Help! Buddy bijt ineens tot bloedens toe!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
gea46
Kuikentje

Help! Buddy bijt ineens tot bloedens toe!  Reageer met quote  

help

buddy is in eens erg agresief
kan van af vandaag niks meer met hem
hij heeft me al tot bloedens toe gebeten
durf nu zijn kooi niet meer open tedoen
ik zit met bloed verdunners door me hart prob en moet met bloed wonden antie botica gebruiken
dus moet erg uit kijken met wondjes
ik snap er niks van tot gisteren ging alles heel goed
slaap krijgt die genoeg eten doet hij goed
baal erg hier van
wat kan ik doen ?
gea
Bericht Zondag 20 September 2009 4:33 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Eerst en vooral, rustig blijven, dat is nu het belangrijkste. Probeer absoluut niet te laten zien dat je nu ff wat schrik hebt van hem.
Is er iets waar Buddy van zou kunnen geschrokken zijn?

In elk geval, zorg dat je niet gebeten wordt op dit moment, gebruik een opstaptouw, laat Buddy in geen geval op je schouder geraken op dit moment. Laag houden is de boodschap. Met een opstaptouw zit Buddy comfortabel om te dragen op buikhoogte, laat hem ook niet hoger gaan. Het zou kunnen dat hij je nu ook aan het uittesten is. Heb het hier ook gehad en inderdaad, tot bloedens toe en dit is een gaaitje die ik zelf met de pap van zijn 10 weken heb grootgebracht dus nog niet opgeven hoor, gewoon zien dat je handen beschermd zijn. Doe desnoods ovenwanten aan en gebruik een opstapstok maar laat geen angst zien want ze zien of je bang bent en maken hier zo graag misbruik van.

Hou ons aub op de hoogte. Veel sterkte Troosten
Bericht Zondag 20 September 2009 4:45 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wat naar zeg, maar zoals Sarah al zegt, het is heel goed mogelijk dat hij je nu aan het uittesten is. Niet leuk maar wel logisch van Buddy uit gezien. hij is gewend en gaat nu eens kijken hoe ver hij kan gaan.

Ga ook eens na of er gisteren iets verandert is of dat hij misschien ergens van is geschrokken?

Voorkom dat hij je bijt door inderdaad een opstap touw te gebruiken. Blijf wel met hem bezig. Laat hem op -en afstappen en eventueel kun je hem wat dingetjes leren zoals zwaaien of rondje draaien.

Sterkte en succes !!! Troosten
Bericht Zondag 20 September 2009 8:40 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

En naar zijn lichaamstaal kijken, dat geeft al veel inzicht vooraf (is mijn ervaring hier).

En vooral goed letten op wanneer je hem beloont (positief en negatief gedrag). Bij negatief gedrag eventueel terug plaatsen in kooi, kort toespreken op een toon als je een kind berispt. Negeren ( een paar minuten), en weer terugkeren in een NIEUW moment voor beiden.

Heel veel sterkte en plezier in het corrigeren van saampjes.
Bericht Dinsdag 22 September 2009 12:38 pm
gea46
Kuikentje

Reageer met quote  

helaas gaat het met buddy echt minder
hij is helemaal gezond op dat oog na
heb hem laten na kijken door de va
zij denkt dat het protest is zijn gedrag nu
kan ik me wel bij voorstellen hoor
hij heeft als zo veel baasjes gehad
em is mischien geschrokken van de bouw werkzaam heden hier in de buurt
hier word alles gerenoveerd
denk dan ook dat het het beste is als wij aan de buerd zijn buddy even wat weekjes bij me schoonouders tezetten
we zijn nu van voor af aan weer begonnen met opbouwen
en maar zien waar het uit gaat komen
er is ook gekeken hoe oud hij ongeveer is
daar schrok ik toch wel van hij zou rond die 10 zijn wert mij toen gezecht
nou nee hoor buddy is al rond de 35 jaar
Bericht Zondag 4 Oktober 2009 7:38 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wowie, rond de 35 jaar, dat is een mooie leeftijd.
Ik denk dat het niet slecht is inderdaad om bij de verbouwingswerken Buddy ff te logeren te zetten bij je schoonouders maar dan denk ik wel dat het heel belangrijk is dat jullie er zelf ook veel aanwezig zijn, kwestie van hem niet het gevoel te geven dat hij opnieuw verhuisd is. Wel goed dat je hem liet onderzoeken hoor Veertje
Dat daar iets fout zou zitten kan je dus al uitsluiten. Volgens mij heeft Buddy echt een zware tijd achter de rug en zal het gewoon veel geduld, liefde en vertrouwen vragen om die band terug op te bouwen. Geen onmogelijke zaak hoor maar Buddy is denk ik gewoon het vertrouwen wat kwijt.
Bericht Zondag 4 Oktober 2009 8:18 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:57 am
  Berichten van afgelopen: