gerdags problemen

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
maartje en nelis
Beginnende vlieger

gerdags problemen  Reageer met quote  

Ik heb echt een brandende vraag,

In heel veel boekjes lees ik dat wanneer een papegaai hoger zit dan dat jij bent dat hij/zij dan een dominante positie inneemt. Ik heb het niet alleen gelezen, maar ook gehoord.
En wanneer een papegaai hoger zo zitten is het een onzekere papegaai die veel gedrags problemen heeft.
Ik probeer daarom altijd nelis lager te houden dan dat ik ben en hij mag daarom ook nooit op me schouders.
Maar ik vraag me nou echt af of dat nou echt voor gedrags problemen zorgt. Want ik heb heel veel dagboeken gezien met heel veel foto's en daar zitten jullie gaaitjes soms hoger dan jullie of op de schouder, noem het maar op. Maar volgens mij hebben jullie geen gaaitjes met een heus gedrags probleem.

Hoe denken julie daar dus over???
Of is het per soort verschillend????
Ik begrijp er namelijk werkelijk niks meer van? Embarassed Laughing Confused

Groetjes
Bericht Zondag 15 Oktober 2006 11:51 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
MarloesGetkate
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Tja ik denk dat het vooral aan de vogel ligt.
Bob zit bij mij meestal op de schouder. Hij is maar een klein vogeltje en kan dan lekker tegen mij aan zitten en dan gaan we samen gezellig babbelen en knuffelen. Hij bijt mij ook nooit in mijn gezicht ofzo. Deed hij dat wel dan zou het snel afgelopen zijn.
Emma is er een met een dikke gebruiksaanwijzing. Als mevrouw haar zin niet krijgt begint ze meteen te mopperen. Daarom houd ik haar altijd op mijn arm/knie/buik etc. Alleen als we samen aan de wandel zijn door het huis zit ze op mijn schouders. Ze doet ook niets, maar toch vind ik het prettiger om haar gewoonlijk lager te houden.
Bericht Zondag 15 Oktober 2006 11:55 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Het zal ook aan het gaaitje zelf liggen!!!

Zelf ben ik er eigenlijk geen voorstander om je gaaitje hoger te laten zitten. Laat het hier bij Pipo en Kluk-kluk,toch wel toe.
Daarbij moet ik wel zeggen,dat ze goed blijven luisteren.
Coco is veel te nerveus om op mijn schouder te zitten,maar als ie hoog in de klimboom zit,stapt ie ook vrij goed op,hij wil nog wel eens bijten,maar ik geef niet op en dat weet ie ondertussen heel goed.

Jip,bijv. die heb ik liever niet hoog zitten. Bij haar is dat echt goed te merken in haar gedrag!!!

Ik denk dat het gewoon een kwestie van uitproberen is,maar hou er rekening mee,dat dat mss. een snauw in je gezicht kan geven.Als ie het goed blijft doen,kun je het gewoon toelaten. zo niet,zul je hem laag moeten houden!!!
Bericht Zondag 15 Oktober 2006 12:02 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
maartje en nelis
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

als Nelis op de kooi is geklomen stapt hij altijd weer netjes op en dit geld ook als hij toch op mijn schouder beland is. Bij mijn vriend zit hij het liefst lekker in de nek te kroellen maar hij gaat er dus ook altijd weer netjes af. Dit hoeft dus niet erg te zijn??? Want we halen hem dan altijd weer weg terwijl hij daar zograag zit. Dus als het niet erg is laat ik hem liever zitten.

Maar hoe zit het dan met de gaaitjes die bijvoorbeeld op de kast gaan zitten enzo???
Bericht Zondag 15 Oktober 2006 12:10 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Zolang ze netjes opstappen,denk ik dat er niks aan de hand is!!!
Als ze agressief gedrag gaan vertonen,lijkt het me toch slim om ze te kortwieken,zodat ze die hoogtes niet kunnen bereiken.
Bericht Zondag 15 Oktober 2006 12:33 pm
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ligt aan je gaai eigenlijk,
Van mij mogen allemaal op de schouder,
Ziya is de enigste die echt hard bijt, die laat ik bijna niet op mijn schouder,
Maar het ligt dus aan de vogel,
Bericht Zondag 15 Oktober 2006 3:19 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Hier mogen ze alleen op mn schouder als ik ze er zelf op zet en ze zonder gemiep weer opstappen als ik ze eraf wil halen. En dat telt ook voor hoge plaatsen. Gelukkig komen ze allemaal als ik ze roep en blijven ze zich keurig gedragen...dus ik zie geen probleem. Zodra ik ook maar enigsinds merk dat 1 onzekerder of vervelender wordt...dan gaat hij direct omlaag en gaan we extra trainen zodat ze normaal luisteren.
Bericht Zondag 15 Oktober 2006 4:29 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:52 am
  Berichten van afgelopen: