|
|
|
Loontje
Eitje
| Hallo ! |
|
|
Gossie, wat een leuke site is dit zeg !! Ik was gewoon ff aan't snuffelen, en kwam hier terecht. Echt heel leuk om alles over onze liefhebbende huisgenootjes uit te wisselen !!!!
Zelf heb ik sinds 2 weken een grijze roodstaart: Pino. Hij is nu bijna 9 weken, en krijgt nog 2 maal daags pap. 's Middags geef ik hem nu zaadjes, maar dat vind ie nog niet helemaal super.
Hij zit nu nog gewoon in een bak, maar probeert er wel al bovenuit te komen, heel komisch! Volgende week ga ik een kooi halen, is het verstandig om hem daar eerst aan te laten wennen? Dus niet meteen HUP in de kooi. Maar eerst zo af en toe ?
Als ik de andere verhalen lees, doet Pino het volgens mij ook heel goed. Kwebbeld heel veel, soms net Donald Duck. En het knarsen doet ie ook vrij veel! Omdat k hem waarschijnlijk zelf met de hand nog voedt, eet ie ook zo wel uit mn hand. Knuffelen is ie stapelgek op, en ligt soms languit bij me op de bank. Zijn dat allemaal goede tekens ???
Aangezien ik normaal gesproken overdag aan het werk ben, geef ik hem nu overdag niet zo heel veel aandacht, zodat ie daar een beetje aan kan wennen. Zo tegen half 5 mag hij uit de bak, en door huis lopen. Zodat als ik uit het werk kom, hij ook uit de kooi mag.
Spelen met mn vingers vind ie ook geweldig, is dit okay?? Niet dat als hij ouder is,misschien dan wel door gaat bijten??
Hij is nu nog zo jong, maar mag alles met m doen! Vleugels spreiden, kusjes geven, bij zn pootjes pakken. Zegt dit al iets over zn karakter? Of kan er nog een hoop veranderen?? Ook laat ik hem bij anderen zitten, zodat hij sociaal wordt.
Ik ben heel erg benieuwd naar jullie reacties. Ik zal binnenkort eens een dagboek maken, met foto's e.d.
Echt heel leuk dit !!!
Tot later! Groetjes, en pootje van Pino |
Woensdag 5 Juli 2006 10:10 am |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Hoi welkom hier Pino en baasje
Spelen met je vingers zou ik voorzichtig mee zijn, maar verder lekker zoveel mogelijk laten wennen aan dingen die later handig zijn. Vleugels spreiden, aan zn teentjes zitten enzo. Persoonlijk vind ik dat een jonge vogel meer aandacht nodig heeft , ook overdag...oudere vogels en zeker grijsjes die alleen gehouden worden eigenlijk ook, maar ja Oudervogels zijn immers de hele dag met hun baby vogels bezig Over een poosje moet je alleen wel meer naar de routine van alle dag terug keren, zodat hij niet te veel verwent raakt.
ik denk ook dat hij best al in een kooi kan hoor. als je de stok nog maar heel laag zet? en een lekker hoekje maakt op de bodem van de kooi en er geen rooster in doet ( zou ik er trouwens nooit in doen)  |
Woensdag 5 Juli 2006 10:40 am |
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
hallo welkom hier.
wat fijn dat het allemaal zo goed verloopt met pino.
inderdaad wat tommy zegt oppassen met vingers spelen.
en ik zou hem ook lekker verwennen hoor.
ze blijven maar zo kort baby.
oefenen en spelender wijs leren.
maar veel lees en schrijf plezier hier. |
Woensdag 5 Juli 2006 12:18 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Welkom hier!
Wat leuk, een jong grijsje.. Ik weet niet of je al wat over z'n karakter kan zeggen.. Het is in ieder geval super dat je dat allemaal gewoon mag. Gewoon lekker iedere dag blijven doen, en dan uitbundig belonen: Zo kan je het dan ws later ook nog gemakkelijk doen. Scheelt wel als je een keertje vleugels moet knippen/nagels moet vijlen/evt naar de dierenarts moet voor onderzoek..
Ik ben trouwens er benieuwd naar foto's!
Veel plezier hier! |
Woensdag 5 Juli 2006 12:56 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Welkom op het leukste papegaaienforum!!!
Wat leuk een grijsje!!!
Sluit me verder aan bij de rest!!
Heel veel kijk,lees,schrijf en foto's plaatsen plezier.  |
Woensdag 5 Juli 2006 1:54 pm |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Welkom Loontje! |
Woensdag 5 Juli 2006 1:59 pm |
|
|