Gino de Pyrrhura sloopt de lamp!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Mark
Kuikentje

Gino de Pyrrhura sloopt de lamp!  Reageer met quote  

Hallo iedereen!

ik ben een hele tijd weg geweest, maar ben weer terug! Gino is ondertussen wat ouder geworden, en ook iets rustiger. Als de stofzuiger aan gaat of de muziek staat m te hard dan probeert ie er boven uit te komen. Als ie op het schouder zit is ie toch wat bazig, maar gewoon doorpakken en tis al weer klaar. Tis een klein baasje, maar kroelen vind ie heerlijk af en toe, zelfs onder de vleugels! Hij was gewiekt maar zen veren komen nu weer terug. Als ie echt in gedrag gaat veranderen is het een kleine moeite groot plezier. Maar nu! Gino zijn kooi staat naast een kast, boven die kast hangt een spiegel. Dus als meneer op zen kooi zit, hupt ie zo naar de lamp die op de kast staat, en gaat dan de man uit hangen en lullen tegen de spiegel. Ondertussen verliest ie zijn aandacht daarvoor, en richt zich op de lamp! Die is nu dus half kaduuk, en als ik hem er af wil halen doet ie heeeel moeilijk, veren opzetten, bleren etc. Ik pak hem wel, maar denk dan ook van; dit kan toch anders?

wie kan me helpen?

vr gr mark
Bericht Dinsdag 14 Augustus 2007 11:30 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Tja,lamp weg zetten,of er voor zorgen dat ie er niet meer komt.
Verder kan je je gaaitje weinig kwalijk nemen,het zijn nu eenmaal slopers,en als ze de kans krijgen,zullen ze gewoon alles slopen.
Bericht Dinsdag 14 Augustus 2007 11:45 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Mark
Kuikentje

Reageer met quote  

Al gedaan, maar omdat ie weer wat kan vliegen gaat ie er gewoon naar toe. Ag ja, tis ook geen werelddrama natuurlijk ;0
laat op nog trouwens Wink haha ik vroeg me af of er ook een 2de vogel bij kan...bij gino in de kooi...kan dat of is dat out of the question!
Bericht Dinsdag 14 Augustus 2007 11:56 pm
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Tja,dan zou ik zeggen weer kortwieken,of wil je dat niet meer??
En anders wordt het trainen wat wel en wat niet mag,probeer hem op dat moment af te leiden met iets anders. Maar dan zal je het wel al constant in de gaten moeten hebben. Wink

Tja,kan dat?? Je moet er altijd vanuit gaan dat het niet lukt,en dus een tweede kooi nodig is,wat als je meerdere gaaien hebt,sowieso niet onverstandig is. Het kan natuurlijk wel,maar het is een kwestie van uitproberen,en afwachten of het klikt,maar anders zul je het dus moeten doen met 2 kooien.
Wat voor gaai zou je er dan bij willen??
Bericht Woensdag 15 Augustus 2007 7:43 am
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Van wat ik heb gelezen zijn pyrrhura niet super vriendelijk tegenover vogels die er later bijkomen. Dus ik zou in ieder geval ieder een eigen kooi geven, dan kunnen ze buurten als je erbij bent.
Bericht Woensdag 15 Augustus 2007 9:05 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Mark
Kuikentje

Reageer met quote  

Mja kortwieken heb ik opzich geen problemen mee, maar ik wil eerst kijken hoe meneer zich gedraagt als ie zen vleugels heeft. Ik ga ook weer beginnen met clickeren binnenkort. Een vogel erbij lijkt me super, maar dat kan voor de nodige handen in het haar zorgen hoor ik. Dus daar ben ik nog niet over uit, want 2 kooien kan wel, maar niet voor altijd. Wat voor vogels zouden bij een pyrrhura kunnen?

vr gr Mark
Bericht Woensdag 15 Augustus 2007 10:13 am
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Mark
Dus daar ben ik nog niet over uit, want 2 kooien kan wel, maar niet voor altijd.

Dan kun je er misschien beter niet aan beginnen. Er is een kans dat als ze elkaar langer kennen dat ze goed samen kunnen. Maar er is net zo goed een kans dat ze nooit samen kunnen. Als je nu al aangeeft dat 2 kooien houden op de lange duur geen optie is, zou ik het risico niet nemen.
Bericht Woensdag 15 Augustus 2007 10:25 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Nog een pyrhurra mss.
Maar dan wel er voor zorgen dat je een koppeltje krijgt.
En verder zou ik het zo goed niet weten.
Weet dat Millie een tijdje een aga en een pyrhurra,bij elkaar heeft gehad,maaar of die bij elkaar in de kooi hebben gezeten,weet ik eigenlijk niet.
Bericht Woensdag 15 Augustus 2007 10:25 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

He Mark, je hebt dus een echt slopertje Laughing Ik zou zoals aangegeven gewoon opnieuw wieken.

Volgens mij is de bese combi- pyrrhura - pyrrhura. Maar uitzonderingen bevestigen de regel. Het is eigenlijk altijd afwachten of er een klik is met de tweede vogel.
Als je ervan uit gaat dat ze niet samen kunnen valt het altijd mee als het wel lukt. Misschien heb je aparte kooien nodig maar kunnen ze bv. wel samen op de klimboom.
Bericht Woensdag 15 Augustus 2007 10:28 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Misschien kan je hem een eigen plekje geven waar hij wél dingen mag slopen en hem daar extra veel aandacht geven?
Vaak wordt het slopen erger als ze het eigenlijk niet mogen.
Bericht Zondag 26 Augustus 2007 5:41 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:55 am
  Berichten van afgelopen: