|
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
| Geluiden die wij niet horen en de gaaitjes wel... |
|
|
Zoals jullie weten heb ik met Gogo heel wat gegil moeten doorstaan. Op het moment is het een schat van een vogel. Maar.....als de buurvrouw thuis is gilt Gogo weer.
We hebben het eens in de gaten gehouden en opvallend is dat hij alleen gilt als de buurvrouw thuis is. Als ze er niet is is Gogo lekker rustig en ontspannen. Ik heb al een keer verteld dat de buurvrouw piept tegen haar honden en Gogo daar op reageert. Daarom hebben wij een radio aangedaan maar dit helpt niet genoeg.
Wij vermoeden dat zij iets doet wat wij niet kunnen horen, maar Gogo hoort het wel.
Zijn we bij jullie dingen bekend zoals b.v. een hondenfluitje dat wij als mensen niet kunnen horen maar een vogel wel?
We hebben de buurvrouw aangegeven dat Gogo zo gaat gillen (en dus overstuur raakt) van haar gepiep, alleen geeft zij aan dat haar dochterje van 9 maanden dit doet ...en tja...daar kunnen we dus niets aan doen.
Wij wachten met spanning jullie antwoord af...hopelijk kan iemand ons op de goede weg helpen. |
Dinsdag 14 April 2009 6:58 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Toen ik het begon te lezen en las van die honden was inderdaad mijn eerste idee dat het misschien een hondenfluitje kon zijn maar een kind van 9 maanden?????? Geen idee eigenlijk maar blijkbaar is die vrouw ook niet echt van plan om alles te vertellen zo blijkt.  |
Dinsdag 14 April 2009 8:29 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Ik ben er zeker van dat ze dingen horen die wij niet horen. Ze hebben zo'n goed ontwikkeld gehoor. (Zicht is trouwens ook fantastisch! Leuk ook om roofvogels te spotten met je vogels!)
Ik weet niet wat je hier tegen kan doen. Je kan (vind ik) moeilijk dingen in je huis laten waarvan anderen eigenlijk geen last hebben. Al kan ik me voorstellen dat jullie er helemaal gefrustreerd worden van een gillende Gogo.
Is er geen andere ruimte waar Gogo kan staan? Minder dicht bij de muur? |
Dinsdag 14 April 2009 8:33 pm |
|
|
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Het kleine buurmeisje is het ook zeker niet. Ze, de buurvrouw piept, dat zagen we ook aan haar gezicht toen we er iets van zeiden. Alleen bleef ze zelf volhouden dat de kleine meid zo hoog kon gillen.
We horen echter zelf niet altijd haar gepiep terwijl Gogo wel duidelijk van slag is, dus we vragen ons af welk geluid hem dan zo van slag kan maken.
Het lijkt duidelijk van de buren af te komen omdat, als zij niet thuis zijn en wij wel, Gogo rustig is. Daarnaast zegt ze zelf steeds ongevraagd dat Gogo zo gilt als we weg zijn, een half uurtje maar zegt ze, maar we kunnen dat natuurlijk niet controleren. Wel is het zo dat als we thuis komen, de vogels allemaal rustig zijn, ongeacht hoe lang we weg zijn gebleven. |
Dinsdag 14 April 2009 8:38 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Kan je misschien eens een camera of zo verdekt opstellen om het geluid (al dan niet ) op te nemen als jullie er niet zijn? Misschien hoor je ook iets wat zij doet? |
Dinsdag 14 April 2009 8:57 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Dat is misschien wel een idee? Een camera opstellen? Maar ik betwijfel of de camera dit geluid kan opnemen??
Staat Gogo dicht tegen de muur aan? (Waar jullie huis aan dat van de buren grenst?) |
Woensdag 15 April 2009 7:23 am |
|
|
|
|
Cosch
Ervaren vlieger
Wel slim bedacht dat het zoiets zou kunnen zijn. Kun je zien hoe goed het is om je vogel te observeren.
Ik vraag me alleen af waarom een volwassen vrouw zo hoog zou piepen.
Je hebt soms ook van die apparaatjes die een onhoorbaar geluid uitstoten voor het verdrijven van ongedierte of katten ofzo. Maar ja aan de andere kant zou hij dan de hele dag gek moeten worden en niet alleen als de buurvrouw thuis is.
Ik zou ook es proberen om de vogel te verplaatsen.
Succes met uitvinden wat het nou is.
Gr Corina |
Woensdag 15 April 2009 7:33 am |
|
|
vlindertje
Ervaren vlieger
Of misschien luisterd ze naar muziek waar tonen in zitten die Gogo irriteren. Dat piepen begrijp ik niet zo, want dat kan nooit de hele dag duren. Bedoel je met piepen fluiten? Sommige mensen hebben ook cd's voor hun katten of honden voor wanneer ze zelf weg zijn, misschien hoort Gogo dat en vindt hij dat fijn, als ze thuiskomt en de cd uitzet is hij daar dan misschien boos over.  |
Woensdag 15 April 2009 7:50 am |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
|
|
|
Ik zal even al jullie vragen beantwoorden om nog meer duidelijheid te geven (dank jullie wel voor het actieve meedenken!)
Het piepen bedoel ik: heel hoog enthousiast 'praten' tegen de honden en tegen haar dochterje. Met een hoge stem dus. En dan hard...
Gogo staat niet tegen de muur van de buren, maar juist zo ver mogelijk er vanaf.
Hij (Gogo) is dus alleen zo druk en onrustig en gillerig als de buurvrouw thuis is. Als de buurman alleen thuis is, is er niets aan de hand, nu is er een poetsvrouw bij hun en is hij ook stil en lekker aan het spelen. Zijn ze er helemaal niet, is er ook niets aan de hand met Gogo.
Wij hebben standaard de radio aan om geluiden van buitenaf al af te dempen. Dit als we ze 's morgens eten hebben gegeven totdat we 's avonds ze een lampje geven (na half 8 ongeveer) om ze meer rust te geven.
Na 7 uur is Gogo sowieso rustig, maar dan is mijn buurmeisje naar bed en wil de buurvrouw natuurlijk niet meer dat Gogo gilt, want dan kan het meisje niet slapen.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat een camera helpt. Wij horen namelijk zelf ook niet heel veel. Maar opvallend is gewoon de optelsom van
Buurvrouw thuis: Gogo gilt en is onrustig
Buurvrouw niet thuis (verder alles hetzelfde): Gogo is lekker rustig
Maandag kwam de buurvrouw even bij ons. Normaal kan Gogo dat niets schelen. Hij zat lekker beneden op de boom. Nu kwam de buurvrouw, GOgo van de boom. Ik hem laten opstappen. Vliegt van mij weg. Hij wilde niet bij mij rustig zitten of op de boom. Dat was ook een nieuwe ontwikkeling.....
Ik heb gewoon geen idee wat ze doet, maar als je alles optelt zoals ik hierboven beschreef, is het wel érg toevallig allemaal.... |
Woensdag 15 April 2009 9:50 am |
|
|
|
|
esjo
Moderator

je hebt mail  |
Woensdag 15 April 2009 10:30 am |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
het lijkt alsof jou buurvrouw iets negatiefs over zich heeft dat GOGO aanvoelt. zij straalt het uit. anders zou hij niet van je wegvliegen als zij daar komt. kan het zijn dat zij tijdens jullie afwezigheid op jullie terrein komt of zo en iets doet? is maar een vraag hoor, maar vogels voelen heel goed aan of iemand goed of niet goed is.  |
Woensdag 15 April 2009 10:46 am |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Alexandraatje...daar zeg je iets heel zinnigs!
Ze is wel erg veranderd en wij zijn niet blij met de verandering. Ik kan niet aangeven wat ze dan precies doet, maar er is inderdaad wel iets waar wij de vinger niet op kunnen leggen.
Het kan zijn dat Gogo het al aanvoelt als ze haar eigen huis binnenkomt. Dat kun je goed horen. Ook als ze natuurlijk in haar huis aan het rondlopen en rommelen is, kun je dat wel horen. Misschien voelt hij dan inderdaad iets negatiefs....
Ik denk inderdaad dat er wel een belangrijk iets kan liggen, ja.
Esjo, ik mail je straks nog terug... |
Woensdag 15 April 2009 7:24 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Heel erg enthousiast en hoog praten vinden vogels normaal gesproken wel leuk. Ze worden er wel vaak lekker druk van.
Vreemd dat Gogo er vandoor ging bij de buurvrouw maar ik denk niet dat dat iets hoeft te beteken hoor. Het kan ook gewoon zijn dat hij zijn dag niet had? Of zeg ik dan hele rare dingen? |
Donderdag 16 April 2009 5:45 pm |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
|
|
|
Even een update:
Zaterdagavond hebben we Gogo op een andere plek in de kamer gezet die meer prikkelarm is zodat hij minder snel overprikkeld kan raken. Zondag hebben we uitgebreid de kooien gepoetst (ook onder de douche met de kooi..niet wijzelf, alleen de kooi). Dat was veel gerommel waar hij meestal wel op reageerd. Nu bleef hij heel zoetjes alles in de gaten houden.
Toen kwam de buurvrouw in actie. Ik heb het even bijgehouden en ze heeft 1,5 uur achter elkaar lopen 'piepen' tegen haar dochtertje. Eerst op de douche drie kwartier en die douche zit aan de muur van de vogelkamer. Daarna op het slaapkamertje van het meisje nog een kwartier. Toen werd ik zelf helemaal geïrriteerd van die geluiden dat ik besloot te pauzeren met het hokken poetsen en even een kopje koffie te gaan drinken. Gogo mee naar beneden om lekker even op de boom te kunnen spelen.
Buurvrouw naar beneden en in de keuken lopen 'piepen'. de keuken grenst aan onze woonkamer waar wij dus zaten. Waren we nog niet ontsnapt aan het irritante geluid.
Maar het mooiste was: Gogo gaf geen kik! Hij was zo knap!! Ook vanmorgen is hij heel lief rustig (naja, wel druk aan het spelen) maar zonder geluid.
Het leek gisteren net of de buurvrouw het zo lang deed, omdat Gogo niet reageerde wat hij normaal wel altijd deed. Ik kreeg daardoor wel dit gevoel!!
De prikkelarme plaats lijkt dus te helpen voor hem. |
Maandag 20 April 2009 9:36 am |
|
|
esjo
Moderator

En weer een stap verder  |
Maandag 20 April 2009 9:43 am |
|
|
|
|