grijze roodstaart of stier?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Assie
Vlieger

grijze roodstaart of stier?  Reageer met quote  

halloooo allemaal

Hier weer even een vraagje over de grijze roodstaart
Het lijkt wel of hij bang is van een bepaalde kleur Rolling Eyes
Laats pakte mijn vriend een suske en wiske boekje uit de kast naast binkie ze kooi,hij ging tekeer wow Shocked "grommen en blaffen"
Vorige week heb ik een nieuwe vloerwisser gekocht,ik had een kleine groene en de gewone vloerwisser is donkerblauw met oranje doekje eromheen
Ik heb nu een felrode en ging dweilen,de kooi van Binkie staat als ik thuis ben altijd open,hij begon weer te grommen en blaffen en vloog zo ze kooi uit
Eerste instantie dacht ik dat hij schrok van mij,maar de volgende dag deed hij het weer,kooi dichtgedaan maar hij wordt zo boos als ik met dat rooie ding aankomt
Ik probeerde hem eruit te halen en zei Binkie das maar een vloerwisser,nou hij was zo boos dat hij niet eens bij me wilde komen

Hoe moet ik hem hieraan laten wennen???

Groetjes van Binkie de grijze roodstaartstier Nanaaa!
Bericht Zaterdag 7 Februari 2009 9:54 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
stephen
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

hmm daar heb ik nog nooit van gehoord Very Happy
maar miss houd hij inderdaad niet van de kleur rood.
heb je het al met meerdere rode spullen geprobeerd of doet hij dit enkel bij die 2?
Bericht Zaterdag 7 Februari 2009 12:02 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hmm, hier had Jos dat ook wel met felle kleuren, vooral geel dan maar vooral nieuwe dingen kunnen voor hem ff wennen worden. Wat kan je hieraan doen, hard zijn eigenlijk. Je swiffer naast de kooi zetten van Binkie, zet de steel tegen de kooi, kan hij ff gaan "proeven" als hij er klaar voor is, zonder dwang maar oké, hij bekijkt het maar eerst ff van op afstand en eens de volgende stap kan dan gaat Binkie maar eens proeven. Zo heb ik het gedaan met verschillende felle dingen waar Jos ineens een grijs opgeblazen monstertje van werd die elk moment kon ontploffen. Maar, geruststellen doe ik hem niet echt, maar laat hem wel zien dat er niets gebeurd.
Dus, het klinkt misschien hard maar op deze manier leer je Binkie zonder druk zelf kennis te laten maken met dat gekke rode ding.

Misschien zijn er nog andere, betere tips maar hier lukt het op deze manier het best, misschien is een andere manier voor jou beter maar kan enkel zeggen wat hier lukt. Succes
Bericht Zaterdag 7 Februari 2009 1:00 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Assie
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by stephen
hmm daar heb ik nog nooit van gehoord Very Happy
maar miss houd hij inderdaad niet van de kleur rood.
heb je het al met meerdere rode spullen geprobeerd of doet hij dit enkel bij die 2?

Ik heb het gefilmd,kunnen jullie horen hoe hij tekeer gaat Sad
in zijn speelgoed zit ook rood,maar dit is wel erg veel rood
http://as-sie68.hyves.nl/album.....82/0/Jski/

ik krijg het filmpje niet op deze site alleen via mijn hyves,ik hoop dat jullie het kunnen zien
Bericht Zaterdag 7 Februari 2009 5:37 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dat is echt boos zijn ja. Hoe doet Binkie als je je swiffer (doe wel ff geen doekje op) gewoon op de grond legt en Binkie zit ook op de grond en jullie geven geen rechtstreekse aandacht? Gaat hij dan op onderzoek wat dat "enge" ding kan zijn?
Bericht Zaterdag 7 Februari 2009 7:01 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

AUUUU! Mijn oortjes! Shocked Wat een geluid zeg!
Ik denk dat hij het echt niet leuk vindt. Is er geen mogelijkheid om hem heel voorzichtig te laten wennen hieraan? Embarassed
Bericht Zaterdag 7 Februari 2009 7:18 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Kijk, hier was Jos vroeger ook echt bang van veel dingen, nu nog maar gaat beter en beter. Nu kan ik zelfs met de stofzuigslang in zijn kooi komen. Alles is stap per stap gegaan. Stofzuiger dicht bij de kooi zetten, daarna, de stofzuiger aanzetten maar verder niks doen. De volgende keer die dingen herhalen en elke keer een stapje verdergaan, dat gaat dus met alles waar ze wat schrik voor hebben, stap per stap maar vooral niet teveel aandacht geven aan het boos gedrag want je zou Binkie wel eens kunnen stimuleren in het gedrag. Gewoon doen alsof er niks aan de hand is.
Bericht Zaterdag 7 Februari 2009 7:53 pm
Assie
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sarah
Kijk, hier was Jos vroeger ook echt bang van veel dingen, nu nog maar gaat beter en beter. Nu kan ik zelfs met de stofzuigslang in zijn kooi komen. Alles is stap per stap gegaan. Stofzuiger dicht bij de kooi zetten, daarna, de stofzuiger aanzetten maar verder niks doen. De volgende keer die dingen herhalen en elke keer een stapje verdergaan, dat gaat dus met alles waar ze wat schrik voor hebben, stap per stap maar vooral niet teveel aandacht geven aan het boos gedrag want je zou Binkie wel eens kunnen stimuleren in het gedrag. Gewoon doen alsof er niks aan de hand is.

Gisteren weer een poging gewaagd met de rode dweil Sad .mijn vriend was er nu zelf bij om te zien hoe Binkie in paniek raakt
Ik had de dweil uit de keuken gepakt en achter zijn kooi gezet,hij zag alleen de steel,en ja hoor vloog zo ze kooi uit
Gillend en bibberend zat hij naast de bank,zijn hartje klopte bijna uit zijn lijfje
Mijn vriend zegt als je die dweil niet weggooit breek ik hem doormidden Rolling Eyes ,
Smiddags de oude dweil(groen)weer gepakt en wat denk je Shocked hij gaf geen kik
En er rustig aan laten wennen werkt hier niet,zodra hij ziet dat ik in de keuken dat rooie ding pakt begint hij met bibberen en gillen,dan heb ik hem alleen maar vast
Ben als de dood dat hij zich een keer kapot vliegt door de angst
Dus hier geen Vileda dweil meer Nee! Nee! maar gewoon een ordinaire goedkope dweil Veertje
Bericht Maandag 9 Februari 2009 8:16 am
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Hier hebben we ook periodes gehad dat vooral Weekamp (onze BB) niets had met rood. Dat hield al in dat als je een rood vest aan had, mevrouw ging bijten en niet bij je wilde komen. Deed je het vest uit, dan was het weer goed.
Dit is nu voorbij. We hebben er eigenlijk niet veel bewust mee gedaan. Het is vanzelf over gegaan.

Alhoewel..... Weekamp heeft wel het gekke dat als ik mijn pyama en eventuele duster aan heb, dan wil zij altijd komen opstappen. Als ik mijn kleding gewoon overdag aanheb, dan heeft ze nog wel eens de kuren dat ze niet op wil stappen. Wat daar de reden van is, weet ik niet. Gelukkig komt dit wel steeds minder vaak voor.

Met Joris, onze grijze, hebben we nog nergens last van. Die vindt alles leuk en niets eng en het maakt hem allemaal niet uit. Maar wat niet is, kan nog komen.
Bericht Maandag 9 Februari 2009 9:27 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:56 am
  Berichten van afgelopen: