|
|
|
Linde
Vlieger
Ik denk dat dat wel veel leuker voor em is! Je kan er ook over nadenken om em te (laten) kortwieken, dan kun je hem bijvoorbeeld ook mee naar buiten nemen, is vaak ook erg leuk voor ze! Dat helpt vaak ook wel met tam maken, omdat hij dan meer van jou afhankelijk is en jij meer controle hebt. Hier zijn ze allemaal gekortwiekt, en altijd als ik (of m'n vriend) thuis is, zijn ze los. Dan zijn ze lekker aan het spelen in de klimboom of in de kooi van iemand anders Ik denk wel dat je inderdaad op moet passen met de ramen overdag, als je hem niet laat kortwieken, ze kunnen er best hard tegenop vliegen! Je kunt het kortwieken ook eenmalig doen, dat je daarna de veren gewoon weer aan laat groeien. Dan heb je het nu wat makkelijker, en kun je hem ook beter aan de ramen laten wennen denk ik. Maar ik weet eigenlijk niet of ze dat dan als ze weer kunnen vliegen nog weten. |
Dinsdag 9 September 2008 9:22 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

|
|
|
Hoi Mel,
Sorry voor mijn late reactie, ik werk 's avonds en dan is de resterende tijd voor de gaaitjes en 's morgens ja, voor de gaaitjes, hahahaha.
Negeren: Probeer anders een keukenhanddoek rond je hand te doen of een washandje of iets dergelijks zodat je je hand niet terugtrekt. Want inderdaad, als je gaaitje merkt dat je je hand terugtrekt dan heeft ie succes en gaat het blijven doen.
Boos worden heeft geen zin omdat je bij zenuwachtig worden of je kwaad maken je dit automatisch toonbaar gaat maken aan Ice, ook als jij denkt dat Ice dit niet kan zien, gaaitjes zien alles, jammer genoeg soms. En ben je kwaad of zenuwachtig werk er dan even niet mee en ga buiten even afkoelen of in een andere kamer en ga daarna weer aan de slag want als ze dat opmerken stimuleert enkel het ongewenste gedrag en dan is het ook weer Ice die "wint". Ze zijn zooooooo slim. Ook als ze zo klein zijn. Wees maar gerust.
Laat je dus niet vangen aan die knapperd dat het ongetwijfeld is, ook wij hebben al veel fouten gemaakt en die zijn moeilijker recht te zetten dan het ineens juist aan te leren.
Van harte gefeliciteerd trouwens met Ice en hoop dat je hier iets aan hebt. Mocht het niet lukken met het uithalen kan je nog altijd een opstaptouw overwegen. Dan zit Ice niet rechtstreeks op je hand en heb jij ook minder schrik dat Ice je gaat bijten in je vingers, al is het altijd veiliger in het begin om evenzeer je vingers en handen te beschermen. Volgens mij moet Ice echt vooral nog wennen en komt dat echt wel goed hoor.
Wel is het heel belangrijk dat ieder mogelijk gewenst gedrag beloond gaat worden. Zo ga je het vertrouwen van Ice echt gaan winnen en ga je stapje per stapje er komen, maar wil niet te snel gaan en geef Ice de tijd om het zelf ook wat gewend te worden bij jullie. Wil niet zeggen dat je niet mag trainen, helemaal niet maar leg je verwachtingen zeker nog niet te hoog, niks gaat snel in dit leerproces en alles heeft echt tijd nodig. Beter geduldig zijn en het echt zijn tijd geven en zeker niks dwingen want dan ga je stappen terug moeten zetten, een gaai laat zich gewoon niet dwingen.
Succes met het trainen |
Dinsdag 9 September 2008 9:33 am |
|
|
mel
Beginnende vlieger
|
|
|
quote:
Originally posted by Sarah
Hoi Mel,
Sorry voor mijn late reactie, ik werk 's avonds en dan is de resterende tijd voor de gaaitjes en 's morgens ja, voor de gaaitjes, hahahaha.
Negeren: Probeer anders een keukenhanddoek rond je hand te doen of een washandje of iets dergelijks zodat je je hand niet terugtrekt. Want inderdaad, als je gaaitje merkt dat je je hand terugtrekt dan heeft ie succes en gaat het blijven doen.
Boos worden heeft geen zin omdat je bij zenuwachtig worden of je kwaad maken je dit automatisch toonbaar gaat maken aan Ice, ook als jij denkt dat Ice dit niet kan zien, gaaitjes zien alles, jammer genoeg soms. En ben je kwaad of zenuwachtig werk er dan even niet mee en ga buiten even afkoelen of in een andere kamer en ga daarna weer aan de slag want als ze dat opmerken stimuleert enkel het ongewenste gedrag en dan is het ook weer Ice die "wint". Ze zijn zooooooo slim. Ook als ze zo klein zijn. Wees maar gerust.
Laat je dus niet vangen aan die knapperd dat het ongetwijfeld is, ook wij hebben al veel fouten gemaakt en die zijn moeilijker recht te zetten dan het ineens juist aan te leren.
Van harte gefeliciteerd trouwens met Ice en hoop dat je hier iets aan hebt. Mocht het niet lukken met het uithalen kan je nog altijd een opstaptouw overwegen. Dan zit Ice niet rechtstreeks op je hand en heb jij ook minder schrik dat Ice je gaat bijten in je vingers, al is het altijd veiliger in het begin om evenzeer je vingers en handen te beschermen. Volgens mij moet Ice echt vooral nog wennen en komt dat echt wel goed hoor.
Wel is het heel belangrijk dat ieder mogelijk gewenst gedrag beloond gaat worden. Zo ga je het vertrouwen van Ice echt gaan winnen en ga je stapje per stapje er komen, maar wil niet te snel gaan en geef Ice de tijd om het zelf ook wat gewend te worden bij jullie. Wil niet zeggen dat je niet mag trainen, helemaal niet maar leg je verwachtingen zeker nog niet te hoog, niks gaat snel in dit leerproces en alles heeft echt tijd nodig. Beter geduldig zijn en het echt zijn tijd geven en zeker niks dwingen want dan ga je stappen terug moeten zetten, een gaai laat zich gewoon niet dwingen.
Succes met het trainen
Bedankt voor al jullie reacties!
Ik ga eraan werken en jullie horen snel weer van me!
Groetjes Melanie |
Dinsdag 9 September 2008 11:36 am |
|
|
|
|
mel
Beginnende vlieger
Hallo,
Ik heb iets nieuws opgemerkt aan het gedrag van Ice,
Als hij bij me zit, dan heb ik een dik vest aan omdat hij me anders zo hard bijt en omdat dat zoveel pijn doet.
Nu doe ik ook een stuk van mijn mouw over mijn handen om ze te beschermen. Ice zit dan zo te wrikken en te wroeten om te proberen om toch bij mijn vingers te komen. Ik laat dit niet toe omdat hij anders gewoon keihard bijt.
Zit er misschien een reden achter dit gedrag( dat wrikken en wroeten om toch bij mijn vingers te kunnen? |
Woensdag 10 September 2008 12:48 pm |
|
|
Jolanda
Vlieger
Mijn 2 halsbandjes zijn erg tam maar ook zij bijten wel eens. Ik heb de indruk dat ze het meer doen uit speelsigheid dan andere reden. Als ze te hard doen zeg ik uuuh zachtjes en stoppen dan onmiddellijk. Ik leid ze dan meestal ook af met iets anders om mee te spelen.
overigens haal ik ze juist liever overdag uit hun kooi want s avonds vliegen ze veel vaker overal tegenaan en bovendien zijn ze dan veel ongehoorzamer met de kooi weer in gaan. maar dat is iets wat de ervaring hier geleerd heeft. geen idee of dat voor andere halsbandjes ook geld |
Donderdag 11 September 2008 2:20 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Er is inderdaad een vriendelijk "knabbelen" en een "bijten" en daar moet je een duidelijk verschil in merken. Onze BB doet dat ook en dat verschil merk je echt wel. |
Donderdag 11 September 2008 2:24 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:56 am
|
|
|
|
|