gewiekt

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ja, natuurlijk verschilt het ook wel per vogel... sorry voor de veel te generaliserende reactie. Ik was behoorlijk verontwaardigd over wat er geschreven stond: waarom zo agressief?

Het verbaast mij dat niemand er iets over zegt. Als je je nou voorstelt dat er een soortgelijke reactie stond, in die geest, maar in plaats van niet-wieken het kortwieken afkraakte. Dan weet ik wel hoeveel er onmiddelijk achteraan zouden komen als een zwerm wespen en moord en brand zouden schreeuwen, al smijtend met respect en ander in zijn waarde laten en die hele hap. Want dat gebeurt als er zomaar iets als een hint valt in de richting dat je vogels iets ontneemt als je wiekt.
Bericht Vrijdag 16 April 2010 8:31 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
vlindertje
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Ja Shi, dat had ik ook nog willen schrijven, maar daar werd het zo lang en off-topic van. Natuurlijk vliegt een vogel niet alleen om te vluchten. Het is een manier om van slaapplaats naar voerplek naar drinkplek te komen en ook om gezond te blijven. Ze vliegen meer dan dat ze klauteren en lopen in het wild, en dat is zeker niet alleen voor het vluchten.

Laatst aangepast door vlindertje op Vrijdag 16 April 2010 11:43 am, in totaal 1 keer bewerkt
Bericht Vrijdag 16 April 2010 11:36 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
vlindertje
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

En wat ik er ook nog bij wou zeggen is dat je ziet of het trainen zin heeft gehad als de veren er weer zijn.

Als hij zogauw de veren terug zijn in het oude gedrag vervalt is het vertrouwen niet gegroeid, en hij domweg doet wat je wilt omdat hij niet anders kan.

Als je wel vooruitgang ziet en het een beetje achteruitgaat maar wel acceptabel is heb je vooruitgang geboekt. Je kan dan ongewiekt verder trainen. Het komt dan goed omdat de gaai in kwestie het zelf ook wil en het voordeel er van in ziet.
Bericht Vrijdag 16 April 2010 11:41 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Aratinga
Eitje

Reageer met quote  

Je hebt research gedaan en weet wat je fout hebt gedaan. Dat is stap 1. Door hier aan te gaan werken, en met de vogel aan de slag te gaan kan je het manipulatief/agressief gedrag doorbreken.
Wat zeer belangrijk is is dat je de training/interactie met de vogel houdt, en diegene waar hij zich agressief naar gedroeg ook(je partner), wil je dit gedrag doorbreken. Het feit dat een gewiekte maar ook een ongewiekte vogel dit gedrag kan vertonen ligt dus niet aan het feit of hij gewiekt is of niet.
Wat je ook besluit, veren terug laten groeien of niet, in beide gevallen is het belangrijk dat de interactie/training blijft om de vogel niet terug te laten vallen in dit gedrag.
Als je overweegt de veren terug te laten groeien en hem weer te laten vliegen kan ik je aanraden om research te gaan doen hoe je een vliegende vogel moet trainen. Ik heb alleen ervaring met mijn vogels, en heb mijn info van vooral amerikaanse sites. Een goede site die alle aspecten uitlegt is

http://www.flyingparrotsinside.com/

Haar youtube kanaal is

http://www.youtube.com/user/AvianFlyers

Clickermethode kan je ook goed gebruiken om ze te trainen. Er is veel meer informatie te vinden op internet omtrent het trainen van vliegende papegaaien, ik zou zeggen doe er je voordeel mee!!
Bericht Zaterdag 17 April 2010 7:31 am
 Gebruikers profiel bekijken  
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

(Beetje offtopic, maar: die website is fantastisch he Hartje)
Bericht Zaterdag 17 April 2010 7:57 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by alexandraatje
dat is onzin wat de mensen zeggen. dat jij het liefste van hem hebt weggehaald. een vogel vliegt om te kunnen vluchten. nu hij bij jou een beschermd leven heeft, is de noodzaak om te vluchten er niet meer en kan hij dus andere dingen doen. vaak worden vogels rustiger als ze gewiekt zijn. je ziet nu hoe hij ook werkelijk kan zijn.
maak je er geen zorgen over. als je dit niet bevalt, wacht je tot de veren terug gegroeid zijn en dan kan hij weer vliegen, en ontsnappen als de deur of het raam open staat.
ik denk dat jullie nu beiden veel ontspannender zijn. laat de mensen kletsen wat ze willen. vaak zeggen ze dingen zonder verstand te hebben van iets.
jullie izjn nu veel beter samen en hebben ook plezier aan elkaar. ga zo door.

Sorry Alexandraatje maar ik vind je reactie totaal niet netjes en ga dat dan ook niet laten van zeggen. "Laat de mensen maar kletsen" zeg je ineens, alsof jouw mening de enige juiste is maar sorry, dat is ook niet helemaal waar hé. Laten we eerlijk zijn, er zijn gaaitjes die het perfect doen al vliegende, andere niet. Deze discussie is al honderden keren geweest maar dat wil niet zeggen dat 1 iemand het juist heeft. Het is wel zo dat je iemand die zijn of haar gaaitjes laat vliegen en waar dat perfect gaat ook krediet moet geven en recht op zijn of haar mening. Niet 1 mening is juist, er zijn meerdere meningen juist dus gelieve een beetje beleefder te zijn in je reacties en niet zo te praten over "onzin" als je het over anderen hebt die wel weten waar ze het over hebben, ook al is dat niet jouw mening.
Dank je.
Bericht Zaterdag 17 April 2010 8:26 am
Aratinga
Eitje

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Shi-NaYne
(Beetje offtopic, maar: die website is fantastisch he Hartje)

Ben ik helemaal met je eens.
Deze mevrouw is lid van een groep, The Seattle Flyers, en ze huren 6 uur per week een oude supermarkt af of hun vogels in een veilige omgeving te laten vliegen. Het staat beschreven onder het stukje 'Fly Days'.

Echt super gewoon Yeah!
Bericht Zaterdag 17 April 2010 2:13 pm
borishalsband
Eitje

Reageer met quote  

dank voor al jullie reaktie en meedenken allemaal!
het gaat heel goed met boris, hij is vrolijk fluit meer, speelt meer en trainen gaat goed! ik weet wat ik verkeerd heb gedaan en wil echt mijn houding benadering naar hem toe veranderen, het opstappen heeft hij altijd super gedaan, als ik mijn hand voor zn borst hou en zeg stap op doet hij dat altijd dus ben ik verder gaan trainen en ik moet zeggen dat ik al resultaat zie want ik zie dat hij graag bij me wil zitten en ook niet agressief meer is naar mijn vriend. dus dat is al een hele vooruitgang toch? ik zie dat hij al wat gewiekte pennen verliest dus de rui gaat langzaam aan beginnen en dan kijk ik of hij zich met pennen ook nog zo blijft gedragen, dan weet ik of onze gedragsverandering zin heeft gehad en of we t goed doen...
Bericht Maandag 26 April 2010 6:54 pm
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ik hoop dat je eens een beetje beloond word voor het werk dat je in je lieverd steekt Veertje
Bericht Vrijdag 30 April 2010 11:39 am
vlindertje
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Het klinkt in ieder geval heel positief, als je er nog niet bent dan in ieder geval wel al een paar grote stappen vooruit Veertje
Bericht Vrijdag 30 April 2010 2:34 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoe gaat het nu met Boris en jullie? De positieve verandering is doorgezet?
Bericht Dinsdag 8 Juni 2010 8:47 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:55 am
  Berichten van afgelopen: