Heel stil bonte boertje

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Tineke
Net uit het ei

Heel stil bonte boertje  Reageer met quote  

Heeft er iemand ervaring met een bonte boertje, die heel stil is wel eet en heel goed slaapt (bijna hele dag). Ik wist dat ze niet veel herrie maken, maar ze staan ook bekend als een clowntje. Hij is nu een maand bij ons en is heel tam terwijl hij uit voliere komt en is ongeveer 7 maanden. Ben elke dag met hem bezig praat tegen hem laat hem uit mijn hand eten, mag hem al krauwen. Hij houdt meestal een oog dicht als of hij denkt ik zie je met dat oog niet, maar met mijn andere oog hou ik je toch in de gaten. Of is zijn oog ontstoken en kan ik dat met afgekoeld gekookt water schoon houden. Wat ik wel merk is dat zijn voorkeur naar vrouwen uitgaat.
Maar als vogelliefhebber heb ik het gevoel dat er iets niet klopt - gewoon omdat er helemaal geen leven in zit. Question
Bericht Zondag 3 Juli 2005 8:03 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

hallo
Als ik jouw verhaal zo lees is het net of je het over mijn catootje hebt.
Die van mij is 5 maanden en is ook erg tam.doet ook regelmatig een oogje dicht.
Maar ze slaapt niet heel de dag ze speelt ook heel graag.Vooral als ik iets nieuws in de kooi hang. Ik heb moeite om iets op te hangen want ze speelt er al mee voor het hangt.
Maar verder is ze heel rustig. Brabbelt wel veel als ze rustig op haat stokkie zit.
Bericht Zondag 3 Juli 2005 9:08 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Een stil, rustig bb-tje?? Tsjonge Tineke, ík ken ze niet... maar ik ben geen graadmeter hoor, pas sinds november vorig jaar weet ik wat een bb-tje is, toen deed Okkie haar intrede namelijk..... letterlijk, als een koningin "regeerde" ze vanaf dag 1 het huishouden; de wekker kon ik weggooien.... Okkie wekt; ontbijt overslaan??? Mooi niet.... Okkie roept! Haar negeren??? Kan zíj veeeeel beter! Mevrouw hangt ondersteboven, haalt fratsen uit, sloopt.... en komt hééél gezellie bij je zitten knarsen.... bij haar "onderdaan" hahahah.
En toen kwam Troy...... en heb ik dus 2 van die ...... vooral NIET rustige bb-tjes. Ze slopen nu samen de speeltjes, de klimboom, mij, elkaar en hebben zo te zien de grootste lol.... en dáár geniet ik nu juist weer zo van Wink

Maarreuuhhh dit is niet echt een antwoord op je vraag.....
Is je bb-tje gekortwiekt??? Staat hij/zij in huis??? Hangen er speeltjes in de kooi?? Of wilgetakken??? Wat eet hij/zij ???
Dat oogje "toeknijpen" is vaak een teken van genieten..... bb-tjes hebben een zeer breed gezichtsveld, in de vrije natuur noodzakelijk om vijanden in de gaten te houden, maar als je ze "krauwt" vinden ze dat geweldig en laten dat zo blijken, één oogje dicht.... het andere op "waken".
Bericht Maandag 4 Juli 2005 12:11 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sannie
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Ik heb geen bbtje, maar wel grijsjes en als ik hun op hun bolltje kriebel dan gaat ook 1 oogje dicht Wink
Bericht Maandag 4 Juli 2005 10:01 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Als je het niet vertrouwd zou ik toch even naar een vogelarts gaan. Of misschien kun je eerst telefonisch advies vragen? Hij komt uit een voliere en is direct tam? Hmmm dat is of geweldig! Of vreemd Rolling Eyes Heeft dat totaal geen moeite gekost? Of was hij al erg aan mensen gewend? Is hij gewiekt? Moet hij daar aan wennen?

Ik kan me je zorgen voorstellen hoor... Maar misschien moet hij ook even wennen aan alles, zoals een kooi voor zichzelf zonder soortgenoten? Of misschien heeft hij een soort lichte depressie Razz

Gelukkig eet hij wel goed enzo, maar de hele dag slapen vind ik ook wat raar hoor. Hoe is hij uit de kooi? En met speeltjes of takjes? Hoe reageert hij op geluidjes? Wat doet hij als hij iets heeeel lekkers krijgt? Of als hij bij je zit en je tegen hem praat of met hem speelt?
Bericht Maandag 4 Juli 2005 12:31 pm
petra76
Fladderaar

Reageer met quote  

Hoi Tineke,

Ik heb zelf ook een bb tje en de mijne was ook wel wat rustig volgens mij heeft het me de leeftijd te maken, ik merk nu dat ze wel wat meer speelt met haar speeltjes, ze kan dan lekker tekeer gaan, geluidjes neem ze ook wat sneller over helaas praten nog niet.
Maar je moet niet vergeten dat die maar 1 maand bij jullie thuis is en nog wat moet wennen. Gewoon afwachten komt goed, iedergeval geniet tie al van je aanwezigheid.

groetjes
petra
Bericht Maandag 4 Juli 2005 5:42 pm
Tineke
Net uit het ei

Reageer met quote  

Hallo Allemaal,

Wat leuk om zo snel reacties te ontvangen. Mijn Japie is gelijk aan twee kanten gekortwiekt en komt rechtstreeks uit de voliere. Ben natuurlijk wel even terug geweest, zelfs de kweker was verbaasd dat Japie al zo snel tam was. Vandaag geprobeerd het op stappen op een stok. Ook dat lukte gelijk heb hem even voor het raam gezet, vond hij gelijk prachtig. Misschien ben ik wel ongeduldig en wil ik te snel met hem, maar ik vind het gewoon heel vreemd, dat een vogel de hele dag stil is en stil zit. Zijn veren pak is nogal donzig, maar glanst wel. En natuurlijk heeft Japie speelgoed in zijn kooi. Heb vanavond zelf een klimstandaard gemaakt, stond een leuk advies op jullie site en ben druk sisaltouw aan het vlechten en knopen zodat Japie meer speelgoed krijgt. Ik heb goede hoop, maar ja na het lezen van het bericht van hans over zijn vogels die ziek werden, maak je je toch zorgen.
Maar iedereen bedankt en ideeen of suggesties zijn toch welkom. Trouwens ik woon in Purmerend - welke dierenarts kies je dan.
Tineke
Bericht Maandag 4 Juli 2005 7:43 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Eerlijk gezegd deel ik je zorg wel een beetje Sad
De leeftijd lijkt mij niet de oorzaak. 6 Maand is niet pieperdepiep jong en kadoes heeft 1 van 5 mnd die dus niet de hele dag slaapt. Het kan natuurlijk het wennen zijn...dat kan heel goed (maar ja, je hebt hem al een maand, dus zou een jonge vogel niet al gewend zijn?), maar wat nou als hij wel iets heeft? Als je dan te lang wacht baal je achteraf vreselijk! Sad

Ik wil je beslist niet bang maken en denk dat het ook allemaal wel meevalt, maar het zou zo jammer zijn als je nu zelf t gevoel hebt dat er iets niet klopt en toch afwacht, maar achteraf zegt...had ik maar naar mn gevoel geluisterd Rolling Eyes He...zit hij trouwens bol? Met opgeflufte veren enzo? En hoe slaapt hij? Pffffffff moeilijke dingen hoor Sad

Even wat anders ... Wink Leuk dat je zo lekker bezig bent met speeltjes bouwen Very Happy Heerlijk om te doen he? Gaaitjes zijn gewoon zo vreselijk lief en leuk! Ik knutsel ook graag voor mn schatjes Wink Ik hoop dat je hier nog veel komt vertellen en dat we nog mooie fotos gaan zien van Japie en je knutsels! Very Happy
Bericht Maandag 4 Juli 2005 9:29 pm
Sue
Moderator
Moderator

Re: Heel stil bonte boertje  Reageer met quote  

Hoi Tineke..
Is jouw bb gekortwiekt? Ik denk het niet he?
Iago kan ook lekker rustig zitten, maar de hele dag? Nou nee..

Ik heb wel stelletjes gezien die 'dood' op hun stokje zaten..

Heeft jouw bb speeltjes in de voliere?
Bericht Woensdag 6 Juli 2005 1:12 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Sorry, ik had niet gelezen dat je bb gekortwiekt was.. Sad
Wat voor speelgoed heeft Japie in z'n kooi?

Hmmm ik ken geen goede dierenarts in de buurt van Purmerend. Veel dierenartsen hebben geen verstand van vogels, helaas.. Sad
Je kan naar Doormalen gaan in Amsterdam (vogelarts) maar daar ben ik persoonlijk niet over te spreken.
Veel te duur, en kon destijds geen diagnose stellen.
Mocht je geld & reistijd geen probleem vinden, dan zou ik je aan willen raden een bezoekje aan Hooimeijer te brengen in Meppel. (Wel ver ja)
Ik heb er toen een uitje aan vast geplakt: Giethoorn.. Smile
Hij zou je ook kunnen helpen met het gedrag EN hij stopt je papegaaitje niet meteen vol met antibiotica als hij de oorzaak niet weet! (Wat veel vogelartsen toch wel doen!)
Bericht Woensdag 6 Juli 2005 1:16 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Uhmm ik durf t bijna niet te zeggen Embarassed Omdat ik niet onrust wil stoken ofzo, maar ik zeg t toch, want je weet maar nooit Rolling Eyes

Iklas net ergens dat vogels bij papegaaien ziekte ook hun oogje dicht houden alsof t ontstoken is Sad .

Doet hij dit vaak Tineke? of alleen als je zit te kroelen..dat had ik niet echt begrepen.
Bericht Woensdag 6 Juli 2005 10:09 pm
Tineke
Net uit het ei

Reageer met quote  

Hallo allemaal,
Japie houd zijn oogje niet meer dicht. Hij slaapt op een pootje zit niet bol eet goed, maar slaapt nog veel, spelen is er nog niet bij. Hij vindt het leuk om op zijn nieuwe klimstok voor het raam te zitten. Hij probeert dan weg te vliegen. Grappig gezicht als hij in de starthouding gaat zitten met zijn snavel tegen het raam. Japie is natuurlijk al bij ons gewend, maar hij is zo stil er is haast geen geluid uit hem gekomen. Ik denk zelf dat dit komt omdat hij uit een voliere komt waar hij zeker 6 maanden heeft gezeten. Nu zit hij is een huiskamer met een gezin, hond, vissen, rat en veel aanloop. Dus er komt best wel veel op hem af. Binnenkort vakantie, dus wie weet zit er een dagje uit in met Japie, maar eerst goed het stappenplan oefenen.
Is het verstandig dat het stappenplan door een iemand van het gezin wordt geoefend of mag iedereen van het gezin dit doen??
Alvast bedankt voor jullie reactie

Tineke
Bericht Vrijdag 8 Juli 2005 12:42 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Door iedereen hoor Wink

Fijn dat hij er wat vrolijker bij zit Smile
Bericht Vrijdag 8 Juli 2005 12:59 pm
Tineke
Net uit het ei

Reageer met quote  

Hallo Allemaal,
Hier nog een update over Japie het stille bonte boertje. Hij is niet meer zo stil als anders. Japie begon vanmorgen om 5 uur al te fluiten en wat andere geluidjes te maken. Mijn dochter werd er zelfs wakker van. Dus zoals jullie hieruit kunnen opmaken heeft Japie gewoon mijn inziens wat last gehad van heimwee en begint hij zich bij ons op zijn gemak te voelen.
Japie is een snelle leerling - op- en afstappen geen probleem hij stapt zelfs op je vinger. Wat wel opvalt is dat wat hij vandaag geleerd heeft morgen alweer eng vindt dus wij oefenen elke dag en praten veel tegen hem en zeggen telkens wat we gaan doen. Dit lijkt te helpen en kalmeert hem een beetje. Ik denk dat we heel veel geduld zullen moeten hebben om Japie bij ons te laten wennen. Verder zijn wij gewoon blij met Japie en hopelijk hij binnenkort met ons.

Groeten
Tineke
Very Happy Smile
Bericht Maandag 11 Juli 2005 3:30 pm
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

fijn om te horen dat het goed gaat.
Japie zal wel snel wennen als ik het zo lees. Teminste jullie besteden er veel tijd aan en dat is altijd goed.
Heel veel plezier met Japie
Bericht Maandag 11 Juli 2005 3:38 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:57 am
  Berichten van afgelopen: