|
|
|
Jos
Eitje
| Grijze Roodstaart krabbelt bodem |
|
|
Hallo allemaal,
Ik zie deze site over papegaaien vandaag voor het eerst, en hoewel wij al 8 jaar een Grijze Roodstaart hebben, heb ik toch veel nieuwe dingen gelezen.
Onze Roodstaart heet (natuurlijk) Coco, we weten niet of het een mannetje of vrouwtje is. Hij wordt niet graag aangeraakt, wat wij respecteren, maar komt wel graag bij ons zitten. Verder praat hij de oren van je hoofd, heeft een uitgebreid arsenaal fluitjes en geluidjes, en is eigenlijk altijd heel opgewekt.
Mijn vraag: Verleden week zat Coco opeens op de bodem van de kooi de houtsnippers weg te krabbelen. Daarna heeft-ie dat nog een paar keer gedaan, daarvoor nog nooit, hij kwam nooit graag onder in de kooi.
Weet iemand wat dit betekent? |
Zondag 7 Augustus 2005 3:21 pm |
|
|
Seertje
Vliegende acrobaat
Zou het misschien niet kunnen zijn dat ze broedrijp wordt ofzo?!?!? Weet het zelf niet hoor... |
Zondag 7 Augustus 2005 5:31 pm |
|
|
esje
Beginnende vlieger
|
nee want ik geloof dat grijze roodstaarten rond de drie a vier jaar broedrijp worden. dan had hij/zij dat al eerder moeten doen. denk ik.
groetjes
esther |
Zondag 7 Augustus 2005 7:10 pm |
|
|
|
|
krabi
Beginnende vlieger
Helleu,leuk nog een roodstaart Mijn ervaring hier met Krabi is dat ze ook op de bodem bezig is wanneer het rooster eruit is.Dan krijgt ze verse houtsnippers waar ze dan in speelt.Ik laat haar maar doen...het lijkt me leuk voor haar, maar ik weet wel de betekenis er niet van.(Krabi is 5 maanden) ))Heb je foto's van haar?  |
Maandag 8 Augustus 2005 7:48 pm |
|
|
Jos
Eitje
| Grijze roodstaart krabbelt bodem |
|
|
Bedankt alvast voor jullie reakties. Nee, ik heb nog geen digitale foto's, maar dat komt nog wel.
Verder speelt Coco normaal echt NOOIT op de bodem, dus vandaar dat
dit gedrag nu echt opvalt.  |
Dinsdag 9 Augustus 2005 5:40 pm |
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
Catootje( is wel geen roodstaart) komt nooit op de bodem. Als ze perongeluk van haar stok valt weet ze niet hoe snel ze weer terug moet racen om weer boven in de kooi te komen. Ik heb al expres het rooster er uit gehaalt maar ze wil niet op de bodem van de kooi zitten. Ook al valt er een heeeel lekker nootje. |
Dinsdag 9 Augustus 2005 8:25 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Grijze Roodstaart krabbelt bodem |
|
|
Hai Jos!
Welkom hier, ik hoop dat je het naar je zin zal hebben hier.
Ik weet niet precies wat dat graven betekent, maar.. Iago hier (bonte boer) doet het ook. De grijsjes ook.. Ze zijn dan (bij mij) vooral op zoek naar eten..
Heb je gezien dat je hier evt foto's plaatsen door een gebruikerspagina aan te maken? Of een dagboek.
Hieronder een link voor meer info:
http://www.fluffies.org/nl/viewforum.php?f=26 |
Woensdag 10 Augustus 2005 10:15 am |
|
|
jamy_nl
Ervaren vlieger
Hier hetzelfde zo'n beetje...... mijn bb-tjes gooien, als ze een vers bakje eten hebben gekregen, altijd de helft eruit omdat het lekkerste nou nét op de bodem van het bakje "schijnt" te liggen.... daarna bedenken ze zich en gaan op onderzoek uit waar die rest nou toch ligt .....
De eerste paar maanden moesten ze helemaal niets van de bodem van de kooi weten.... eng ofzo?? Net als bij Kadoes..... rap naar boven!!
Nu leg ik weleens (stiekum .... als ze niet kijken.... hahaha) een halve walnoot op de bodem..... Ze hebben hem in "no time" ontdekt hoor!!!
Het trappetje dat onderin staat was ook helemaal niet in trek .....nu wel!!
Misschien heeft jouw Coco ook ineens de bodem "ontdekt" en gemerkt dat beukensnippers best lekker aanvoelen aan zijn pootjes Jos???! Of toch iets te eten ontdekt???!! |
Woensdag 10 Augustus 2005 10:35 pm |
|
|
|
|
Jos
Eitje
| Grijze Roodstaart krabbelt bodem |
|
|
Ja, nou zal je natuurlijk net zien dat-ie geen voetje meer op de bodem zet. Als daar iets ligt wat Coco wil hebben, gaat-ie gewoon op z'n kop aan de tralies hangen en vist het op.
Nu is-ie al in geen dagen meer op de bodem geweest. Blijkbaar is het niet meer interessant, wat het ook was.
In elk geval bedankt voor alle reacties. |
Donderdag 11 Augustus 2005 9:43 am |
|
|
Mees
Beginnende vlieger
[quote="krabi"]Helleu,leuk nog een roodstaart Mijn ervaring hier met Krabi is dat ze ook op de bodem bezig is wanneer het rooster eruit is.
Hoe bedoel je iegenlijk, als het rooster eruit is?
Bij de kooi van onze aga's zat ook zo'n rooster, maar dat heb ik er niet eens in gedaan. Als ik zie hoeveel lol Herman heeft met op de bodem van z'n kooi rondscharrelen en dingetjes uit de beukensnippers wroeten... |
Maandag 15 Augustus 2005 9:56 am |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Ik vind die roosters ook maar niks  |
Maandag 15 Augustus 2005 12:04 pm |
|
|
|
|
krabi
Beginnende vlieger
Yep i know.Maar er zit een opening in de kooi als het rooster er uit is.Als ik weg ben steekt het rooster er in.Snappi?Ze kan haar kopje er door steken. |
Maandag 15 Augustus 2005 8:46 pm |
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
ja hahaha dat doet catootje dus ook. Haar koppie door het gat steken. Zo van kiekeboe hier ben ik.
Alleen dan wel op haar koppie want op de bodem komt ze niet.
Gaat ze aan de tralies hangen en staakt haar koppie er door.
Dus bij ons zit rooster er ook in als we weg zijn.
Ik ben bang dat ze vast komt te zitten. |
Maandag 15 Augustus 2005 10:09 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Owhh ja dan is het wat anders
Ze moeten niet klem komen! |
Maandag 15 Augustus 2005 10:38 pm |
|
|
|