Wink

Dat knuffelige zou juist vaak voor problemen zorgen heb ik gelezen.Ze worden daadoor zo aanhankelijk en klitterig dat ze ALTIJD bij je willen zijn. Zo niet? dan schreeuwen ze, plukken ze en weet ik wat Sad

Ik heb zelf geen ervaring met kaketoes hoor, maar wil er door wat ik er over weet ook geen hebben. Zeker geen witkuif of molukken Embarassed

Gatsie, wat lullig om dit hier te typen Sad Ik hoop dat je je heel erg gaat verdiepen in kaketoes en dat het je lukt om alles op regel te krijgen. Je zult er je handen vol aan hebben, maar t is wel een uitdaging Wink . t geluid gaat waarschijnlijk door merg en been he? Sad

Tsja, consequent zijn, de 5 stappen, afleiden, negeren enzo...zou dat hier genoeg zijn? Ik denk uiteindelijk misschien wel Smile Heeft hij de rest van zn leven bij 1 andere baas gewoond? En was hij handopfok? Dit gebeurd helaas zo vaak met deze vogels...ze zijn geweldig en lief tot ze volwassen zijn en dan trekken mensen hun handen eraf omdat ze niet zo geschikt zijn voor in huis Sad

Je moet voor jezelf bepalen of jij degene bent die dit trekt...die dit kan oplossen, het lijkt mij heel moeilijk, maar als je het doet en het lukt, dan is dat wel geweldig mooi!

Heb je al eens op buitenlandse sites gezocht? Daar is echt veel te vinden over probleem gedrag bij kaketoes Smile
Bericht Dinsdag 11 Oktober 2005 1:35 pm
dazzle
Eitje

Reageer met quote  

nee ik ben in een paar weken de derde eigenaar tommy en weet ook niet wat er hiervoor is voorgevallen .
echt negeren is hier geen optie omdat ik ook met buren zit en zelfs met de deuren dicht hoor je hem dan nog op de parkeerplaats. en nu zit ie lekker buiten in een hele grote ren waar hij kan klimmen enz. maar ook daar doet hij het als ik zelf in de tuin ga zitten is hij gewoon stil zolang hij mij maar kan zien
Bericht Dinsdag 11 Oktober 2005 1:45 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Hoe reageert ie op je andere vogels?
Want hij wil duidelijk niet alleen zijn Sad
Ik weet niet hoor, maar als hij 1 van je andere gaaien leuk genoeg vindt...zou die dan niet zn verlangen naar een vriend kunnen opvangen?
Moet ie wel vriendelijk zijn natuurlijk, want ze kunnen ook zo agresief worden geloof ik...zo erg dat ze zelfs hun eigen partner te grazen nemen Confused

3e baas in een paar weken? Shocked Dat zal ook niet zomaar zijn lijkt me Confused Pfffff ik zou echt willen dat ik een oplossing wist te bedenken. Misschien 1 van de kaketoe mensen hier? Al weet ik dat ook die de witkuif en de molukken erg lastig vinden.

Hopenlijk krijg je geen last met de buren, want ze produceren nogal een geluid he? Shocked Sorry, ik kan echt niet veel anders voor je betekenen dan de adviezen die ik over andere gaaitjes zou geven en heeeelll hard voor je duimen dat het anders wordt Embarassed

Joehoeeeeeeee...jongens? Denken jullie dat Hooimeijer hier een oplossing voor weet????? Ik geloof dat hij dit ook lastige vogels vindt he? maar zou het de moeite waard zijn om hem om raad te vragen?

Dazzle, weet je wie hooimeijer is? Dat is een vogelarts in Meppel, gespecialiceerd in gedrag en gedrags problemen bij papegaaien. Wie weet kan hij je helpen. Hij weet wel ERG veel Wink
Bericht Dinsdag 11 Oktober 2005 2:01 pm
esje
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

o jee jij hebt het nog erger dan ik getroffen. en tja molukken kaketoe's staan er inderdaad om bekend dat ze lastige huiskaketoe's zijn.
ik weet ook niet hoe je dit op moet lossen, bij mij ligt het probleem op een iets ander vlak.
tigo (kruising geelkuif en goffini) zeurt/zeurde namelijk nogal veel wanneer wij op de bank gaan zitten. nu ik hem eten geef voordat wij gaan eten is het al een stuk minder. maar bij jou is het dus zo dat als hij je niet ziet hij begint (tigo is juist helemaal stil wanneer hij ons niet ziet, op de ochtend als we wakker worden en 's avonds als we naar bed gaan na dan)

hmm ik weet ook niet hoe je dit kunt oplossen.
misschien toch wat oefenen. door steeds even weg te gaan uit zijn gezichtsveld en dat opbouwend doen en heel blij reageren zodra hij stil is. (negeren hielp niet echt he) lastig.

ik hoop voor jou dat het ook beter zal gaan worden. en misschien inderdaad wat minder gaan knuffelen met hem. ik begin dat nu bij tigo ook te doen ik laat hem ff bij mij en dan moet hij weer op zijn kooi of even gaan vliegen.

veel succes ook

groetjes
esther
Bericht Dinsdag 11 Oktober 2005 2:03 pm
dazzle
Eitje

Reageer met quote  

hij staat hier naast de ara maar kijkt er niet naar om hij ziet alleen maar mij of iemand anders maakt hem niet zoveel uit als hij maar mensen om zich heen heeft
Bericht Dinsdag 11 Oktober 2005 3:15 pm
dazzle
Eitje

Reageer met quote  

hij gaat vanavond terug naar de vorige eigenaar het gaat hier echt niet meer heb al 5 boze buren aan de deur gehad.
heb inmiddels per toeval ook de 4e eigenaar gesproken en die heeft hem vooor dezelfde reden weggedaan.helaas maar heb geen andere oplossing heb hier nog meer papagaaien en wil geen problemen met de buurt.
hoop dat jullie dit begrijpen.
Bericht Woensdag 12 Oktober 2005 5:18 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Dazzle, ik denk dat dit echt heel verstandig is Wink
Er zijn niet veel gaaitjes waarbij ik dat zou zeggen, maar dit is gewoon erg moeilijk en zeerrrrrrrrr luiruchtig. Ik geef je dus groot gelijk.

Hopenlijk komt hij toch nog ergens terecht waar hij wel op zn plek is, al denk ik niet dat dat bij iemand in huis is. Arme vogel, want ik denk dat hij dat wel zou willen, maar wie o wie kan ooit de aandacht geven die hij vraagt Sad Jammer hoor Sad eigenlijk zouden ze dit soort vogels niet meer als huisdier moeten verkopen, dat voorkomt veel ellende voor de dieren en de baasjes.

Hopenblijk keert de rust snel terug en heb je geen buren ruzies Smile
Veel sterkte hoor, want het lijkt me gevoelsmatig toch ook best moeilijk en dubbel om tot deze beslissing te komen .
Bericht Woensdag 12 Oktober 2005 6:48 pm
dazzle
Eitje

Reageer met quote  

bedankt tommy tenminste nog iemand die mij begrijpt krijg op een andere site alleen maar commentaar omdat ik hem terug heb gebracht .
en jij begrijpt het tenminste thkxx
Bericht Woensdag 12 Oktober 2005 8:13 pm
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

hallo
Ik begrijp je ook hoor.
Het is al moeilijk genoeg om een vogel weg te doen en als je dan ook nog commentaar krijgt.
als het neit gaat gaat het niet.
En je hebt zelf ook andere papagaaien dus je weet echt wel waar je mee bezig bent.
groetjes karin
Bericht Woensdag 12 Oktober 2005 8:27 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ik zag die reacties toevallig dazzle Wink Trek je er niks van aan hoor, want degene die hem anders wel even in huis kon nemen om hem op te voeden is goed op de hoogte van de problemen met deze vogels, maar zit geloof ik ook niet in de situatie waarin dit opgelost kan worden.
Op weer een ander forum heeft hij zn mening over "iedere vogel is op te voeden" voorzichtig bijgesteld door de molukken en de witkuif Wink

Ze kunnen wel mooi zeggen "arme vogel" en dat is misschien ook wel zo, maar daar ben jij oorspronkelijk niet de oorzaak van. Oke...in principe had je je er misschien meer in moeten verdiepen voor de aanschaf? Rolling Eyes maar je hebt je best gedaan en misschien had je nog meer kunnen doen, maar je omgeving moet er ook maar geschikt voor zijn . Burenruzies of overspannen baasjes en andere gaaien schiet ook niet op Sad

Trouwens had je hem nog maar pas en ik denk echt dat je vervelende problemen hebt voorkomen door deze stap. Het enige dat we kunnen doen is wensen dat hij een goede geschikte plek vindt, een plek waar alles ideaal is. En jij weet nu dat deze vogels niet echt geschikt zijn voor in huis...harde les en verdrietig genoeg, ook voor jullie Crying or Very sad

Nee hoor, ik geef je groot gelijk! Het is makkelijk praten als je er zelf niet in zit, maar jullie zaten dat wel. Nogmaals veel sterkte en ik hoop dat jullie veel plezier beleven aan de andere 2 Wink Blijf je nog wel hier op het forum? Vinden we gezellig hoor! Smile
Bericht Woensdag 12 Oktober 2005 8:28 pm
dazzle
Eitje

Reageer met quote  

bedankt ja ik blijf hier gewoon hoor
vindt het wel gezellig.
n ja tis inderdaad makkelijk reageren van mensen die hem niet in huis hebben gehad kijk mijn ara geeft ook wel eens een brul een paar keer op een dag maar dat is maar even en ik ben echt niet iemand die iets snel de deur uit doet maar dit kon echt niet.
Bericht Woensdag 12 Oktober 2005 8:36 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:52 am
  Berichten van afgelopen: