|
|
|
Tommy
Moderator

| gewiekt en toch ineens vliegen |
|
|
Ik wil weer even een kleine waarschuwing plaatsen . Tommy is gewiekt...en hoewel er maar 2 pennen een klein eindje uitstaken (aan iedere vleugel 1) Vloog hij gister zomaar 20 meter ver Hij schrok van iets dat in de grasmaaier kwam en vloog ineens om huis naar voren, waar hij op de stoep landde.
Blijkbaar worden ze toch steeds sterker en moet je HEEL goed in de gaten houden hoe goed ze vliegen. Ik deed dat al omdat ik al eerder zo'n ervaring had, maar in een schrikreactie kunnen ze toch nog meer dan je denkt en dan ze lieten zien bij t testen in huis. Ik heb hem inmiddels verder (meer pennen) en korter gewiekt en hoop dit soort acties zo te voorkomen, maar wilde t jullie toch even laten weten. Pas aub goed op, ook met gewiekte vogels!!!!
Was trouwens onvoorstelbaar om te zien hoe goed hij vloog en hoe goed hij kon sturen..hij kon niet echt hoogte maken, maar draaide keurig tussen de auto en een struik door en wist precies wat hij deed. Kon echt merken dat ik daar regelmatig met hem langs kom
Ik geloof niet dat hij echt helemaal weg had kunnen vliegen, maar je wilt niet graag dat je dier op een onbekende plek in een boom terecht komt , onder een auto, of uit t zicht verdwijnt.
En dan nog iets... Ik vertel Tommy , als we gaan wandelen of fietsen, keer op keer waar alles is. Hier is de kerk, daar is ons huis, hier gaan we de bocht om etc etc Zou zo iets nou helpen als hij wel kwijt was geraakt? Dat is nml de reden dat ik t doe....al ziet het er vanuit de lucht vast anders uit Doen jullie zoiets ook?  |
Vrijdag 18 Mei 2007 1:05 pm |
|
|
Ziya
Moderator

Ik doe het niet, maar mischien wel een goed idee toch?
Pico vloog ook een keer zo'n 15 meter weg! hij schrok toen ook,
Hij knalde tegen de raam paar huizen verder op, ze dachten dat het een duif was.. gelukkig had ie niks!
Is zeker uitkijken dat het niet weer gebeurt |
Vrijdag 18 Mei 2007 2:03 pm |
|
|
Danny
Moderator

Poeh,is toch wel ff schrikken.
Zelf hebben dat toen met Pipo meegemaakt op de brunssumerheide,maar ze wist na de landing ook niet hoe ze snel ze terug moest komen.  |
Vrijdag 18 Mei 2007 2:59 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Jeetje, wat een schrik!!! gelukkig is alles goed afgelopen....bedankt voor de waarschuwing....  |
Vrijdag 18 Mei 2007 7:52 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Re: gewiekt en toch ineens vliegen |
|
|
Jeeetje wat een schrik zeg! Ben blij dat 'ie er nog is!!
Zal ze morgen ook weer eens testen en knippen. Ben een beetje laks.. (Iago heeft nu twee veren die weer zijn aangegroeid)
Hmmm het is op zich wel een idee om 'm zo uit te leggen hoe je wandelt.. 't Is eerlijk gezegd nog niet in me op gekomen..  |
Vrijdag 18 Mei 2007 9:29 pm |
|
|
Pluisje
Vlieger
Echt een terechte waarschuwing, Tommy.
Ik heb ook veel verhalen gelezen van vogels die goed waren gewiekt en binnen nooit vlogen. En opeens
met schrik en de wind erbij buiten opeens weg vlogen
Mijn kippies zijn buiten altijd met tuigjes, he. Maar ik vertel ze ook altijd wat we aan het doen zijn
en waar we gaan en wat we zien  |
Zaterdag 19 Mei 2007 12:16 am |
|
|
|
|
Marlies R
Vlieger
|
Ja, ze kunnen vaak meer dan je denkt... Tweety vliegt bij wijze van spreken ook de halve wereld rond met anderhalve veer, dus die controleer ik echt elke keer voor we naar buiten gaan, en als er dan ook maar het minste uitsteekt gaat dat eraf. Ferdie kan ongekortwiekt al amper vliegen dus daar is het iets minder kritisch bij Maar in een schrikmoment zetten ze alle kracht in die ze hebben..... |
Zaterdag 19 Mei 2007 7:05 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Is Tweet ook zo lekker gebouwd om te vliegen? Sommige gaaien hebben d'r sneller last van dan andere. Zazu vliegt ook heel snel. Op de wandeldag van Hooi had hij meen ik, 9 pennen geknipt en toen kwam hij best ver! Ik meen dat Hooi 'm toen hoogstpersoonlijk heeft geknipt?? |
Zaterdag 19 Mei 2007 10:19 am |
|
|
Tommy
Moderator

Van Chico, Guano, Pepper en vooral Gino weet ik dat ze snel weer vliegen...die zijn heel licht, maar Tommy? Echt een lompe vlieger lijkt dat...zo'n neerstort bak beton ... dus dat had ik niet zo snel verwacht . Hij vloog zoo soepeltjes Mjah, des te minder je iets verwacht..des te beter moet je mss opletten?  |
Zaterdag 19 Mei 2007 10:45 am |
|
|
|
|
Python1
Beginnende vlieger
Amaai hoop dat ik het nooit niet hoef mee te maken hoor.
Dat mijn ara hier ineens over de schutting verdwijnt .
Denk dat ik rap mee over de schutting zou vliegen voor hem terug te halen
Bedankt voor het waarschuwen zal wel regelmatig zijn vleugels controleren.
En bijknippen als het nodig is. |
Zaterdag 19 Mei 2007 7:30 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
quote:
Originally posted by Tommy
Van Chico, Guano, Pepper en vooral Gino weet ik dat ze snel weer vliegen...die zijn heel licht, maar Tommy? Echt een lompe vlieger lijkt dat...zo'n neerstort bak beton ... dus dat had ik niet zo snel verwacht . Hij vloog zoo soepeltjes Mjah, des te minder je iets verwacht..des te beter moet je mss opletten?
Hahaha een vliegende baksteen? Maar toch wel een vliegende baksteen die af en toe best soepeltjes weg kan komen.. Juist op de momenten dat je het niet verwacht..  |
Zaterdag 19 Mei 2007 8:36 pm |
|
|
Cosch
Vlieger
Zooo dat is schrikken!
Het minste wat je kunt doen is idd altijd controleren dat er geen veer te ver is doorgegroeid.
+ ik neem ze ook niet mee naar buiten als er best wel wind staat (ik zeg niet dat dat bij jou zo was hoor maar daar let ik altijd wel op) |
Zaterdag 19 Mei 2007 8:41 pm |
|
|
|
|
Wil
Ervaren vlieger
Oeps dat was zeker schrikken zeg!! Gelukkig dat je hem snel weer terug had!!  |
Zaterdag 19 Mei 2007 11:45 pm |
|
|
Ziya
Moderator

Gisteren vloog Bob zo 10 meter weg! hij schrok!
meteen weer bijgewiekt! wat groeien z'n veren snel  |
Zondag 20 Mei 2007 3:16 pm |
|
|
esjo
Fluffies bewoner
Schrikken zeg Tommy en Ziya ook.
Ik weet niet hoe het bij hou was maar het waaide hier gisteren flink.
Bij Herman groeien de veren momenteel ook super snel. Ik controleer hem toch wel heel regelmatig. Moet er niet aan denken dat hij weg zou vliegen  |
Zondag 20 Mei 2007 6:46 pm |
|
|

|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 1 December 2008 5:23 pm
|
|
|
|
|